• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

احیای معادن چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری ایمیدرو

  • کد خبر : 13884
  • 13 اسفند 1401 - 8:46
احیای معادن چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری ایمیدرو
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو بر اساس طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس و بدون محدودیت مالی، فعال‌سازی معادن نیمه و غیرفعال استان چهارمحال و بختیاری را مطالعه می‌کند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو بر اساس طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس و بدون محدودیت مالی، فعال‌سازی معادن نیمه و غیرفعال استان چهارمحال و بختیاری را مطالعه می‌کند و چنانچه امکان احیای این معادن وجود داشته باشد، آن را به مرحله اجرا می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار با استاندار و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، در جمع‌بندی سفر خود به این استان، بیان کرد: هدف از این سفر بررسی روند فعالیت کارخانه فولاد سفیددشت بود؛ چراکه این کارخانه از طرح‌های تولیدی مهم کشور است که با بهره‌برداری از آن، ظرفیت تولید این کارخانه تکمیل می‌شود و به ۸۰۰ تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره فولاد سفیددشت ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، مطرح کرد: بخش ریخته‌گری فولاد سفیددشت قرار بود در سال‌ جاری وارد مدار بهره‌برداری شود اما در حال حاضر واحد ذوب آن فعال شده است. بخش ریخته‌گری آن نیاز نیز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه از سرعت‌بخشی به اکتشاف معادن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن استان را دنبال می‌کنند.

جعفری ابراز کرد: در حال حاضر دو مجتمع معدنی استان برای احیا در دست مطالعه قرار دارد و با تامین اعتبار در سال آینده، فعال‌سازی این معادل وارد مرحله اجرا می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در استان بر اساس طرح توازن را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و یادآور شد: درصدد هستیم تا طرح‌های جدیدی را بر اساس ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری تعریف کنیم. همچنین به دنبال آن هستیم بحث سرمایه‌گذاری را به بخش خصوصی واگذار و مقدمات کمک به طرح توسعه و اشتغال استان را فراهم کنیم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تامین آب فولاد سفیددشت از طریق پساب را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برای این کارخانه عنوان کرد و ادامه داد: با هم‌افزایی و همکاری با استان، هر مانعی که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد را رفع می‌کنیم. بر اساس جدیدترین آمارهای اعلامی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۴۷ باب معدن معادل ۳۱ درصد معادن غیرفعال است.

جعفری تصریح کرد: در نیمه نخست سال آینده، سه طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت تولید فولاد در کشور را به میزان حدود سه میلیون افزایش می‌دهد. تاکنون ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور تا ۵۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: سه طرح فولادی در کشور دارای پیشرفت اجرایی بالایی است که هر یک از این طرح‌ها در حدود ۸۰۰ تا یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد و در ۶ ماهه نخست سال جدید بهره‌برداری می‌شود.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه با اشاره به طرح توسعه فولاد سفیدشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهام‌دار اصلی این طرح صنعتی فولاد مبارکه است و حمایتی که در زنجیره بالادستی و پایین‌دستی می‌شود، این طرح به سرعت در حال اجراست و در مقایسه با طرح‌های هفت‌گانه فولادی کشور از پیشرفت بیشتری برخوردار است. همکاری خوب دو سهام‌دار فولاد سفیددشت، نقش موثری در پیشرفت طرح توسعه این واحد دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13884

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.