سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۸:۱۷ /سه شنبه/۲۸ اسفند ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۶:۳۹ /چهارشنبه/۷ آذر ۱۴۰۳

هوشمندسازی روابط عمومی فولاد سنگان؛

روابط عمومی سنتی دیگر وجود خارجی نخواهد داشت

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: طبق روال گذشته از ایده‌های مختلف در روابط عمومی فولاد سنگان استفاده می‌کنیم و در همین راستا، رصدخانه هوش مصنوعی روابط عمومی را برای اولین بار در کشور بر مبنای روانشناسی مخاطب، بیگ دیتا، رفتارشناسی، ارزیابی واکنش و … به عنوان یک ایده جذاب و جدید با همکاری شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: طبق روال گذشته از ایده‌های مختلف در روابط عمومی فولاد سنگان استفاده می‌کنیم و در همین راستا، رصدخانه هوش مصنوعی روابط عمومی را برای اولین بار در کشور بر مبنای روانشناسی مخاطب، بیگ دیتا، رفتارشناسی، ارزیابی واکنش و … به عنوان یک ایده جذاب و جدید با همکاری شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، ایمان یعقوبی در جمع اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران متافو با اشاره به روند گذشته فولاد سنگان، گفت: سال ۱۴۰۲ در روابط عمومی سنگان این سوال مطرح شد که روابط عمومی چیست و چه کار ویژه‌ای دارد؟ ما بر این نظریم برای رسیدن به نتیجه متفاوت، باید متفاوت بیندیشیم و متفاوت عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۲ انجمن روابط عمومی آمریکا گزارشی منتشر کرد؛ مبنی بر اینکه ۹۲ درصد مردم نمی‌دانند کار روابط عمومی چیست؟ در تعریف روابط عمومی اختلاف نظرهای زیادی بین خود اعضای انجمن وجود دارد اما تعابیری بر مبنای نظریه جامعه ارگانیک هربرت اسپنسر وجود داشته؛ مبنی بر اینکه اگر سازمان را به بدن انسان تشبیه کنیم، روابط عمومی حکم چشم و گوش و زبان آن را دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات روابط عمومی، دم دستی شدن این مارکت است و بسیاری از مدیران و مردم اطلاع چندانی از کارکردهای روابط عمومی ندارند.

یعقوبی ادامه داد: نگاه برخی مدیران به روابط عمومی این است که افرادی که شابستگی هیچ کاری را ندارند، می‌توانند در روابط عمومی مشغول به کار شوند که خوشبختانه در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به دلیل نگرش حرفه‌ای مدیریت آن و عملکرد واحد این نگاه وجود ندارد و حتی روابط عمومی از ارکان مهم تصمیم‌سازی در شرکت است.

وی با اشاره به کار ویژه این واحد، افزود: برخی معتقدند روابط عمومی صرفا باید عملکرد مثبت سازمان را به بیرون انتقال دهد و با رسانه‌ها وارد یک مونولوگ شود. این مسئله باعث می‌شود که روابط عمومی به سمت استبداد در نظر برود و هرگونه انتقاد به روابط عمومی را خنثی کند که این مسئله پاشنه آشیل روابط عمومی هاست.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مطرح کرد: پدر روابط عمومی جهان می‌گوید که روابط عمومی، مهندسی رضایت بین جامعه شهروندان و سازمان است. این جمله مهم بر مبنای روانشناسی جامعه و یک وظیفه خطیر و‌ مهم است اما شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان فراتر از این مسائل، در تعامل دوسویه با جامعه است که نسبت به مهندسی ذهنی رضایت تقدم دارد.

