• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کاهش قیمت طلا هم‌زمان با تقویت ارزش دلار

  • کد خبر : 10390
  • 28 دی 1401 - 6:54
کاهش قیمت طلا هم‌زمان با تقویت ارزش دلار
قیمت طلا امروز چهارشنبه 28 دی ماه با تقویت دلار آمریکا کاهش یافت، در حالی که انتظارات برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کاهش را محدود کرد.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه با تقویت دلار آمریکا کاهش یافت؛ در حالی که انتظارات برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کاهش را محدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۸۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آمریکا نیز یک هزار و ۹۰۰ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

شاخص دلار ۰.۳ درصد رشد کرد. دلار قوی‌تر باعث می‌شود که شمش برای دیگر دارندگان ارز گران‌تر شود.

طلا در کوتاه مدت به سطح یک هزار و ۹۰۰ دلار خواهد رسید. ادوارد میر، تحلیل‌گر در «Marex» بیان کرد: انتظار این را نداشتم که شاهد حرکت بزرگی باشیم و در یک منطقه بی‌‌طرف خواهد ماند. تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی خواهد بود. اگر این روایت ادامه پیدا کند که تورم در حال کاهش است و نرخ‌های بهره پایین می‌آیند، در آن زمان طلا صعودی خواهد شد.

بانک مرکزی ایالات‌ متحده در سال گذشته قبل از اینکه در دسامبر به ۵۰ افزایش دهد، نرخ بهره را ۷۵ واحد و چهار بار افزایش داد. معامله‌گران عمدتا در جلسه بعدی فدرال رزرو ۲۵ واحد افزایش نرخ بهره را قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر برای طلا مفید است زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد.

شرکت معدنی کانادایی «Barrick Gold Corp» روز کذشته گزارش داد که تولید طلا ۱۳.۴ درصد افزایش یافته است که می‌تواند بالاترین میزان تولید سه ماهه آن در سال گذشته باشد.

«اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه ۰.۳ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۹ سنت، پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش، به یک هزار و ۳۳ دلار و ۶ سنت و پالادیم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۷۴۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10390

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.