• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان:

همسو با فولادسازان مطرح کشور حرکت می‌کنیم

  • کد خبر : 8520
  • 15 آبان 1401 - 16:54
همسو با فولادسازان مطرح کشور حرکت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان گفت: اگر به دنبال تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد بر اساس افق 1404 هستیم، باید تامین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم شرکت‌های پشتیبان صنایع فولادی را در دستور کار خود قرار دهیم و نسبت به رفع نقاط ضعف‌های موجود در سالیان گذشته اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان گفت: اگر به دنبال تحقق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد بر اساس افق ۱۴۰۴ هستیم، باید تامین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم شرکت‌های پشتیبان صنایع فولادی را در دستور کار خود قرار دهیم و نسبت به رفع نقاط ضعف‌های موجود در سالیان گذشته اقدام کنیم.

مجید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص هدف از حضور شرکت دانش پرتو نقش جهان در سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱، بیان کرد: شرکت دانش پرتو نقش جهان از سال ۱۳۹۴، حضور مستمر و پررنگی در سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد داشته است و طی هفت سال گذشته، همواره برنامه‌ریزی مدونی جهت حضور در این نمایشگاه مهم و معتبر داشته است. ضمن اینکه ما مقالاتی هم در این سمپوزیوم ارائه داده‌ایم و به نتایج و موفقیت‌های مطلوبی به لحاظ سطح علمی پس از دیدار و گفت‌وگو با فولادسازان برجسته کشور دست یافته‌ایم.

وی افزود: حضور ما در سمپوزیوم فولاد به رشد علمی و توسعه دانش شرکت دانش پرتو نقش جهان انجامیده است و در این بازه زمانی هفت ساله، انگیزه لازم جهت ادامه حضور در این نمایشگاه طی سالیان آتی را به دست آورده‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در ارتباط با تاثیر برگزاری سمپوزیوم فولاد، عنوان کرد: بدون شک برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی، نقش موثری در صنعت فولاد کشور خواهد داشت.؛ چراکه مدیران ارشد و تصمیم‌ گیرندگان اصلی شرکت‌های فولادساز، زیر یک سقف دور هم جمع می‌شوند و مذاکرات مستقیم و رایزنی‌های مثبتی جهت رونق و توسعه تولید صورت می‌پذیرد. ما جلسه بسیار مهمی با یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان کشور در سمپوزیوم ۱۴۰۱ برگزار کردیم که خوشبختانه نتایج مطلوبی حاصل شد و اگر بتوانیم به مرحله تولید انبوه برسیم، بدون شک به نفع صنعت فولاد کشور و همچنین قطع وابستگی به واردات و جلوگیری از خروح ارز خواهد شد. همین مسئله، یکی از نتایج مثبت برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد است و امیدوار هستیم بتوانیم با حضور روسای بلندمرتبه و معاونان این شرکت، قرارداد نهایی تولید این محصول استراتژیک و پروژه حساس را به امضا برسانیم؛ چراکه در این صورت آینده شرکت دانش پرتو نقش جهان دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد و امیدوار هستیم به یاری خدا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

 ضرورت تامین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم

رحیمی در ادامه به شرایط حاکم بر صنعت فولاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به افق ۱۴۰۴، قرار بر این است که توسعه فولادسازی در کشور اتفاق بیفتد و به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم. توسعه تولید و دستیابی به ظرفیت اعلام شده، نیازمند تجهیزات و همچنین فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم است. تحقق این امر، نیازمند مدیریت صحیح و رفع نقاط ضعف‌های موجود در سال‌های گذشته است و بدون شک عدم رفع این چالش‌ها، به عملکرد شرکت‌های پشتیبان صنایع فولادی آسیب جدی وارد خواهد کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: شرکت دانش پرتو نقش جهان به دنبال بهبود مستمر شرایط تولید با تامین تجهیزات لازم است تا بتواند محصولات جدیدی را تولید کند و در اختیار فولادسازان کشور قرار دهد؛ اگرچه مشکلات زیرساختی و توقفات تولید، دسترسی و تحقق تولید محصولات جدید و به‌روز را دشوار ساخته است. برای مثال، افزایش خطوط ریخته‌گری، مقوله بسیار مهمی است که در این زمینه باید در دستور کار قرار بگیرد اما دانش فنی آن در اختیار تولیدکنندگان خارجی است و خوشبختانه بخش عمده‌ای از آن طی سالیان اخیر در داخل بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان تصریح کرد: امیدوار هستیم ضمن حمایت از واحدهای دانش‌بنیان جهت تولید قطعات خاص و مورد نیاز فولادسازان مطرح کشور، زمینه افزایش تولید فولاد بر اساس چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ فراهم شود و با رفع نقاط ضعف موجود، شاهد تولید قطعات به‌روز و جدید توسط شرکت‌های پشتیبان باشیم و توقفات تولید در واحدهای فولادسازی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

به دنبال تولید قطعات به‌‎روز هستیم

رحیمی ضمن تاکید بر همکاری سازنده با فولادسازان برجسته داخلی، خاطرنشان کرد: شرکت دانش پرتو نقش جهان طی سال‌های فعالیت خود، به خوبی توانسته است با فولادسازان مطرح کشور ارتباط برقرار کند و تولید محصولات جدید و به‌روز را در دستور کار خود قرار دهد. در واقع به دنبال توسعه تولید همسو با شرکت‌‎های برجسته فولادی هستیم و تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا نگرانی استفاده از محصولات ایرانی در میان واحدهای داخلی از بین برود. برای مثال،کیفیت پایین خودروهای تولید داخل سبب شده است ذهنیت نادرستی نسبت به استفاده از محصولات ایرانی شکل بگیرد و تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند از نمونه‌های مشابه خارجی استفاده کنند. مادامی که این تفکر در جامعه وجود دارد، تولید داخل به رونق چندانی دست نخواهد یافت و بر همین اساس باید تولید قطعات باکیفیت در دستور کار واحدهای تولیدی قرار بگیرد.

وی مطرح کرد: شرکت دانش پرتو نقش جهان همواره در تلاش بوده است تا ضمن به‌کارگیری از نظرات و همچنین دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان محصولات خود که به طور عمده واحدهای فولادی هستند، در راستای تولید محصولات باکیفیت و به‌روز قدم بردارد. کیفیت محصولات تولیدی، تضمین‌کننده همکاری ما با فولادسازان است و در حال حاضر به رتبه‌ای دست یافته‌ایم که باید پاسخگوی نیاز شرکت‌های مطرح فولادی کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در پایان یادآور شد: بر همین اساس توسعه همه‌جانبه به لحاظ زمین، ساختمان، تجهیزات تولید و… را در دستور کار قرار داده‌ایم و قدم به قدم در حال پیمودن مسیر توسعه هستیم. امیدواریم بتوانیم در صورت توافقات لازم جهت اجرای طرح توسعه بسیار مهمی که در نظر گرفته‌ایم، صنعت فولاد کشور را بی‌نیاز از یک سری قطعات خاص کنیم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8520

نوشته‌های مشابه