سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۲۰:۴۱ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۹:۰۷ /سه شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۴

مهرناز متین‌فر عنوان کرد:

نقش موثر واحد روابط عمومی در شرکت دانش پرتو نقش جهان

مدیر روابط عمومی شرکت دانش پرتو نقش جهان در خصوص نقش واحد روابط عمومی در این شرکت، گفت: شرکت دانش پرتو نقش جهان به عنوان یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت کشور شناخته می‌شود که قطعات های‌تک و باارزش افزوده بالای مسی را به منظور استفاده در صنعت فولاد تولید می‌کند. در این بین، واحد عمومی نقش بسزایی در معرفی دستاوردها و شناساندن قطعات خاص تولیدی این شرکت داشته است که به جرات می‌توان آن را یکی از رموز موفقیت شرکت دانش پرتو نقش جهان طی سال‌های اخیر دانست.

مدیر روابط عمومی شرکت دانش پرتو نقش جهان در خصوص نقش واحد روابط عمومی در این شرکت، گفت: شرکت دانش پرتو نقش جهان به عنوان یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت کشور شناخته می‌شود که قطعات های‌تک و باارزش افزوده بالای مسی را به منظور استفاده در صنعت فولاد تولید می‌کند. در این بین، واحد عمومی نقش بسزایی در معرفی دستاوردها و شناساندن قطعات خاص تولیدی این شرکت داشته است که به جرات می‌توان آن را یکی از رموز موفقیت شرکت دانش پرتو نقش جهان طی سال‌های اخیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین»، مهرناز متین‌فر طی گزارشی به بررسی نقش و اهمیت واحد روابط عمومی در بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین حضور موثر این واحد در شرکت دانش پرتو نقش جهان پرداخت و نوشت: در دنیای امروز، چشم‌انداز کسب‌وکارهای مختلف بسیار رقابتی و پیچیده شده و همین مسئله، ایجاد تمایز و برجسته‌تر شدن صاحبان مشاغل را بیش از پیش دشوارتر کرده است. از این رو، سازمان‌ها باید به طور مداوم به دنبال راه‌حل‌هایی جدید جهت کسب مزایای رقابتی و رشد در بازار باشند که در این بین، واحد «روابط عمومی و ارتباطات» به عنوان یکی از بازوهای مهم در سازمان، می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک شایانی کند. به عبارتی، روابط عمومی شامل تمام تعاملات و ارتباطاتی است که یک سازمان با جامعه، رسانه‌ها و ذی‌نفعان خود برقرار می‌کند و عملکرد مطلوب این واحد تاثیر قابل توجهی در دستیابی به اهداف تدوین شده و اعتبار و شهرت سازمان به همراه دارد.

بخش معدن و صنایع معدنی، یکی از بخش‌هایی به شمار می‌آید که طی سالیان اخیر به شدت در کانون توجه کشورهای توسعه‌یافته جهان قرار گرفته است؛ به نحوی که شاهد توسعه روزافزون این بخش در غول‌های اقتصادی دنیا مانند چین، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و هند بوده‌ایم. ایران نیز با در اختیار داشتن ۶۸ نوع ماده معدنی، ۳۷ میلیارد تن ذخایر قطعی و ۱۸ میلیارد تن ذخایر احتمالی، می‌تواند نقشی کلیدی در آینده اقتصاد جهانی ایفا کند. طبق آمارها، ایران در میان ۱۰ کشور نخست جهان از نظر تنوع مواد معدنی قرار دارد و از نظر حجم ذخایر کشف ‌شده نیز رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر ایران با تولید بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد، در میان ۱۰ فولادساز برتر جهان قرار گرفته و توسعه تولید فلزات غیرآهنی به ویژه مس و آلومینیوم نیز سرعت مناسبی گرفته است.

روابط عمومی، قلب تپنده هر سازمان است

بخش معدن و صنایع معدنی در ایران به قدری طی سال‌های اخیر توسعه یافته که جایگزینی اقتصاد معدن به جای نفت، همواره مورد تاکید مسئولان قرار گرفته است. در چنین شرایطی، صنایع معدنی و فلزی به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور، قطع به یقین نیازمند ارتباطات شفاف و موثر برای پیشبرد هرچه بیشتر اهداف و برنامه‌های خود در برنامه هفتم توسعه که دستیابی به رشد ۱۳ درصدی بخش معدن است، هستند. بر همین اساس ضرورت دارد مدیران و مسئولان فعال در این بخش، به طور جدی به اهمیت روابط عمومی بپردازند؛ چراکه یک روابط عمومی پویا و سرزنده قادر است با تبیین دستاوردها و چالش‌ها، اعتماد عمومی را جلب کند و فرصت‌های جدیدی برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات به ‌وجود آورد.

