• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

احداث نخستین مجتمع تولید ورق فولادی در عربستان

  • کد خبر : 17972
  • 16 اردیبهشت 1402 - 7:42
احداث نخستین مجتمع تولید ورق فولادی در عربستان
در فاز جدید گسترش همکاری عربستان سعودی با چین، احداث نخستین مجتمع تولید ورق فولادی یکپارچه در راس‌الخیر کلید زده شد.

در فاز جدید گسترش همکاری عربستان سعودی با چین، احداث نخستین مجتمع تولید ورق فولادی یکپارچه در راس‌الخیر کلید زده شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، در روز نخست ماه می ۲۰۲۳، آرامکو، شرکت دولتی نفت عربستان، شرکت چینی بائواستیل و صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان، توافق‌نامه‌ای در جهت احداث نخستین مجتمع تولید ورق فولادی یکپارچه در عربستان امضا کردند. این نخستین واحد تولید ورق بوده که در حوزه کشورهای عرب شورای همکاری خلیج فارس بنا شده است.

قرار است این مجتمع در شهر صنعتی راس‌الخیر برپا شود. این منطقه، یکی از چهار منطقه ویژه اقتصادی به شمار می‌آید که محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست‌ وزیر عربستان سعودی ایجاد کرده است.

این مجتمع به روش احیای مستقیم «DRI» مجهز است و انرژی مورد نیاز را از گاز طبیعی و کوره قوس الکتریکی تامین می‌کند تا بدین ترتیب گاز دی‌اکسیدکربن کمتری منتشر کند. طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید این مجتمع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ورق فولادی در سال باشد.

هدف از اجرای توافق‌نامه یاد شده، ارتقای تولید داخلی با بومی‌سازی تولید ورق سنگین فولادی، به اشتراک‌گذاری دانش و در نهایت ایجاد ظرفیت صادرات به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و فراتر از آن، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

امین‌ حسن ناصر، مدیرعامل آرامکو در خصوص این توافق‌نامه بیان کرد: این نخستین واحد تولید ورق فولادی در عربستان است و پیش‌بینی می‌شود با احداث آن، صنعت فولاد عربستان سعودی پیشرفت و بومی‌سازی زنجیره تامین در آن رشد پیدا کند.

ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و کاهش شدید وابستگی به واردات ورق فولادی، از دیگر اهدافی است که عربستان سعودی در احداث این مجتمع دنبال می‌کند. در حال حاضر صنایع گوناگونی همچون خطوط لوله، کشتی‌سازی، ساخت دکل، ساخت سکوی دریایی و تولید تانک در عربستان متقاضی ورق فولادی هستند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17972

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
رشد چشمگیر بورس در اولین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
01اردیبهشت
تولید بیش از ۳۲ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۲
01اردیبهشت
ثبت بالاترین تولید ماهانه در شرکت آهن و فولاد ارفع

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.