• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیرعامل شرکت بهسوز:

برای تولید برخی قطعات آلومینیومی، نیاز به ماشین‌آلات مخصوص داریم

  • کد خبر : 4393
  • 12 آبان 1398 - 18:44
برای تولید برخی قطعات آلومینیومی، نیاز به ماشین‌آلات مخصوص داریم
مدیرعامل شرکت بهسوز که از سال 61 در زمینه تولید اجاق‌گاز فعالیت می‌کند، گفت: ما در شرکت بهسوز، برای تولید شیرهای گاز از برنج استفاده می‌کنیم؛ با اینکه قیمت آلومینیوم از برنج کمتر است اما این شیرها از آلومینیوم تولید نمی‌شود، البته ممکن است در سایر کشورها از شیرهای آلومینیومی در اجاق‌گاز استفاده شود اما در کشور ما، به دلیل نداشتن ماشین‌آلات مخصوص، تولید این قطعه با فلز آلومینیوم سخت و تقریبا نشدنی است.

مدیرعامل شرکت بهسوز که از سال ۶۱ در زمینه تولید اجاق‌گاز فعالیت می‌کند، گفت: ما در شرکت بهسوز، برای تولید شیرهای گاز از برنج استفاده می‌کنیم؛ با اینکه قیمت آلومینیوم از برنج کمتر است اما این شیرها از آلومینیوم تولید نمی‌شود، البته ممکن است در سایر کشورها از شیرهای آلومینیومی در اجاق‌گاز استفاده شود اما در کشور ما، به دلیل نداشتن ماشین‌آلات مخصوص، تولید این قطعه با فلز آلومینیوم سخت و تقریبا نشدنی است.

محمد نصیرزاده بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: ماشین‌آلاتی که برای تولید شیر اجاق‌گاز نیاز داریم، دستگاه‌های مخصوصی هستند و تکنولوژی تولید این قطعات را تنها چند کشور در اختیار دارند. در واقع، برای تولید این قسمت به دلیل حساسیتی که دارد باید از دستگاه‌های ویژه و استانداردی استفاده شود که متاسفانه این دستگاه‌ها در کشور نیست و امکان خرید و واردات آن‌ها نیز وجود ندارد.

وی در مورد وضعیت صنعت تولید اجاق‌گاز در کشور، بیان کرد: چند سال است که وضعیت فروش اجاق گازهای تولیدی در کشور، مدام وخیم‌تر می‌شود و بسیاری از تولیدکنندگان این حوزه ترجیح داده‌اند میزان فعالیت خود را کم کنند و با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی، نمی‌توان آینده‌ای برای این حوزه متصور بود.

مدیرعامل شرکت بهسوز به عواملی که موجب آشفتگی بازار فروش اجاق‌گاز در کشور شده است اشاره کرد و توضیح داد: سوء‌مدیریت‌ها دلیل اصلی رکود بازار تولید و فروش در کشور به شمار می‌آید و در چند سال گذشته، مدیریت‌ها اغلب شعاری بوده و به جای حمایت از تولیدکنندگان، موانعی برای پیشرفت صنعتگران ایجاد کرده‌اند که در نهایت، در روند تولید اخلال ایجاد کرده است.

نصیرزاده بافقی در ادامه مطرح کرد: عدم برنامه‌ریزی مناسب در شرایط بحرانی،رانت‌خواری، عدم آگاهی مدیران از موانع و مشکلات و… از دلایل دیگری است که موجب تخریب صنعت در کشور شده و اگر این وضعیت ادامه‌دار باشد، همین چند شرکت محدود و انگشت شمار نیز محکوم به تعطیلی و توقف تولید خواهند شد.

قیمت مواد اولیه افزایش بی‌رویه‌ای داشته است

مدیرعامل شرکت بهسوز در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه، اعلام کرد: ورق آلومینیومی و آهنی در این چند سال اخیر، به شدت افزایش قیمت داشته و روند صعودی این تغییر قیمت‌ها به گونه‌ای بوده که مردم قدرت خرید خود را برای در اختیار داشتن محصول نهایی از دست داده‌اند و به همین خاطر میزان تقاضا نیز کاهش پیدا کرده است.

