• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیر کارخانه شرکت جهان گاز:

محصولات بی‌کیفیت چینی امکان رشد را از تولیدکنندگان ایرانی گرفته است

  • کد خبر : 4383
  • 12 آبان 1398 - 18:31
محصولات بی‌کیفیت چینی امکان رشد را از تولیدکنندگان ایرانی گرفته است
مدیر کارخانه شرکت جهان گاز در مورد واردات محصولات و لوازم خانگی گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر شرایط آشفته بازار وسایل خانگی در کشور، واردات بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت چینی به کشور است و تا زمانی که جلوی این واردات گرفته نشود، نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه صنایع داخلی را داشت.

مدیر کارخانه شرکت جهان گاز در مورد واردات محصولات و لوازم خانگی گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر شرایط آشفته بازار وسایل خانگی در کشور، واردات بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت چینی به کشور است و تا زمانی که جلوی این واردات گرفته نشود، نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه صنایع داخلی را داشت.

اسداله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، در خصوص واردات محصولات بی‌کیفیت، اظهار داشت: در چند سال اخیر، با اینکه مدیران و مسئولان شعارهایی در جهت حمایت از تولید ملی دادند و قوانینی در جهت ممنوع کردن واردات وضع کردند اما به دلیل نبود نهاد نظارتی در کشور، همچنان واردات صورت می‌گیرد و حتی میزان واردات بیشتر از گذشته نیز شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر، اقدامی در جهت محدود کردن واردات به کشور صورت نگرفته و در حال حاضر، بازار داخلی در دست محصولات بی‌کیفیت چینی قرار گرفته است و تولیدکنندگان چاره‌ای جز کاهش میزان تولید یا اعلام ورشکستگی ندارند.

جایگزینی آلومینیوم به جای مس، کاملا مرسوم است

جعفری در مورد تولیدات این شرکت، بیان کرد: شرکت جهان گاز در زمینه وسایل گازسوز که شامل اجاق گاز و باربیکیو می‌شود، فعالیت می‌کند و از سال ۶۲ تاکنون علی‌رغم وجود تمام مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صنعتگران، توانسته فعالیت تولیدی خود را در این زمینه ادامه دهد.

مدیر کارخانه شرکت جهان گاز در خصوص استفاده از قطعات آلومینیومی، توضیح داد: از لوله‌های آلومینیومی برای انتفال گاز در اجاق گازها استفاده می‌کنیم که این جایگزینی آلومینیوم در تمام دنیا رایج شده است و استفاده از این فلز مشکلی در کیفیت محصول ایجاد نمی‌کند.

وی در مورد وضعیت خرید و فروش محصولات و لوازم خانگی در کشور، اذعان کرد: وضعیت خرید و فروش لوازم خانگی در سال‌های اخیر نابسامان و آشفته شده و چون مردم توان اقتصادی خرید اجاق گاز یا باربیکیو جدید را ندارند، بالطبع میزان فروش ما نیز به شدت کاهش یافته است.

افزایش تولید محصولات تقلبی در کشور

مدیر کارخانه شرکت جهان گاز در خصوص تولید تک محصولی شرکت‌ها، عنوان کرد: شرکت جهان گاز در گذشته در زمینه تولید چند محصول گازسوز فعالیت داشته اما در حال حاضر، ترجیح می‌دهد تنها در زمینه تولید باربیکیو فعالیت تولیدی داشته باشد و با اینکه تجربه و دانش فنی زیادی در زمینه تولید اجاق گاز داریم اما مجبور شدیم فعالیت خود را در زمینه تولید این محصول متوقف کنیم.

جعفری در خصوص افزایش تولید محصولات تقلبی در کشور، توضیح داد: تولیدکنندگان ایرانی به ارزش محصول و برندی که تولید می‌کنند، واقف نیستند و اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهند که کیفیت محصول نهایی کامل از بین می‌رود و به عنوان یک محصول تقلبی در بازار عرضه و شناخته می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال، تولیدکنندگان اجاق گاز برای تولید ارزان محصول خود، اجاق‌های درجه دو یا سه چینی را با نام شرکت خود که برای مصرف‌کنندگان آشنا است در بازار عرضه کردند و دلیل اصلی این اقدام از سوی تولیدکنندگان، اهمیت ندادن و عدم آگاهی به ارزش یک برند شناخته شده در کشور است.

مدیر کارخانه شرکت جهان گاز در پایان گفت: از ماست که بر ماست؛ تولیدکنندگان ایرانی زمینه و شرایط تولید و ورود محصولات تقلبی و بی‌کیفیت را به کشور فراهم کردند البته مسئولان نیز می‌توانستند با اجرای سیاست‌هایی در زمینه ممنوعیت و نظارت به واردات، راه را برای این‌گونه اقدامات مسدود کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4383

نوشته‌های مشابه