در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در یکی دو دهه اخیر مواجه شده و این معضل ایجاد ارتباطات خارجی با اقصی نقاط جهان را سخت کرده است، روابط عمومی می‌تواند در زمینه تعاملات بین‌المللی نیز نقش اثرگذاری داشته باشد. در حال حاضر ما نیازمند ایجاد یک تصویر مثبت و مستحکم از بخش معدن و صنایع معدنی ایران در جامعه جهانی هستیم که در این راستا، روابط عمومی می‌تواند از طریق رسانه‌های بین‌المللی و شرکت در رویدادهای جهانی، به درخشان‌تر چهره بخش معدن و صنایع معدنی کشور بینجامد و حتی زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را فراهم کند. از طرفی، یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی در فعالیت‌های حوزه روابط عمومی، ارتباط فعال و موثر با رسانه‌های تخصصی و محلی است؛ چراکه این ارتباطات می‌تواند به انتقال دقیق و به‌ موقع مفاهیم و اطلاعات، بازتاب نظرات و پیشنهادات جامعه و تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های داخلی کمک کند و به تقویت اعتماد عمومی و ارتقای شناخت افراد از فعالیت‌های معدنی و صنعتی منجر شود.

به دنبال گسترش سریع رسانه‌های دیجیتال و تاثیر بالای آن بر روی افکار عمومی طی سالیان اخیر، روابط عمومی در سازمان‌ها و بخش‌های مختلف به ویژه معدن و صنایع معدنی به حوزه‌ای مهم و تاثیرگذار تبدیل شده است که می‌تواند مسیر توسعه و تحقق اهداف یک سازمان و شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی را تغییر دهد. از جمله مهم‌ترین آثار روابط عمومی می‌توان به ایجاد و مدیریت شهرت، افزایش آگاهی برند و دیده شدن، ایجاد اعتبار و اعتماد، ایجاد خط فکری و رهبری، ایجاد ارتباط رسانه‌ای، تاثیرگذاری روی افکار عمومی و تسهیل مشارکت‌های صنعتی و معدنی اشاره کرد که تمامی این‌ موارد، اهمیت روابط عمومی در صنایع معدنی و فلزی را دو چندان می‌کند.

شرکت دانش پرتو نقش جهان به عنوان یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت کشور به شمار می‌‎آید که زمینه فعالیت آن، ریخته‌گری فلزات رنگین است و قطعات های‌تک و باارزش افزوده بالای مسی به منظور استفاده در صنعت فولاد در این شرکت تولید می‌شود. قطعات تولید شده در شرکت دانش پرتو نقش جهان، دانش‌بنیان بوده که  تولید آن‌ها، نیازمند دانش فنی و تخصصی است. در همین راستا، این شرکت توانسته‌ است با به‌کارگیری دانش و تخصص کارشناسان جوان، زبده و کارآمد، برای نخستین بار در کشور بسیاری از قطعات مورد نیاز شرکت‌های مطرحی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، ملی صنایع مس ایران و … را بومی‌سازی کند.

معرفی دستاوردها توسط واحد روابط عمومی

شرکت دانش پرتو نقش جهان به موفقیت‌های قابل توجهی در حوزه تولید طی سال‌های اخیر دست یافته که این مهم به خوبی توسط واحد روابط عمومی این شرکت اطلاع‌رسانی شده است. کریستالایزر، از جمله محصولات دانش‌بنیان و با ارزش افزوده بالا به شمار می‌آید که این شرکت در سال ۱۴۰۱ موفق به تولید آن شده است. نکته قابل توجه اینکه کلیه مراحل تولید کریستالایزر اعم از تست‌های میدانی در داخل این مجموعه انجام شده و کیفیت این محصول با نمونه مشابه خارجی آن که ساخت کشور آلمان است نیز برابری می‌کند. از دیگر دستاوردهای مهم شرکت دانش پرتو نقش جهان در این سال‌ها می‌توان به بومی‌سازی محصولاتی همچون لاندر سرباره، کولینگ المنت، انواع واتر ژاکت‌ها و درام مسی سرباره اشاره کرد که خوشبختانه ابن شرکت توانسته‌ است با دستیابی به استانداردهای کمی و کیفی مناسب، نیاز کشور به این قطعات را برطرف کند.