نصیرزاده بافقی خاطرنشان کرد: تمام مواد اولیه (آلومینیوم، برنج، آهن، چدن، استیل و …) که برای تولید اجاق‌گاز نیاز داریم طی این یک سال، چند برابر شد و چون تمام مراحل تولید و مصرف به یکدیگر به صورت زنجیروار، متصل و مرتبط است، این افزایش مواد اولیه، موجب بالارفتن قیمت کالای نهایی و در نهایت کاهش میزان تقاضا و خرید شده است.

نقد فروشی، چالش جدیدی که تولیدکنندگان با آن درگیر شده‌اند

وی در مورد فروش اعتباری مواد اولیه در گذشته، بیان کرد: در سال‌های گذشته، تولیدکنندگان محصولات خانگی می‌توانستند مواد اولیه مورد نیاز خود را به صورت اعتباری خرید و چند ماه بعد، مبلغ را پرداخت کنند اما در حال حاضر، به دلیل نوسانات شدید قیمتی، امکان خرید و فروش اعتباری از بین رفته است.

مدیرعامل شرکت بهسوز افزود: وضعیت اقتصادی و عدم حمایت از صنعتگران داخلی، موجب شده در سال رونق تولید، با مشکل تعطیلی و بسته شدن واحدهای فعال مواجه شویم و تولید در کشور، به صورت راکد در بیاید.

نصیرزاده بافقی در مورد کاهش میزان فعالیت تولیدی در کشور، توضیح داد: در چند سال اخیر، میزان فعالیت تولیدی به ۰٫۱ درصد کاهش یافته است و با اینکه در گذشته، به خودکفایی در زمینه تولید برخی از محصولات خانگی رسیده بودیم، در حال حاضر روند تولید معکوس شده است و میزان فروش به اندازه‌ای کم شده که تولیدکننده انگیزه لازم برای ادامه فعالیت ندارد.

وی تصریح کرد: وعده‌هایی در خصوص اختصاص منابع مالی برای توسعه فعالیت‌های تولیدی کشور به تولیدکنندگان داده‌ شده بود که البته این امر هیچگاه محقق نشد و این موضوع تنها در حد شعار باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت بهسوز با اشاره قسمت‌های آلومینیومی اجاق گاز، اذعان کرد: سرشعله‌ها، پلات‌ها و لوله‌های اجاق از آلومینیوم ساخته می‌شود اما به طور کلی، میزان کاربرد این فلز در محصولات خانگی کم است.

فعالیت تولیدی در کشور هیچ نتیجه‌ای ندارد

نصیرزاده بافقی اظهار کرد: فعالیت تولیدی هیچ نتیجه و ثمری در کشور برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار ندارد و بعد از گذشت ۴۵ سال از فعالیت در این حوزه، به هیچ دستاوردی نرسیده‌ام.

وی در مورد دانش فنی تولیدکنندگان محصولات خانگی در کشور، بیان کرد: اکثر تولیدکنندگان حوزه لوازم خانگی از دانش فنی و تجربه ارزشمندی برخوردار هستند اما با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم و عدم مدیریت مناسب در کشور، فعالیت تولیدی در تمام زمینه‌ها از جمله تولید محصولات خانگی کاهش یافته است.

نیازی به واردات قطعات نداریم

مدیرعامل شرکت بهسوز در خصوص تولید داخلی قطعات کاربردی، توضیح داد: بیش از ۹۵ درصد قطعات مورد نیاز در صنایع لوازم خانگی را در کشور تولید می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم و دانش فنی و تجربه فعالین این حوزه، به اندازه‌ای است که نیازمند واردات نباشیم.

نصیرزاده بافقی در پایان در مورد افزایش بی‌رویه قیمت لوازم خانگی، مطرح کرد: سال گذشته، مردم می‌توانستند یک اجاق‌گاز را به قیمت ۶۰۰ هزار تومان بخرند اما در شرایط فعلی، همان اجاق‌گاز را با پرداخت هزینه سه میلیون نیز نمی‌توانند خریداری و تهیه کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4393

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است