• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیرعامل شرکت پاک برنز:

برنامه‌ریزی برای تولید به قیمت‌ها وابسته است

  • کد خبر : 3112
  • 13 اسفند 1398 - 11:45
برنامه‌ریزی برای تولید به قیمت‌ها وابسته است
مدیرعامل شرکت پاک برنز گفت: فعالیت صنایع تولیدی وابسته به فلزات به شدت تحت تاثیر نوسانات قیمتی بوده و به دلیل عدم ثبات نرخ مواد اولیه و ارز، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تولیدکننده عملا غیرممکن شده و این موضوع به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت پاک برنز گفت: فعالیت صنایع تولیدی وابسته به فلزات به شدت تحت تاثیر نوسانات قیمتی بوده و به دلیل عدم ثبات نرخ مواد اولیه و ارز، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تولیدکننده عملا غیرممکن شده و این موضوع به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

غلامرضا پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: گروه ریخته‌گری پاک برنز در سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را با تولید آلیاژهای پایه مس و آلومینیوم آغاز کرد و به کمک پرسنل مجرب و با به کارگیری تجهیزات پیشرفته توانست در مدت زمان کوتاهی رشد چشمگیری در این صنعت داشته باشد. در حال حاضر، این مجموعه دارای کارگاه‌های ریخته‌گری، ماشین‌کاری، مدل‌سازی و آزمایشگاه‌های مدرن است. در این مجموعه قطعات مربوط به راه‌سازی، خودروسازی، کشتی‌سازی، نفت و گاز، پمپ‌ها و شیرها و خطوط ریلی ساخته می‌شود و عمده مشتریان ما نیز این صنایع هستند.

وی افزود: مواد اولیه برای تولید قطعات ریخته‌گری، مس و فروآلیاژها هستند. مس را به عنوان مواد پایه از بورس کالا و همچنین بازار آزاد تهیه می‌کنیم. قیمت مس در بازار آزاد نسبت به بورس کالا ارزان‌تر بوده و افراد سودجو در بازار آزاد باعث ایجاد این اختلاف قیمت شده‌اند، ترجیح ما و اغلب تولیدی‌ها خرید از بازار آزاد است. بورس کالا شرایط خاصی را برای مشتریان خود وضع کرده است و این قوانین مانع خرید بسیاری از تولیدی‌های کوچک از بورس کالا می‌شود، یکی از این قوانین میزان حداقل خرید بوده که برای مشتری ۲۰ تن تعیین شده است و خرید این حجم از مواد اولیه به سرمایه بالایی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت پاک برنز در رابطه با معضلات موجود در صنعت ریخته‌گری، توضیح داد: نوسانات قیمت بزرگ‌ترین مشکل صنف تولیدکنندگان محسوب می‌شود، چرا که تولیدکننده هیچ مبنای قیمتی برای برنامه‌ریزی آینده کاری خود ندارد و بر اساس شرایط حال فعالیت می‌کند که این موضوع در آینده چند ماهه می‌تواند زیان‌بار باشد. با شروع ممنوعیت واردات صنایع فلزی و منع ورود محصولات چینی به بازار ایران، شرایط فروش داخلی محصولات ما رو به بهبودی رفته و این موضوع باعث ایجاد شغل برای بسیاری از تولیدی‌ها شده است؛ اما با وجود فروش مطلوب، عدم ثبات قیمت‌ها مانع فعالیت کارخانه‌ها و تولید می‌شود.

پاکزاد اضافه کرد: ممنوعیت واردات از طرفی نیز تامین برخی مواد اولیه خارجی را با مشکل مواجه کرده است. بی‌ثباتی قیمت‌ها و تهیه بعضی مواد اولیه از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های ما محسوب می‌شوند. در سال‌های گذشته صادرات محصول نیز داشتیم، اما با اعمال تحریم‌ها بازار هدف خارجی ما محدود شد. سابقا به کشورهای آلمان و ایتالیا قطعات را ارسال می‌کردیم و در حال حاضر، با مشتریان کشورهای عراق، ارمنستان و سوریه معامله می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی کارخانه ظرفیت تولید ۱۵۰ تن در ماه است که با وجود تمام مشکلات سعی داشتیم این میزان را حفظ کرده و در صورت امکان افزایش دهیم. در صنعت ریخته‌گری دو عامل نوع مواد اولیه و تجهیزات نقش اساسی دارند در واقع ۹۰ درصد تولید یک محصول با کیفیت به تجهیزات استفاده شده در کارخانه بستگی دارد. به طور کلی ریخته‌گری به دو روش سنتی و مدرن انجام می‌شود و دستگاه‌های جدید و کوره‌های القایی و برقی در مجموعه پاک برنز جایگزین روش‌های سنتی که با نفت کار می‌کردند، شده است. تکنولوژی ساخت کوره‌های القایی متعلق به کشور ایتالیا بوده و موجب افزایش کیفیت و سرعت تولید در کارخانه می‌شوند.

این مدیرعامل در رابطه با برنامه آینده شرکت پاک‌ برنز بیان کرد: چشم‌انداز آینده ما توسعه و افزایش ظرفیت تولید است، اما به دلیل عدم پیش‌بینی شرایط قیمتی نمی‌توانیم به یک عدد مشخصی برای میزان ظرفیت تولید برسیم و مطابق با قیمت‌های روزانه در جهت توسعه گام برمیداریم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3112

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است