• امروز : دوشنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 25 September - 2023

رشد دو برابری سهم شرکت تسلا از فروش خودروهای الکتریکی در چین

  • کد خبر : 28581
  • 21 شهریور 1402 - 9:55
رشد دو برابری سهم شرکت تسلا از فروش خودروهای الکتریکی در چین
حجم فروش خودروهای سواری در چین در ماه آگوست 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، روند صعودی را تجربه کرد؛ چراکه اقدامات صورت گرفته در راستای اعمال تخفیف‌های بیشتر و تعیین معافیت‌های مالیاتی برای متقاضیان خودروهای دوستدار محیط‌ زیست و وسایل نقلیه الکتریکی، تمایل مصرف‌کنندگان به خرید حتی با وجود ضعیف بودن سرعت رشد اقتصادی را افزایش داده است.

حجم فروش خودروهای سواری در چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، روند صعودی را تجربه کرد؛ چراکه اقدامات صورت گرفته در راستای اعمال تخفیف‌های بیشتر و تعیین معافیت‌های مالیاتی برای متقاضیان خودروهای دوستدار محیط‌ زیست و وسایل نقلیه الکتریکی، تمایل مصرف‌کنندگان به خرید حتی با وجود ضعیف بودن سرعت رشد اقتصادی را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) در روز جمعه ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ نشان داد که حجم فروش خودرو در ماه آگوست ۲۰۲۳، حدود ۲٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به یک میلیون و ۹۴۰ هزار دستگاه رسید که اولین روند افزایشی سالانه از ماه می ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

همچنین حجم فروش خودرو نسبت به ماه جولای ۲۰۲۳، حدود ۸٫۵ درصد افزایش را به ثبت رساند. به علاوه حجم فروش برای هشت ماه اول سال جاری، با ۱٫۸ درصد افزایش به ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو رسید.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته توسط خبرگزاری رویترز مبتنی بر داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، سهم فروش خودروی شرکت تسلا از بازار خودروهای الکتریکی (EV) چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود دو برابر شده و از ۷٫۵ درصد در ماه جولای سال جاری، به ۱۳٫۲ درصد رسیده است.

داده‌های ارزیابی شده نشان می‌دهد شرکت تسلا در ماه آگوست ۲۰۲۳، حدود ۶۴ هزار و ۶۹۴ خودرو در چین به فروش رسانده است؛ در حالی که حجم فروش مدل (Y) شرکت تسلا تولیدشده در چین در ماه جولای، به ۶۵ هزار و ۳۱۶ دستگاه خودرو رسید که این رقم بالاتر از حجم فروش اعلام شده از سوی داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین است.

حجم فروش خودرو در چین

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین بیان کرد: کاهش نرخ بهره بازپرداخت وام‌های مسکن، احتمالا منجر به احیای بازار خودرو حتی با وجود روند کند رشد اقتصادی که به ضرر مصرف‌کنندگان نیز است، خواهد شد.

در همین رابطه بانک‌های بزرگ چین در صدد هستند نرخ‌ بهره بازپرداخت وام‌های مسکن برای خانه اولی‌ها را کاهش دهند که این موضوع می‌تواند به عنوان یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه با هدف رشد اقتصادی به خصوص در بخش زیان‌ده فعلی املاک و مسکن تلقی شود.

داده‌های ارزیابی شده نشان می‌دهد که خودروسازان در چین با کاهش رشد فروش داخلی خودرو، چشم امید به افزایش فروش در بازارهای بین‌المللی دوخته‌اند. بر همین اساس حجم صادرات در ماه آگوست ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ پس از ثبت یک جهش ۶۳ درصدی در ماه جولای ۲۰۲۳، حدود ۳۱ درصد افزایش را تجربه کرد.

حجم فروش خودروهای مبتنی بر انرژی‌های نو (NEV) که موجب رشد کلی حجم فروش خودرو در چین شده است، در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۳۴٫۵ درصد افزایش یافت و حدود ۳۶٫۹ درصد از حجم کل فروش خودروها را به خود اختصاص داد. همچنین حجم فروش خودروها در ماه آگوست ۲۰۲۳ نسبت به حجم فروش در ماه جولای سال جاری میلادی، ۱۱٫۸ درصد افزایش داشت.

سهم فروش خودروهای مبتنی بر انرژی‌های نو از حجم کل خودروهای فروخته شده

رقابت در بازار خودروی چین، بزرگ‌ترین بازار جهان تشدید شده است؛ چرا که خودروسازان با کاهش حجم تقاضا و افزایش ارائه قیمت‌های رقابتی مواجه شده‌اند.

روند ارائه قیمت‌های رقابتی که توسط شرکت تسلا در ابتدای سال ۲۰۲۳ آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در ایالات متحده آمریکا پس از دو بار کاهش قیمت‌ها در ماه جولای ۲۰۲۳، اعلام کردند که باز هم قیمت‌های خود را کاهش خواهند داد.

لازم به ذکر است که اخیرا شرکت تسلا مدل سه خودروی باز طراحی شده خود را با قیمت اولیه ۱۲ درصد بالاتر از مدل خودرو دیفرانسیل عقب پیشین معرفی کرد.

در عین حال تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در چین نیز با تشدید فضای رقابت در بازار داخل، در تلاشند بازار صادراتی خودروهای تولیدی خود را گسترش دهند.

گفتنی است که شرکت «BYD» با پشتیبانی شرکت وارن بافت، روز دوشنبه چهارم آگوست ۲۰۲۳ در نمایشگاه «IAA Mobility motor» در مونیخ، از خودروی الکتریکی تولید خود با نام «Seal» رونمایی کرد که قرار است در بازار اروپا عرضه شود.

بر اساس این گزارش، باتری‌های لیتیوم‌یونی نقش بسزایی در افزایش و یا کاهش قیمت خودروهای الکتریکی دارند و باید منتظر ماند و دید که چه آینده‌ای در انتظار بازار خودروهای الکتریکی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28581

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.