• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیر واحد مهندسی شرکت جمکو مطرح کرد:

بومی‌سازی الکتروموتورهای بال میل میدوک

  • کد خبر : 2824
  • 07 مهر 1398 - 17:38
بومی‌سازی الکتروموتورهای بال میل میدوک
مدیر واحد مهندسی شرکت جمکو گفت: مجموعه ما توانسته با تولید الکتروموتور، مجتمع‌های میدوک و مس سرچشمه را از محصولات مشابه خارجی بی‌نیاز کند؛ همچنین با تولید داخلی این محصول در بحث زمان و هزینه‌ها نیز به شدت صرفه‌جویی شده است.

مدیر واحد مهندسی شرکت جمکو گفت: مجموعه ما توانسته با تولید الکتروموتور، مجتمع‌های میدوک و مس سرچشمه را از محصولات مشابه خارجی بی‌نیاز کند؛ همچنین با تولید داخلی این محصول در بحث زمان و هزینه‌ها نیز به شدت صرفه‌جویی شده است.

سعید سلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: الکتروموتور دستگاهی است که در آسیاب‌ها، کمپرسورها و سنگ‌شکن‌ها حرکت دورانی را به وجود می‌آورد. الکتروموتور از سه جز اصلی منبع تغذیه، استاتور و روتور تشکیل شده و در داخل سیم‌پیچ استاتور نیز از سیم‌لاکی استفاده می‌شود. پیش‌تر، الکتروموتورهای مصرفی صنایع داخلی مانند مجتمع میدوک از کشور کانادا تحت عنوان جنرال الکتریک وارد می‌شد و مجتمع مس سرچشمه نیز از الکتروموتورهای آمریکایی استفاده می‌کرد. مجموعه جمکو توانسته با دانش و تکنولوژی به‌روز، کشور را از واردات این نوع محصول بی‌نیاز کند. تولید داخلی این محصول بسیاری از هزینه‌های مربوط به واردات را کاهش داده، همچنین از نظر اموری همچون خدمات پس‌ از فروش، در زمان و هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شده است. تا پیش از تولید این محصول در داخل کشور، برای نصب، راه‌اندازی و تعمیر الکتروموتورها و به‌ طور کلی ارائه خدمات پس از فروش در صنایع مختلف، باید کارشناسان از کشور تولیدکننده می‌آمدند که این موضوع علاوه بر هزینه، به زمان چند ماهه نیاز داشت؛ زمان‌بر بودن باعث اختلال عملکرد خطوط تولید مجموعه‌های عظیمی همچون مس سرچشمه و میدوک می‌شد. الکتروموتورهای تولید شده در مجموعه ما از نظر کیفیت در سطح محصولات مشابه خارجی است که در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر به کیفیتی بالاتر از نمونه‌های خارجی دست یابیم. از نظر خدمات پس‌از فروش نیز بسیار قوی‌تر از کارشناسان خارجی ظاهر شده‌ایم.

وی افزود: برخی از قطعات مورد نیاز برای ساخت الکتروموتورها، وارداتی هستند. در واقع اساسی‌ترین مشکل مجموعه ما تهیه مواد اولیه است که اختلال در تامین آن، باعث تاخیر چند ماهه در تحویل سفارشات به مشتری شده است. وجود تحریم‌ها باعث ایجاد فضای رقابتی مجموعه ما با کشورهای اروپایی شده؛ برای رسیدن به سطح بین‌المللی، برنامه‌هایی مانند بازسازی برخی از واحدها، به کارگیری فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری رشته‌های برق و مکانیک و افرادی با درجه علمی بالا در مجموعه و با تغییر منابع تامین مواد اولیه، در صدد تحول و رونق بیشتر مجموعه در آینده هستیم. برنامه آتی مجموعه جمکو، در ابتدا در دست گرفتن بازار داخلی و سپس رقابت با تولیدکنندگان بزرگ خارجی است. همچنین برنامه صادرات به کشورهای در حال بازسازی مانند عراق و سوریه را نیز داریم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2824

نوشته‌های مشابه