یعقوبی اطهار داشت: یکی از مشکلات جامعه ما، عدم گفتمان و عدم تفاهم است که این امر روابط عمومی‌ها را به چالش کشیده است. از سوی دیگر، روابط عمومی‌ها به دنبال القای نظر خود به سایرین هستند و این مسئله باعث شده است تا آن‌ها را با چالش خودبحران‌سازی مواجه کند. به همین دلیل از ابتدای سال ۱۴۰۲، تحول در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان را اغاز کردیم؛ به طوری که از عملکرد سنتی در قالب صرف برگزاری همایش و پوستر چسباندن، خبرنویسی عبور کردیم؛ چراکه روابط عمومی سنتی، یک روابط عمومی مرده است. همین اقدام سنگ‌بنایی شده است که به سمت برنامه‌ ریزی استراتژیک، فرایندمحوری شاخص‌های فنی و علمی و داشتن نقشه راه برای حل مسئله حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی مرز بین محیط درون و بیرون سازمان است و مانند پوست انسان عمل میکند. در واقع پوست انسان محیط بدن را از تکانه‌های بیرونی حفظ می‌کند و مبین پویایی و شادابی یک ارگانیسم داخلی بدن نیز هست. نقش روابط عمومی به دلیل مواجهه مستقیم با افکار عمومی بسیار حساس است زیرا ارتباط مستقیمی با برند سازمانی دارد. طبق بررسی‌های انجام شده، حدود ۷۰ درصد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، هیچ آشنایی با تولیدات صنعتی ندارند. به همین دلیل در تولید محتوا به سمتی حرکت کردیم که بتوانیم مخاطبان نسل جدید را جذب کنیم. در واقع تولید محتوا به صورت ترکیبی مبتنی بر ذائقه جامعه و روانشناسی مخاطب انجام داده‌ایم و اعتقادی به تبلیغات سنتی نداریم.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان یادآور شد: بررسی شیوه تبلیغات و تولید محتوای شرکت‌های بزرگ مانند مرسدس بنز، تویاتا، پسکو، ال جی و… نشان می‌دهد که استفاده از فناوری‌های نوین و قدرت رسانه، برای انگیزش مخاطب یک پدیده روتین در این سازمان‌های موفق است. بنابراین تعامل با رسانه‌ها باید در مسیری باشد که به عنوان بازوی سازمان عمل کند و از قدرت رسانه برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کنیم اما باید توجه داشت که بین رسانه و روابط عمومی تفاوت‌هایی وجود دارد؛ به طوری که رسانه‌ها مطالب را به گونه‌ای منتشر می‌کند که مخاطبان می توانند برداشت خود را داشته باشند اما روابط عمومی باید یک تفسیر واحد از رویدادی که در شرکت یا سازمان اتفاق می‌افتد، ارائه دهد و راه را بر هر تفسیر دیگر ببندد.

انتهای پیام//

در 11 ماهه 1403 حاصل شد؛

۸:۴۱ /سه شنبه/۲۸ اسفند ۱۴۰۳

با تصویب هیئت‌ مدیره،

۶:۴۷ /سه شنبه/۲۸ اسفند ۱۴۰۳

واکنش‌های جهانی و پیامدهای اقتصادی چیست؟

۱۱:۲۱ /دوشنبه/۲۷ اسفند ۱۴۰۳

در مجمع عمومی فوق‌العاده،

۱۰:۳۲ /دوشنبه/۲۷ اسفند ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان:

۹:۵۵ /دوشنبه/۲۷ اسفند ۱۴۰۳

رضا طالبی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۴۷ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

علیرضا مخبر دزفولی، قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۱۳ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۱:۰۸ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

احمد صادقیان، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۲۱ /سه شنبه/۷ اسفند ۱۴۰۳

ابراهیم جانقربانیان، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خلیج فارس در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۷ /شنبه/۴ اسفند ۱۴۰۳

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۵ /شنبه/۲۷ بهمن ۱۴۰۳

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

۷:۲۹ /شنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۴۸ /شنبه/۲۵ آذر ۱۴۰۲

همگام با اجرای طرح‌های توسعه‌ای،

۶:۴۷ /دوشنبه/۲۷ اسفند ۱۴۰۳

روزهای دشواری در انتظار اوکراین است؛

۱۱:۳۷ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

با تایید سهام‌داران در مجمع فوق‌العاده،

۱۱:۴۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

در 11 ماهه 1403 محقق شد؛

۹:۱۰ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت صنعت فولاد شادگان؛

۱۱:۵۹ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز؛

۱۱:۳۰ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۱۱:۰۵ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه؛

۱۰:۴۳ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت مجتمع فولاد خراسان؛

۵:۱۲ /شنبه/۲۰ بهمن ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد خوزستان؛

۱۱:۰۵ /شنبه/۱۳ بهمن ۱۴۰۳

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/12/27

278400

فلزات آنلاین

1403/12/27

973636

فلزات آنلاین

1403/12/27

1478906

فلزات آنلاین

1403/12/27

1093112

فلزات آنلاین

1403/12/27

29198

فلزات آنلاین

1403/12/27

17975

فلزات آنلاین

1403/12/27

46715

فلزات آنلاین

1403/12/27

55899

فلزات آنلاین

1403/12/27

41670

فلزات آنلاین

1403/12/27

43790

فلزات آنلاین

1403/12/27

38300

فلزات آنلاین

1403/12/27

36428

فلزات آنلاین

1403/12/27

36527

فلزات آنلاین

1403/12/27

43216

فلزات آنلاین

1403/12/27

42024

فلزات آنلاین

1403/12/27

61794

فلزات آنلاین

1403/12/27

33754

فلزات آنلاین

1403/12/27

46053

فلزات آنلاین

1403/12/27

54563

فلزات آنلاین

1403/12/27

7379400