وی افزود: تعمیرگاه مرکزی علاوه بر وظیفه اصلی خود در زمینه تعمیر تجهیزات خطوط تولید، در خصوص بهینهسازی تجهیزات نیز همکاری با سایر قسمتها را در دستور کار خود دارد و در این زمینه نمونههای موفقی از انجام پروژههای بهینهسازی با همکاری تعمیرگاه مرکزی و سایر قسمتها از جمله پروژه مذکور وجود دارد.
صرفهجویی یک میلیارد تومانی در تعمیر هر پاتیل
معاد سلطانی، سرپرست آمادهسازی، نقشهکشی و برنامهریزی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد: با توجه به تحلیلهای انجام شده، بازطراحی این سازه باعث افزایش حداقل دو برابری استحکام این تجهیز شده که تاثیر زیادی در افزایش عمر کاری این تجهیز دارد.
وی اضافه کرد: به منظور مونتاژ سازه نگهدارنده شاخک پاتیلبر روی شاسی، از یک روش ابتکاری استفاده شده است که با ساخت یک فیکسچر مخصوص و حذف نیاز به ماشینکاری پرتابل، صرفهجویی یک میلیارد تومانی در تعمیر هر پاتیلبر صورت میگیرد.
بهزاد مومنی، سرپرست عملیات حرارتی و مهندسی سطح شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص، اظهار داشت: تاکنون به درخواست واحد حملونقل، سازه نگهدارنده یک پاتیلبر تعمیر اساسی و سازه دو پاتیلبر دیگر تقویت شده است و با توجه به رضایتبخش بودن تعمیرات انجام شده و همچنین فرسودگی سایر پاتیلبرها، تعمیر سایر پاتیلبرها در دستور کار کارگاه اسکلت فلزی قرار دارد که کمک شایانی به آمادهبهکاری پاتیلبرها و حفظ ظرفیت تولید میکند.
محمدعلی نجفی، تکنسین آمادهساز کارگاه اسکلت فلزی شرکت فولاد مبارکه نیز با تاکید بر اینکه تعمیرات اساسی و بهینهسازی سازه نگهدارنده شاخک پاتیلبر برای نخستین بار در کارگاه اسکلت فلزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: سازههای نگهدارنده چندین شاخک پاتیلبر به علت فرسودگی دچار ترک و گسیختگی شده بودند که با درخواست واحد حملونقل مبنی بر تعمیر و بهینهسازی این تجهیزات پس از بررسیهای کارشناسی کارشناسان کارگاه اسکلت فلزی، کارگاه ساخت و ماشینافزار، طراحی مجدد و قسمت بهینهسازی، بازطراحی این سازهها انجام و تجهیز مذکور با موفقیت تعمیر شد.
انتهای پیام//