• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

آهنگ ملایم افزایش قیمت نفت

  • کد خبر : 16997
  • 05 اردیبهشت 1402 - 11:31
آهنگ ملایم افزایش قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه بازار جهانی، تحت تاثیر خوش‌بینی به بهبود تقاضای چین برای سوخت در سفرهای تعطیلات این کشور، اندکی افزایش یافت.

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه بازار جهانی، تحت تاثیر خوش‌بینی به بهبود تقاضای چین برای سوخت در سفرهای تعطیلات این کشور اندکی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و یه نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با چهار سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت افزایش، به ۷۸ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته تحت تاثیر خوش‌بینی به افزایش تقاضا برای سوخت در سفرهای تعطیلات چین، با بیش از یک درصد افزایش بسته شده بودند.

رزرو بلیت برای سفرهای خارجی برای تعطیلات روز می در چین، به تداوم بهبود سفر در کشورهای آسیایی اشاره دارد. با این حال، به دلیل افزایش هزینه سفرهای طولانی و عدم وجود پروازهای کافی، آمار مذکور همچنان پایین‌تر از سطح پیش از شیوع کرونا مانده است.

لئون لی، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این خصوص بیان کرد: سرمایه‌گذاران خوش‌بین هستند که سفرهای تعطیلات چینی، تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان را تقویت خواهد کرد. علاوه‌براین، انتظارات برای کندی رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست، باعث شد شاخص دلار در معاملات روز دوشنبه عقب‌نشینی کند که به حمایت از قیمت‌ها افزود.

دلار ضعیف‌تر، معاملات نفت که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای دارندگان ارزهای خارجی در کشورهای دیگر، گران‌تر می‌کند.

با این حال، سرمایه‌گذاران نگران افزایش احتمالی نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا به منظور مقابله با تورم افسارگسیخته هستند که به کندی رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت، منجر خواهد شد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست‌گذاری خود در هفته نخست ماه می، افزایش نرخ بهره را تصویب کنند.

سرمایه‌گذاران امروز منتظر انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا بودند. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که آمار نشان می‌دهد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ آپریل ۲۰۲۳، حدود ۱.۷ یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است.

چهار منبع آگاه اعلام کردند که صادرات نفت از شمال عراق پس از گذشت یک ماه از بن بست، هیچ نشانه‌ای برای ازسرگیری قریب‌الوقوع ندارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16997

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.