• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیر کارخانه شرکت لورچ

برای ساخت مبدل‌های ثانویه با چالش مواجه هستیم

  • کد خبر : 2884
  • 19 آبان 1398 - 17:17
برای ساخت مبدل‌های ثانویه با چالش مواجه هستیم
مدیر کارخانه شرکت لورچ گفت: مجموعه لورچ اولین واردکننده خط تولید تمام اتوماتیک پکیج و شوفاژ دیواری در ایران است و به جز مبدل‌های ثانویه، سایر قطعات مصرفی خود را نیز تولید می‌کند.

مدیر کارخانه شرکت لورچ گفت: مجموعه لورچ اولین واردکننده خط تولید تمام اتوماتیک پکیج و شوفاژ دیواری در ایران است و به جز مبدل‌های ثانویه، سایر قطعات مصرفی خود را نیز تولید می‌کند.

کامران کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت لورچ یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌ها در زمینه تولید لوازم خانگی بوده و از دهه ۶۰ فعالیت خود را با تولید کولرهای آبی، آبگرمکن نفتی و گازی، بخاری‌های نفتی و گازی آغاز کرده است. این مجموعه با توجه به نیاز بازار، تغییر سبک زندگی مردم و نوع لوازم سرمایشی و گرمایشی مصرفی، به سمت تولید تاسیسات گرمایشی گرایش پیدا کرده و رادیاتور پنلی، پکیج و شوفاژ دیواری را به سبد تولید خود اضافه کرده است.

وی افزود: خط تولید رادیاتور پنلی مجموعه لورچ جزو اولین خطوط تمام اتوماتیکی بود که از اروپا وارد ایران شد و با تولید انبوه این کالا در کشور، واردات آن که پیش از آن از کشور ترکیه صورت می‌گرفت به صفر رسیده است. قبل از ما تولیدکنندگان دیگری نیز بودند که رادیاتور پنلی را به روش سنتی و نیمه اتوماتیک تولید می‌کردند اما تکنولوژی تمام اتوماتیک آن مختص به شرکت لورچ است.

مدیر کارخانه شرکت لورچ خاطرنشان کرد: محصول دیگر مجموعه لورچ، پکیج‌ دیواری است؛ در این محصول لوله‌های ارتباطی بین مبدل اصلی و ثانویه، بین قسمت‌های هیدرو بلاک و شیر گاز، از لوله‌های مسی ساخته شده، همچنین برای ساخت مبدل اصلی پکیج، از ورق‌های مسی که در کنار هم قرار گرفته‌اند استفاده می‌شود. مجموعه لورچ، مس‌ مورد نیاز خود را به‌ صورت ورق و لوله از مجتمع مس باهنر خریداری می‌کند.

کامران کریمی در ادامه توضیح داد: مبدل ثانویه پکیج نیز از مس تولید شده است، این ورق مسی روکش‌دار، زمانی که این ورق در داخل کوره بریزینگ می‌رود، روکش ورق مسی باعث می‌شود که مبدل آب‌بندی شود. ورق‌های مسی روکش‌دار از جمله مواد مصرفی هستند که تولید داخل ندارد و در حال حاضر و با توجه به شرایط تحریم‌ها، تولید این قطعه در کشور به یک امر مهم تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر تمام قطعات پکیج و شوفاژ دیواری را از کشورهای اروپایی و ترکیه وارد می‌کردیم اما از دو سال پیش در تولید اغلب قطعات به خودکفایی رسیده‌ایم. بومی‌سازی پکیج و قطعات آن با کیفیتی برابر و حتی بالاتر از تولیدات اروپایی  بوده است. با وجود بومی‌سازی بسیاری از قطعات، همچنان در تامین برخی مواد اولیه اساسی محتاج کشورهای اروپایی هستیم؛ به ‌عنوان مثال، امکان تولید مبدل ثانویه به دلیل عدم وجود ورق‌های مسی روکش‌دار در کشور وجود ندارد اما تولید این محصول به شرط ورود این نوع ورق، در داخل کشور امکان‌پذیر است. ما در حال حاضر، محصولات خود را به کردستان کشور عراق و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌کنیم.

این مدیر کارخانه اذعان کرد: مجموعه لورچ روزانه ۷۰ هزار کیلوگرم انواع ورق سرد، گالوانیزه و مسی را استفاده می‌کند اما تامین فولاد در بسیاری مواقع دشوار است. ما هزینه سفارش چند ماه آینده را طبق نرخ روز پرداخت می‌کنیم اما نوسانات نرخ فلزات، ضرری سنگینی را به تولیدکننده وارد می‌کند و جبران این زیان امکان‌پذیر نیست.

کریمی خاطرنشان کرد: واحد توسعه و تحقیق لورچ، یکی از قوی‌ترین واحدهای مجموعه ما است اما مشکلات داخلی و خارجی ما را از پیاده‌سازی ایده‌های جدید دور می‌کند. تولیدکننده و صنعتگر همیشه ایده و نوآوری دارد و در همه حال به فکر کارآفرینی و اشتغال‌زایی است اما زمانی که فردی در این مسیر قرار می‌گیرد، مراحل اداری و انواع مشکلات سر راه او قرار می‌گیرد و کارآفرین را از ادامه راه ناامید می‌کند. برای رونق اقتصاد کشور، افزایش اشتغال‌زایی و کاهش واردات، باید دولت و مسئولین، شرایط تولید را تسهیل کنند. تولیدکننده باید روی خلق ایده و کارآفرینی‌های نوین تمرکز کند اما در کشور ما، مالیات، بیمه، تامین ارز، تامین قطعه و سایر مشکلات، تولیدکننده را از مسیر اصلی دور می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2884

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد