سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۸:۵۶ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۵:۵۸ /سه شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۴

در راستای افزایش رقابت‌پذیری و کاهش هزینه‌های حمل،

شرایط حمل ریلی محصول شرکت فولاد هرمزگان دوباره فراهم شد

با تلاش‌های انجام شده و همکاری واحدهای فروش، برنامه‌ریزی کنترل تولید و حمل محصول، ریخته‌گری و ارسال محصول، خدمات فنی و پشتیانی، حسابداری مشتریان، حراست، گمرک، نگهداری و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی، شرایط بارگیری محصول شرکت فولاد هرمزگان از طریق ریل به مقاصد مشتریان به طور مجدد فراهم شد.

با تلاش‌های انجام شده و همکاری واحدهای فروش، برنامه‌ریزی کنترل تولید و حمل محصول، ریخته‌گری و ارسال محصول، خدمات فنی و پشتیانی، حسابداری مشتریان، حراست، گمرک، نگهداری و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی، شرایط بارگیری محصول شرکت فولاد هرمزگان از طریق ریل به مقاصد مشتریان به طور مجدد فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، گسترش حمل‌ونقل ریلی نقش قابل ‌توجهی در کاهش میزان مصرف سوخت ایفا می‌کند و عاملی مهم در تحقق اهداف تعیین شده شرکت فولاد هرمزگان به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه این مهم می‌تواند علاوه بر ارتقای بهره‌وری، به کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل برای مشتریان و بهبود وضعیت ترافیکی و زیست‌‌محیطی منجر شود.

در این رابطه میثم چعبی، رئیس فروش داخلی شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان پس از بررسی‌ها و برطرف شدن مشکلات توانست دوباره خطوط ریلی حمل محصولات خود را فعال و به مقاصد مشتریان، محصول ارسال کند.

وی افزود: باید توجه داشت که حمل‌ونقل ریلی برای صنعت فولاد نه تنها یک گزینه بلکه یک ضرورت است. از این رو، حمل ریلی برای شرکت فولاد هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و بعد مسافت تا مقاصد مشتریان، به عنوان عامل کلیدی موفقیت محسوب می‌شود و در برابر سایر رقبای داخلی، شرکت را از جنبه‌های تحویل به موقع و رضایت مشتریان تضمین می‌کند.

رئیس فروش داخلی شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که با استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی می‌توان حجم بسیار بالایی از محصول نهایی شرکت را به مقاصد نوردکاران به عنوان مشتریان اصلی شرکت حمل کرد. بنابراین در شرایط کنونی حمل ریلی به دلیل ظرفیت بالا، هزینه پایین و پایداری عملیاتی، نقشی کلیدی در زنجیره تامین فولاد ایفا می‌کند.

چعبی تصریح کرد: از مهم‌ترین مزیت‌های حمل ریلی می‌توان به کاهش هزینه‌ها در مقایسه با حمل جاده‌ای اشاره کرد و این تفاوت در مقیاس کلان، منجر به کاهش هزینه تمام شده مشتریان و افزایش حجم خرید می‌شود. از دیگر مزیت‌های حمل ریلی می‌توان به مواردی همچون ظرفیت بارگیری بالا و انتقال حجم انبوه کالا در هر قطار، کاهش ریسک برای حمل جاده‌ای و افزایش ایمنی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: شرکت فولاد هرمزگان با تکیه بر کارکنان متخصص و متعهد در مدیریت فروش و بازاریابی و فروش داخلی، همواره در تابلوی اهداف خود جذب سفارشات جهت حمل از طریق ریل به مقصد مشتریان را به عنوان یک شاخص کلیدی مد نظر قرار داده است.

رئیس فروش داخلی شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد: آینده صنعت فولاد وابسته به یک سیستم لجستیک هوشمند، سریع، ایمن و مقرون‌به‌صرفه است که حمل‌ونقل ریلی با توجه به ویژگی‌های فنی و اقتصادی آن، می‌تواند به ستون فقرات زنجیره تامین فولاد تبدیل شود.

