• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
دکتر جنتی، هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین

به توانایی‌های داخلی باور داشته باشیم

  • کد خبر : 2038
  • 08 بهمن 1399 - 17:01
به توانایی‌های داخلی باور داشته باشیم
دکتر جنتی، هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین گفت: شرکت فولاد اکسین در تحریم و در حالی که تامین‌کنندگان خارجی ورق‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اختیار ایران قرار نمی‌دادند، موفق شد با همراهی فولادسازان و تکیه بر توانایی متخصصان داخلی، بخش عظیمی از نیازهای صنعت نفت و گاز را برآورده سازد.

دکتر جنتی، هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین گفت: شرکت فولاد اکسین در تحریم و در حالی که تامین‌کنندگان خارجی ورق‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اختیار ایران قرار نمی‌دادند، موفق شد با همراهی فولادسازان و تکیه بر توانایی متخصصان داخلی، بخش عظیمی از نیازهای صنعت نفت و گاز را برآورده سازد.

ابوالفضل جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت فولاد اکسین در سال جهش تولید موفق شده تولید ورق‌های API را انجام دهد. این امر با توجه به شرایط کشور و تحریم باعث شد تا از واردات لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش و ارزبری آن‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: شرکت فولاد اکسین در سال جاری توانست رکوردهای متعددی در زمینه تولید به ثبت برساند. به طوری که با توجه به روند کنونی، به نظر می‌رسد تولید امسال به حدود ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید و به این ترتیب رکورد جدیدی در عملکرد سالانه شرکت فولاد اکسین به ثبت خواهد رسید.

ایشان اضافه کرد: این رکورد تولید در حالی محقق می‌شود که اکسین محصولاتی با ارزش افزوده بالا همچون ورق‌های API را تولید می‌کند. به این ترتیب تولید ورق‌های ساختمانی در شرکت ما پس از مدت‌ها به حداقل رسیده است. این امر نیز موجب شده است که سودآوری شرکت جهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

جنتی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه نخست امسال اعداد قابل ملاحظه‌ای در رابطه با سود به ثبت رسیده و تخمین زده می‌شود طی امسال حدودا ۱٫۵ تا دو برابر سال گذشته افزایش سودآوری داشته باشیم. این موضوع در کنار تولید نسبتا قابل توجه، می‌تواند رضایت سهامداران و ذی‌نفعان را جلب کند.

این فعال صنعتی با اشاره به نقش فولاد اکسین در پروژه بزرگ ملی انتقال نفت گوره به جاسک، عنوان کرد: با توجه به اینکه در گذشته نیازهای بسیاری از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باید از خارج کشور تامین می‌شد اما واردات در شرایط تحریم با مشکل روبه‌رو شده است. در این وضعیت شرکت فولاد اکسین توانسته است با کمک فولادسازان داخلی همچون فولاد مبارکه، ورق‌های مورد نیاز برای استفاده در صنایع نفت و گاز را تولید کند. در این رابطه یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ کشور انتقال نفت گوره به جاسک است که شرکت فولاد اکسین تمامی ورق‌های مورد نیاز این خط لوله را با همراهی تولیدکنندگان لوله تولید کند و با توجه به تولید ورق، نقش بسزایی در اجرای پروژه گوره به جاسک ایفا کند.

وی در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت، تصریح کرد: رویه شرکت فولاد اکسین در چند سال اخیر بر تولید ورق‌های با ارزش افزوده بالا است. بر همین اساس، شرکت ما تولید ورق‌های X70 و X65 را در دستور کار قرار داده است و مقدمات ابتدایی تولید این ورق‌ها انجام شده است. اگر بتوانیم این ورق‌ها را تولید کنیم، به طور حتم خواهیم توانست بخش دیگری از نیازهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را برآورده کنیم. با قطع واردات این ورق‌ها از صرف ارز نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد. در نهایت همه این مسائل باعث خواهد شد بتوانیم به استقلال تولید ورق و به تبع آن لوله‌های مورد نیاز برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دست یابیم.

جنتی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ قصد داریم پروژه فولادسازی را نیز آغاز کنیم که این امر می‌تواند به رسیدن شرکت فولاد اکسین به ظرفیت اسمی یعنی ۱٫۲ میلیون تن ورق کمک کند. این پروژه می‌تواند روند شرکت را در آینده تضمین کند.

وی در پایان مطرح کرد: شرکت فولاد اکسین در شرایطی که ایران تحریم بود و تامین‌کنندگان خارجی ورق‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اختیار ایران قرار نمی‌دادند، توانسته است با کمک فولاد سازان و تکیه بر توانایی متخصصان داخلی، بخش عظیمی از نیازهای صنعت نفت و گاز را برآورده کند. این امر نشان می‌دهد که اگر به توانایی‌های داخل باور داشته باشیم و خودباوری در همه جهات در کل کشور نهادینه شود، می‌توانیم نیازهای خود را به طور کامل برآورده سازیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2038

نوشته‌های مشابه