• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیرعامل شرکت نخجیر آمل:

اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد، اگر…

  • کد خبر : 20114
  • 09 خرداد 1402 - 8:20
اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد، اگر…
مدیرعامل شرکت نخجیر آمل، تولیدکننده ساچمه‌های سربی گفت: این مجموعه با داشتن توانایی‌های فراوان و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای، قادر است نیاز کشور را به طور کامل رفع و حضور پررنگی در بازار‌های صادراتی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت نخجیر آمل، تولیدکننده ساچمه‌های سربی گفت: این مجموعه با داشتن توانایی‌های فراوان و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای، قادر است نیاز کشور را به طور کامل رفع و حضور پررنگی در بازار‌های صادراتی داشته باشد. البته اگر در کنار تلاش‌های خود، حمایت‌های دولت و نهاد‌های مربوطه را در اختیار داشته باشد، می‌تواند گام‌های بلندی در راستای ارتقای صنعت کشور بردارد.

علی‌اکبر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در رابطه با تاریخچه شرکت نخجیر آمل و سبد محصولات تولیدی آن، بیان کرد: این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید سیم و مفتول آلیاژی قلع و سرب، ساچمه سربی، تجهیزات تیراندازی و ماهیگری در شهرستان آمل واقع در استان مازندران آغاز کرد؛ لازم به ذکر است که مواد اولیه اصلی این مجموعه برای تولید محصولات، شمش سرب است. شرکت نخجیر آمل اولین واحد تولیدی بود که در این زمینه شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر نیز بیش از ۱۲۰ قطعه و لوازم شکار را تولید می‌کند. این مجموعه جزو معدود شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه بوده که دارای استاندارد دفاعی ایران است. همچنین شرکت نخجیر آمل موفق شده تا با تولید محصولات باکیفیت، در بازار‌های‌ کشور‌های حوزه خلیج فارس حضور پررنگی داشته باشد.

حفظ مشتریان، با کاهش قیمت محصولات

وی در خصوص شرایط نامناسب صنعت سرب در کشور، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت نخجیر آمل از سرب برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند، متاسفانه به دلیل شرایط بد فعالان صنعت سرب در کشور و افزایش قیمت شمش سرب، در مسیر تولید با مشکلاتی مواجه شده است. افزایش قیمت‌ها و شرایط نامناسب اقتصادی، باعث شده تا میزان سفارشات روند نزولی به خود بگیرد؛ شرکت نخجیر آمل نیز برای اینکه بتواند مشتریان خود را حفظ کند، اقدام به کاهش قیمت محصولات خود کرده است. البته این موضوع در مقابل افزایش قیمت مواد اولیه، مشکل‌ساز است زیرا شمش سرب به صورت خام وارد این مجموعه شده و بعد از گذراندن مراحلی که برای مجموعه هزینه‌هایی را به دنبال دارد، تبدیل به محصول نهایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نخجیر آمل در رابطه با استراتژی‌های این مجموعه جهت توسعه بازار‌های هدف و مطرح کردن برند تجاری خود، ابراز کرد: خوشبختانه در بازار‌های صادراتی، برند تجاری شرکت نخجیر آمل بسیار شناخته شده بوده و مشتریان از کیفیت محصولات ما اطمینان دارند زیرا این مجموعه با مشخص کردن خطوط قرمز‌ سخت‌گیرانه‌ در زمینه کیفیت، محصولات خود را به قید ضمانت و تعویض آن در صورت خرابی به مشتریان ارائه می‌کند. البته شرکت نخجیر آمل فعالیت‌های خود را در جهت جذب مشتریان جدید ادامه می‌دهد و همواره با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف در تلاش است تا افراد جدیدی را در طیف مشتریان خود داشته باشد. در بازار‌ها داخلی نیز تقاضا برای محصولات مناسب است اما موضوع مهمی که به آن اشاره شد، قیمت مواد اولیه و محصول نهایی است. لازم به ذکر است که این مجموعه، نیاز فدراسیون تیر‌اندازی کشور را به ساچمه‌های سربی به طور کامل رفع می‌کند. امیدواریم با تدبیر و همت مسئولان، شرایط اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم بهبود یافته و شرکت نخجیر آمل، بیش از گذشته در رفع نیاز بازار‌های داخلی سهیم باشد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که، با توجه به مطرح بودن برند تجاری شرکت نخجیر آمل، آیا  افرادی درصدد سواستفاده از برند این مجموعه و فروش محصولات خود با نام تجاری آن در بازار بوده‌اند، تصریح کرد: بله در سال‌های گذشته این اتفاق چند بار رخ داد و افرادی درصدد سواستفاده از برند تجاری این مجموعه بودند که با پیگیری‌های لازم از سوی مراجع قضایی، موفق شدیم با این افراد برخورد قانونی داشته و مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه شمش سرب مورد نیاز خود را هم از بورس کالا و هم از بازار آزاد تامین می‌کند، اظهار کرد: مسلما قیمت‌های تعیین شده در بورس کالا و بازار آزاد در روند تولید تاثیرگذار هستند. همین موضوع ایجاب می‌کند تا نحوه قیمت‌گذاری مواد اولیه به گونه‌ای باشد که کمترین نوسان را تجربه کند؛ با ایجاد ثبات اقتصادی در کشور، تولیدکنندگان می‌توانند مواد اولیه را با قیمت‌های مناسبی خریداری کرده و با سرعت بیشتری در مسیر تولید گام بردارند. در صورتی که نوسان شدید قیمت‌ها تنها باعث تحمیل ضرر‌هایی به تولیدکنندگان می‌شود زیرا بعد از فروش محصولات با افزایش قیمت مواد اولیه، تولیدکنندگان برای خرید مجدد آن دچار مشکل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نخجیر آمل در خصوص ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده در خط تولید این مجموعه، توضیح داد: اکثر ماشین‌آلات اصلی که شرکت نخجیر آمل در خط تولید از آن‌ها بهره می‌برد، ثبت اختراع خود مجموعه بوده و نظیر آن‌ها در بازار وجود ندارد؛ البته در کنار این ماشین‌آلات، دستگاه‌های دیگری نیز از خارج از کشور وارد شده‌اند. تمام مراحل طراحی و ساخت این ماشین‌آلات بر عهده شرکت نخجیر آمل بوده و این مجموعه با بهره‌گیری از دانش متخصصان خود در واحد تحقیق و توسعه «R&D» که نقش بسیار مهمی در اجرای این طرح داشته‌اند، موفق به ساخت تجهیزات شده است. به همین دلیل باید گفت که این صنعت به نیروی کار متخصص وابسته بوده و افرادی همچون مهندسان مکانیک می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند. لازم به ذکر است که در حال حاضر حدود ۸۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به‌کار هستند.