در ادامه بهرام صباحی‌زاده، کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل حمل شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد: باسکول ریلی استاتیک در محوطه شانتینگ یارد توسط واحد مهندسی، نصب و توسط کارکنان خدمات فنی و پشتیبانی با وزنه‌های ۵۰ تنی تست شد. در ادامه با کار گروهی واحدهای مرتبط در امر حمل ریلی محصول شرکت فولاد هرمزگان، اولین محموله از طریق ریلی در خرداد ماه به میزان دو هزار تن و به وسیله ۳۳ واگن لبه کوتاه بارگیری و به مقصد مشتریان ارسال شد.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد هرمزگان دارای مجموعه منحصربه‌فرد محوطه مانوری شانتینگ یارد شرقی با پنج خط ریل پارکینگ و یک خط ریل دارای باسکول استاتیک و تاسیسات و ساختمان‌های مربوطه و شانتینگ یارد غربی شامل خطوط ریلی مستقر در سالن اسلب یارد و انبارهای روباز با قابلیت بارگیری محصول است که عاملی مهم در تحقق اهداف تعیین شده شرکت به شمار می‌رود.

کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل حمل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: بالا بودن امنیت سیستم راه‌آهن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. امکان تصادف و دیگر سوانح معمول در سطح جاده، در صورت استفاده از شبکه ریلی به حداقل می‌رسد. نکته قابل توجه این است که ۳۳ واگن ارسال شده برابر با ۹۳ کامیون بوده است که با این اقدام، شرکت فولاد هرمزگان سهم قابل توجهی را در کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و افزایش امنیت جاده‌ای ایفا کرده است.

صباحی‌زاده در پایان یادآور شد: حمل ریلی، یکی از بهترین روش‌های حمل‌ونقل برای محموله‌هایی با حجم بالا به شمار می‌رود؛ چراکه هر واگن قطار می‌تواند تقریبا حجمی برابر با سه تریلی را حمل کند. در نتیجه با تخمین هزینه‌ها جهت حمل کالا با تریلی و مقایسه آن با قطار باری، می‌توان به راحتی به کمتر بودن هزینه‌های حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده‌ای پی برد.

انتهای پیام//

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه عنوان کرد:

۱۴:۴۴ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴

در مجمع عمومی عادی سالیانه مطرح شد؛

۱۳:۴۴ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴

در مجمع‌ عمومی عادی سالیانه عنوان شد؛

۱۳:۱۶ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور:

۱۲:۲۴ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴

با حضور فولادمردان ایران،

۷:۲۲ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴

در اردیبهشت ماه 1404،

۷:۰۴ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴

رضا طالبی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۶:۰۱ /دوشنبه/۱۲ خرداد ۱۴۰۴

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۴ /شنبه/۱۰ خرداد ۱۴۰۴

علیرضا شریفی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۰ /چهارشنبه/۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

امین صفری، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۶ /شنبه/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

رضا طالبی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۴۷ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

علیرضا مخبر دزفولی، قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۱۳ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۷:۴۵ /شنبه/۱۰ خرداد ۱۴۰۴

بهرام سبحانی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۷ /شنبه/۳۰ فروردین ۱۴۰۴

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

همگام با اجرای طرح‌های توسعه‌ای،

۶:۴۷ /دوشنبه/۲۷ اسفند ۱۴۰۳

در مجمع عمومی عادی سالیانه «ارفع» مطرح شد؛

۱۵:۵۸ /یکشنبه/۱۱ خرداد ۱۴۰۴

در نشست خبری مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح شد؛

۱۶:۴۱ /دوشنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«کگهر» در مسیر توسعه و رشد سودآوری؛

۱۴:۲۱ /شنبه/۳۰ فروردین ۱۴۰۴

با تایید سهام‌داران در مجمع فوق‌العاده،

۱۱:۴۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛

۵:۵۶ /شنبه/۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین؛

۵:۴۸ /شنبه/۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۵:۳۵ /شنبه/۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک فولاد خراسان؛

۵:۴۲ /شنبه/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت فولاد خوزستان؛

۵:۵۲ /شنبه/۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/20

224083

فلزات آنلاین

1404/03/20

858230

فلزات آنلاین

1404/03/20

1390370

فلزات آنلاین

1404/03/20

1344994

فلزات آنلاین

1404/03/20

30434

فلزات آنلاین

1404/03/20

16075

فلزات آنلاین

1404/03/20

43661

فلزات آنلاین

1404/03/20

65608

فلزات آنلاین

1404/03/20

47680

فلزات آنلاین

1404/03/20

42732

فلزات آنلاین

1404/03/20

41135

فلزات آنلاین

1404/03/20

37363

فلزات آنلاین

1404/03/20

36265

فلزات آنلاین

1404/03/20

43017

فلزات آنلاین

1404/03/20

38804

فلزات آنلاین

1404/03/20

58708

فلزات آنلاین

1404/03/20

34613

فلزات آنلاین

1404/03/20

42014

فلزات آنلاین

1404/03/20

57327

فلزات آنلاین

1404/03/20

6551300