رئیس هیئت عامل ایمیدرو در نشست صمیمانه با رسانههای تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: کمیتههای تخصصی ایمیدرو با حضور رسانههای تخصصی برای رفع چالشهای بخش معدن و صنایع معدنی تشکیل میشود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد آقاجانلو در نشست صمیمانه با رسانههای تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب، افزود: مدیریت روابط عمومی این سازمان با تشکیل کمیتههای تخصصی با حضور معاونان و مدیران و نیز رسانههای تخصصی، چالشهای این بخش را بررسی خواهند کرد.
وی افزود: فضای تعامل با رسانهها در ایمیدرو باز است و خبرنگاران میتوانند با معاونان و مدیران این سازمان ارتباط بگیرند و نسبت به دریافت و انتشار به موقع اطلاعات و وضعیت طرحها اقدام کنند. انتشار به موقع اخبار در فضای کنونی ضروری است و بدون شک انتشار با تاخیر، کیفیت و اثرگذاری آن را کاهش می دهد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص بینالمللی، باید بسیار دقیق و با نظرات تخصصی پیش رویم، گفت: اکنون زمان آزمون و خطا گذشته است و باید در شرایط فعلی، با همفکری، هماندیشی و بهرهگیری از دیدگاههای تخصصی اعضای رسانه، مشکلات و چالشها را رفع کنیم.
آقاجانلو در ادامه اظهار داشت: به عنوان مثال، رشد صادرات در شرایط کنونی، نوع اقدام در فضای پایین آمدن تعهد ارزی، کاهش مشکل ناترازی انرژی، تامین مالی طرحها، چگونگی بهرهگیری از ظرفیت تولید ایجاد شده در صنعت فولاد و…، نیاز به همفکری و هماندیشی و استفاده از دیدگاههای تخصصی رسانهها دارد.
ضرورت تامین نیروی انسانی متخصص در ایمیدرو
وی ضمن اشاره به موضوع ناترازی بزرگ در حوزه نیروی انسانی این سازمان، تصریح کرد: برخورداری از نیروی انسانی کیفی، از اولویت های ضروری دستیابی به رشد ۱۳ درصدی بخش معدن در برنامه هفتم توسعه است که در این زمینه، رسانهها میتوانند کمک کنند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: مجلس و دولت نیز باید سازوکار لازم را برای این موضوع فراهم کنند تا ایمیدرو بتواند با توانمندی بالا، اهداف توسعهای را دنبال و برنامههای هفتم توسعه را محقق کند.
آقاجانلو با بیان اینکه برند بودن باید در راستای رسیدن به هدف آن صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: برند شدن ایمیدرو نیز باید برای رسیدن به اهداف عالیه کشور باشد و مزیتهای بخش معدن و صنایع معدنی و توسعه آن در این مسیر قرار گیرد. اینجاست که با تلاش و همفکری همدیگر کشور برند میشود.
وی در پایان یادآور شد: مشکل اصلی کشور در همه حوزهها از جمله ایمیدرو، مشکل مالی نیست بلکه نحوه اجرای آن است و با اتخاذ رویکرد مناسب، مشکل مالی نیز نخواهیم داشت.
مذاکره ایمیدرو با نهادها برای دریافت سهمیه مناسب فایناس
سمیه خلوصی، معاون برنامهریزی و توانمندسازی ایمیدرو نیز در این نشست بیان کرد: با نهادهای حاکمیتی همچون سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و ریاست جمهوری در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم سهمیه مناسبی از طرحهای فاینانس، دریافت و متعاقب آن تعدادی طرح بزرگ مقیاس در بخش معدن و صنایع معدنی را آغاز کنیم.
وی مطرح کرد: اکنون برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، برنامهریزی دقیقی در ایمیدرو صورت گرفته است. همچنین برای موضوع تولید برابر ظرفیت و کاهش ناترازیها، به صورت مستمر با مسئولان نشست برگزار میشود. موضوع دیگر، بررسی ماموریت های ایمیدرو و رسانه برای ارتقای بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه این سازمان است.
اقدامات روابط عمومی ایمیدرو در مدیریت جدید
سولماز ادریسی، مدیر روابط عمومی ایمیدرو نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت روابط عمومی این سازمان، اظهار داشت: تهیه اساسنامه روابط عمومی ایمیدرو با مشورت و همفکری مدیران روابط عمومیهای شرکتهای تابعه و وابسته، تشکیل شورای سیاستگذاری و اطلاعرسانی ایمیدرو با حضور رئیس هیئت عامل، معاونان و حراست، از جمله اقدامات صورت گرفته طی دو ماهه اخیر بود.
وی ادامه داد: بهروزرسانی سایت اطلاعرسانی ایمیدرو، برگزاری همایش مدیران روابط عمومی واحدهای تابعه و وابسته ایمیدرو و نیز تشکیل هفت کارگروه تخصصی مدیران روابط عمومی ایمیدرو از جمله هوش مصنوعی، مسئولیت اجتماعی و کارگروه دیجیتال و رسانه و نیز برنامه آموزش در این حوزهها، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت روابط عمومی بود.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو خاطرنشان کرد: برای آگاهیبخشی و آموزش خبرنگاران تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی، برنامه برگزاری همایش اختصاصی برای خبرنگاران در اسفند ماه در نظر گرفته شده بود که به دلیل مشکل ناترازی انرژی لغو شد و قرار است این برنامه در سال آینده برگزار شود.
به گفته ادریسی، برگزاری تورهای صنعتی و معدنی برای خبرنگاران، جزو اولویتهای روابط عمومی ایمیدرو در سال آینده است.
انتهای پیام//