بی‌توقف به دنبال تحقق اهداف

بهرامی در پاسخ به این سوال که این شرکت چه آینده‌ای را برای خود متصور بوده و درصدد تحقق چه اهدافی است، تاکید کرد: شرکت نخجیر آمل در تلاش است تا با ارائه محصولات مرغوب، بازار‌های هدف خود را توسعه داده و به کشور‌های اروپایی صادرات داشته باشد که البته وجود تحریم‌ها کمی این روند را کند کرده است. به همین دلیل درخواست داریم تا مسئولان با حمایت از این مجموعه، زمینه حضور آن را در نمایشگاه‌ً‌ها و بازار‌های‌ کشور‌های آلمان، فرانسه و ایتالیا فراهم کنند. تولیدکنندگان تمام سرمایه خود را در زمینه تولید سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تنها به فکر ارتقای صنعت کشور و اشتغال‌زایی هستند؛ به همین دلیل آن‌ها انتظار دارند که دولت با ارائه تسهیلاتی با بهره‌های پایین، کاهش مراحل اداری طولانی، عدم تصمیم‌گیری‌های مقطعی و عمل به وعده‌های خود از آن‌ها حمایت کند. شرکت نخجیر آمل با داشتن پتانسیل‌ها و توانایی‌های بالا در این زمینه، اگر از حمایت‌های لازم بهره‌مند شود، به راحتی امکان رفع کامل نیاز داخلی را دارد.

وی به اقدامات این مجموعه برای تحقق اهداف خود اشاره کرد و افزود: شرکت نخجیر آمل برای دستیابی به اهداف خود اجرای طرح‌های توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است؛ به همین دلیل اقدام به خریداری زمین مورد نظر کرده و در حال ساخت دو سوله به مساحت یک هزار متر است. با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های توسعه‌ای، حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به تعداد نیروی انسانی فعال در این مجموعه اضافه خواهند شد؛ گفتنی است که این طرح‌ها، تا پایان سال ۱۴۰۲ و قبل از شروع سال جدید به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت نخجیر آمل با اشاره به اینکه این مجموعه نیاز کشور‌های حوزه خلیج فارس را برطرف می‌کند، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ایرانی تا حدودی به صورت انحصاری در منطقه فعالیت دارند اما باید گفت که تولیدکنندگان ترک بسیار سعی دارند تا در کشور‌های حوزه خلیج فارس نقشی پررنگی را ایفا کنند؛ به همین دلیل رقابتی بین تولیدکنندگان ایرانی و ترک در منطقه به وجود آمده است. البته تولیدکنندگان داخلی نیز با تولید محصولاتی باکیفیت و طبق درخواست مشتری و قیمت مناسب، نظر آن‌ها را جلب کرده و به راحتی در مقابل تولیدکنندگان ترک عرض‌اندام کرده‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20114

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.