• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

اجرای پروژه‌های متنوع معدنی و صنعتی توسط ایمیدرو در استان لرستان

  • کد خبر : 13573
  • 08 اسفند 1401 - 9:24
اجرای پروژه‌های متنوع معدنی و صنعتی توسط ایمیدرو در استان لرستان
رئیس سازمان صمت لرستان از اجرای بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی در این استان توسط ایمیدرو خبر داد.

رئیس سازمان صمت لرستان از اجرای بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه در این استان توسط ایمیدرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهمن جعفری بیان کرد: در لرستان بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی وجود دارد که اکثرا از نوع غیرفلزی هستند.

وی افزود: در سال جاری، پروانه بهره‌برداری معدن سنگ‌‌آهن در الیگودرز، صادر و تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن از این ماده معدنی استخراج شده است.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه ماده معدنی منگز در شهرستان نورآباد وجود دارد، عنوان کرد: پهنه‌ای که ایمیدرو تعریف کرده بود، به هفت زیرپهنه تبدیل شده است که از این تعداد، چهار پهنه در الیگودرز و سه پهنه در بروجرد وجود دارد.

جعفری ادامه داد:  احتمال داده شده است که یکی از این مواد معدنی طلا باشد. این امر مستلزم اقدامات ژئوشیمی و ژئو فیزیک است تا مشخص شود چه نوع ماده معدنی فلزی با چه میزان ذخیره، امکان استخراج و فرآوری آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایمیدرو در سال جاری بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه در استان در دست اجرا دارد.

رئیس سازمان صمت لرستان اظهار داشت: پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز، یکی از این پروژه‌ها محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته جزو مصوبات دولت بوده است. در سال جاری با توجه به پیگیری‌های انجام شده قرار شد ایمیدرو ماشین‌آلات و تجهیزات این پروژه را تامین کند.

جعفری با بیان اینکه پنج میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خطوط تولیدی این پروژه است، بیان کرد: شرکت سازنده ماشین‌آلات نیز تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: آهک هیدراته پلدختر، یکی دیگر از این پروژه‌ها است که هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بخش عمده‌ای از این پروژه، ماشین‌آلات داخلی است که عقد قرارداد شده و بالغ بر ۸۵ درصد ماشین‌آلات نیز ساخته شده است.

رئیس سازمان صمت لرستان مطرح کرد: استیل کورد، یکی دیگر از پروژه‌ها است که با حضور وزیر صمت، از این پروژه بازدید شد و در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان سلسله استقرار پیدا خواهد کرد.

جعفری در پایان یادآور شد: پروژه استیل کورد، سلسله متعلق به ایمیدرو است که ۵۱ درصد سهام آن  به فولاد مبارکه اصفهان و ۴۹ درصد سهام نیز به هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تعلق دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13573

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آغاز فعاليت‌هاي معدني شركت توسعه معادن و فلزات ارفع در استان كردستان
عضو هیئت‌ مدیره شرکت توسعه معادن و فلزات ارفع مطرح کرد:

آغاز فعاليت‌هاي معدني شركت توسعه معادن و فلزات ارفع در استان كردستان

01اردیبهشت
طلا در مسیر پنجمین افزایش هفتگی قیمت قرار گرفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.