• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع آذرین‌کار:

تورم ریشه تولید را خشکاند

  • کد خبر : 5859
  • 24 خرداد 1400 - 21:26
تورم ریشه تولید را خشکاند
مدیرعامل شرکت صنایع آذرین‌کار گفت: قیمت‌ها با شیب تندی در حال افزایش بوده و این امر موجب افزایش هزینه و کاهش میزان تولید شده است و برخی از واحدهای صنعتی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت صنایع آذرین‌کار گفت: قیمت‌ها با شیب تندی در حال افزایش بوده و این امر موجب افزایش هزینه و کاهش میزان تولید شده است و برخی از واحدهای صنعتی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

علی محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در این شرکت قطعات مربوط به تولید مس، ساخته می‌شود. یک نوع آند از جنس استیل و یک کاتد سربی برای استحصال مس مورد استفاده قرار می‌گیرند که شرکت صنایع آذرین کار این قطعات مورد نیاز را تولید می‌کند.

وی افزود: میزان تولید محصولات ما کاملا به وضعیت بازار و همچنین میزان سفارشات بستگی دارد. در ۹۰ درصد شرایط، شرکت ملی صنایع مس ایران در زمره مشتریان این شرکت است و قطعات مورد نیاز برای استحصال و تولید مس را، از این واحد تامین می‌کنند. علاوه‌براین، شرکت‌های کوچک و بزرگ‌مقیاس دیگری نیز هستند که تامین نیاز آن‌ها بر عهده ما است. مواد اولیه مورد استفاده این شرکت برای تولید قطعات از مس، استیل، سرب و قلع است.

این فعال صنعتی در ادامه گفت: مواد اولیه مورد نیاز در بازار داخلی موجود است و احتیاج به تامین از واحدها و فروشندگان خارجی نیست. هرچند که قیمت‌ها بیش از حد انتظار نوسان داشته و افزایش پیدا کرده است، اما سعی کرده‌ایم نیاز خود را تا جایی که می‌توانیم تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع آذرین‌کار در خصوص معضل مهم این روزهای تولید، خاطرنشان کرد: باید این نکته ذکر شود که مشکل در زمینه فروش محصول و کسب درآمد و سود نیست و حقیقت امر، عدم وجود ثبات در قیمت‌گذاری‌ها است؛ به فاصله یک شب تا صبح روز بعد، قیمت‌هایی که برای معامله بین شرکت تامین‌کننده قطعه و خریدار تثبیت شده، به شدت افزایش می‌یابد و گویا این معضل تنها در کشور ایران، وجود دارد. اگر ثبات اقتصادی برقرار شود و قیمت‌ها نوسان نکنند، قطعا تولیدکننده هم می‌تواند به فعالیت خود ادامه داده و حتی بیشتر از قبل، محصولات خود را به بازار داخلی عرضه کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، با یک شرکت متقاضی قطعات مورد استفاده در استحصال فلز، قرارداد بسته می‌شود و با جهش قیمت‌ها که به صورت مستقیم روی قیمت نهایی محصول نیز تعیین شده تاثیرگذار است، شرکت علاوه بر این که دچار ضرر می‌شود، سود به دست آمده از فروش محصول، کفاف تامین دوباره مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مجدد محصول رانمی‌دهد. باید مسئولین در جایگاه‌های مرتبط بتوانند روی این نوسانات مدیریت داشته باشند و افسارگسیختگی آن‌ را کنترل کنند.

محمودیان در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» که شرکت صنایع آذرین‌کار چه اندازه در حوزه صادرات فعالیت کرده است، تصریح کرد: هنوز نتوانستیم برای این امر، اقدامی انجام دهیم؛ چراکه باید بتوانیم مشتریان مورد نظر را در کشورهای دیگر پیدا کرده و اعتماد آن‌ها را نسبت به تامین نیاز خود از این شرکت و اطمینان به کیفیت بالای این محصولات جلب کنیم. به صورت کلی تمایل به انجام صادرات محصول خود را داریم اما هنوز اقدام جدی در این رابطه نکرده‌ایم.

این فعال صنعتی در ادامه گفت: برای رشد تولید و عقد قراردادهای جدید و در نهایت کسب درآمد مطلوب، دائما در حال برنامه‌ریزی بودیم اما متاسفانه هم‌اکنون شرایط تولید به نحوی که راضی‌کننده باشد، نیست. تنها در صورت وجود سفارش، می‌توانیم دستگاه‌ها را روشن کرده و تولید داشته باشیم وگرنه باید کارخانه را تعطیل کرده و خانه‌نشین شویم. در حال حاضر، میزان سفارشات و میزان تولید این شرکت افت پیدا کرده است.

 مدیرعامل شرکت صنایع آذرین‌کار در پایان یادآور شد: به عنوان یک تولیدکننده از دولت و مسئولین هیچ انتظاری نداریم مگر اینکه بیش از این به جای رفع مانع، ایجاد مانع نکنند و بتوانند افسار قیمت‌ها را در دست بگیرند و آن را مهار کنند. به خاطر عدم مدیریت صحیح اقتصادی، بسیاری از واحدهای تولیدی فقط ضرردهی داشتند و در نهایت به تعطیلی تن دادند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5859
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

27فروردین
روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت‌ها در بورس‌ آتی،

روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد

27فروردین
قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است
تلاش‌ در جهت بازیابی بازار لیتیوم؛

قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است

27فروردین
مروری بر محورهای کنفرانس «Alkeemia» در زمینه صنعت باتری