از جمله وظایف واحد روابط عمومی در شرکت دانش پرتو نقش جهان می‌توان به تبلیغات در فضای مجازی اعم از سایت، اینستاگرام و لینکدین و همچنین تولید محتوای تخصصی و انتشار اخبار مرتبط با فعالیت شرکت اشاره کرد. علاوه‌براین، این شرکت همواره حضوری موثر در نمایشگاه‌های معتبر داخلی همچون ایران متافو و سمپوزیوم فولاد و خارجی (مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی) داشته و واحد روابط عمومی به خوبی توانسته است در این نمایشگاه‌ها، تولیدات شرکت را به جامعه هدف خود معرفی و به نوعی برندسازی کند که دستاورد مهمی برای این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌آید.

علاوه بر آنچه پیش‌تر گفته شد، شرکت دانش پرتو نقش جهان در سالی که به سرمایه‌گذاری برای تولید نام‌گذاری شده، صادرات قطعات مسی را هدف‌گذاری کرده و در دستور کار قرار داده است و در این زمینه نیز نقش واحد روابط عمومی می‌تواند بسیار پررنگ باشد. با توجه به اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر مس در جهان شناخته می‌شود و کاتد مس با عیار عالی در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار می‌گیرد، بنابراین قطعات مسی تولید شده در شرکت دانش پرتو نقش جهان از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند و از این رو قابلیت عرضه و رقابت در بازارهای جهانی را دارند. بر همین اساس واحد روابط عمومی این شرکت می‌تواند از طریق فضای مجازی (سایت، اینستاگرام و…) به معرفی هرچه بیشتر تولیدات مجموعه بپردازد و نقش موثر خود را در این بخش نیز ایفا کند.

انتهای پیام//

شرایطی دشوار در انتظار فلز سرخ؛

۱۴:۱۳ /شنبه/۱۳ بهمن ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان عنوان کرد:

۱۱:۳۸ /یکشنبه/۲۳ دی ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان:

۸:۱۵ /سه شنبه/۲۹ آبان ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آلیاژریزان برتر برنز ری مطرح کرد:

۱۳:۴۶ /چهارشنبه/۷ شهریور ۱۴۰۳

یک فعال صنعت مس در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۲ /چهارشنبه/۳۱ مرداد ۱۴۰۳

یک فعال صنعت ریخته‌گری در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۷ /چهارشنبه/۲۰ تیر ۱۴۰۳

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۰۱ /شنبه/۳۰ فروردین ۱۴۰۴

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۸ /شنبه/۲۳ تیر ۱۴۰۳

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۴:۳۷ /شنبه/۲۵ آذر ۱۴۰۲

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۶:۱۹ /شنبه/۲۶ فروردین ۱۴۰۲

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۹:۳۱ /شنبه/۲۰ اسفند ۱۴۰۱

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۶:۵۱ /پنجشنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۱

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

۶:۱۵ /شنبه/۲۱ مرداد ۱۴۰۲
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/20

224083

فلزات آنلاین

1404/03/20

858230

فلزات آنلاین

1404/03/20

1390370

فلزات آنلاین

1404/03/20

1344994

فلزات آنلاین

1404/03/20

30434

فلزات آنلاین

1404/03/20

16075

فلزات آنلاین

1404/03/20

43661

فلزات آنلاین

1404/03/20

65608

فلزات آنلاین

1404/03/20

47680

فلزات آنلاین

1404/03/20

42732

فلزات آنلاین

1404/03/20

41135

فلزات آنلاین

1404/03/20

37363

فلزات آنلاین

1404/03/20

36265

فلزات آنلاین

1404/03/20

43017

فلزات آنلاین

1404/03/20

38804

فلزات آنلاین

1404/03/20

58708

فلزات آنلاین

1404/03/20

34613

فلزات آنلاین

1404/03/20

42014

فلزات آنلاین

1404/03/20

57327

فلزات آنلاین

1404/03/20

6551300