• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه

  • کد خبر : 17139
  • 06 اردیبهشت 1402 - 14:38
احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه
نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه که پیگیری‌های احداث آن از چندی قبل آغاز شده، اکنون در مراحل نهایی کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه که پیگیری‌های احداث آن از چندی قبل آغاز شده، اکنون در مراحل نهایی کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با سفر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به کرمانشاه و نشست با مدیران و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، آخرین جزئیات این طرح نهایی شد.

در ابتدای این نشست سعدمحمدی، به پروژه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه اشاره کرد که ترکیب سهام‌داران آن مشخص شده و شرکت‌های مهمی از جمله ملی صنایع مس ایران، توسعه سرمایه‌گذاری بانک ملی، تجلی، سرمد و … سهام‌داران آن هستند.

وی از ثبت شرکت این نیروگاه با عنوان «نیروگاه پویای کرمانشاه» یاد کرد و گفت: در هفته آتی اعضای هیئت مدیره نیز مشخص خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه اکنون کار جانمایی نیروگاه در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد که به زودی خریداری زمین نیز انجام شود.

سعدمحمدی زمان برآورد شده برای احداث این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری را ۲۴ ماه بعد از عقد قرارداد اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری مورد نیاز این نیروگاه بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح بدون نیاز به اخذ تسهیلات خواهد بود، مطرح کرد: تقاضا داریم مجوزهای مربوطه به خصوص مجوزهای زیست‌محیطی در داخل استان حل و فصل شود و وارد رویه‌های طولانی ملی نشویم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به سیکل ترکیبی بودن این نیروگاه و نیاز به آب و گاز، درخواست کرد که مجوزهای لازم برای تخصیص آب و گاز نیز اخذ شود.

سعدمحمدی با بیان اینکه این نیروگاه با اولویت تامین برق مورد نیاز کرمانشاه خواهد بود، مطرح کرد: با اجرای این طرح، برق کارخانجات کرمانشاه در فصل گرما قطع نخواهد شد.

وی همچنین از آمادگی برای سرمایه‌گذاری صفر تا ۱۰۰ و بدون محدودیت در کانی‌های فلزی شهرستان سنقر خبر داد و خاطرنشان کرد: چنانچه ذخایر خوبی در این منطقه اکتشاف شود، بدون وجود خط قرمزی در بحث منابع مالی، در بخش فرآوری نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17139

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.