• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت گیل راد شمال عنوان کرد:

ارزش‌آفرینی همگام با توسعه و تکنولوژی روز در گیل راد شمال

  • کد خبر : 8435
  • 21 شهریور 1401 - 14:21
ارزش‌آفرینی همگام با توسعه و تکنولوژی روز در گیل راد شمال
مدیرعامل شرکت گیل راد شمال گفت: سیاست کلی شرکت گیل راد شمال، ورود به صنایع پایین‌دستی برای ایجاد ارزش افزوده است و این مسئله باعث می‌شود در شرایطی که بازار با رکود همراه است، شرکت تنوع تولید داشته باشد و بتوانیم حضور موفق و تاثیرگذاری در سطح بازار داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت گیل راد شمال گفت: سیاست کلی شرکت گیل راد شمال، ورود به صنایع پایین‌دستی برای ایجاد ارزش افزوده است و این مسئله باعث می‌شود در شرایطی که بازار با رکود همراه است، شرکت تنوع تولید داشته باشد و بتوانیم حضور موفق و تاثیرگذاری در سطح بازار داشته باشیم.

احمد عروجی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص چشم‌انداز و هدف‌گذاری شرکت گیل راد شمال در اجرای طرح‌های توسعه‌، بیان کرد: در حال حاضر شرکت گیل راد شمال دو طرح توسعه‌ را در دست اجرا دارد. تولید مفتول مس اکسیژن فیری به روش آپ کست، یکی از طرح‌های توسعه‌، شرکت بوده که ماشین‌آلات مورد نیاز از کشور فنلاند خریداری شده است. همچنین دو خط کانفورم برای تولید مقاطع و تسمه‌های مسی تامین شده است که مجموع ظرفیت تولید این دو طرح ۱۶ هزار تن با سرمایه‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و ۸۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: در فاز بعدی طرح‌های توسعه‌، پروژه تولید ورق‌های مسی با ظرفیت ۲۰ هزار تن و آلیاژهای مس با ضخامت هفت میکرومتر در دستور کار قرار گرفته است .

 مدیرعامل شرکت گیل راد شمال در ارتباط با وضعیت طرح‌های توسعه‌ این مجموعه، عنوان کرد: در طرح تولید مفتول و مقاطع مسی، پیش‌پرداخت خرید ماشین‌آلات از شرکت فنلاندی انجام شده است و در حال حاضر مشغول ساخت سوله‌ها و تاسیسات لازم هستیم.وی ابراز امیدوار کرد خطوط تولید مقاطع مسی و مفتول اکسیژن فیری به ترتیب طی هفت ماه و ۱۴ ماه آینده راه‌اندازی شوند.

عروجی در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز در اجرای طرح‌های توسعه‌ این شرکت، مطرح کرد: با توجه به اینکه این طرح‌ها در فاز پنجم شرکت اجرایی شده است، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین زیرساخت‌ها اعم از برق ،زمین ،فضای ساخت و ساز و … از پیش برنامه‌ریزی شده بود. همچنین مواد اولیه مورد نیاز پروژه‌ها نیز در داخل شرکت تامین می‌شود و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

سیاست‌گذاری گیل راد شمال، حضور پایدار در بازار است

وی در ادامه به اهمیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای اشاره کرد و گفت: سیاست کلی شرکت گیل راد شمال، ورود به صنایع پایین‌دستی برای ایجاد ارزش افزوده است و این مسئله باعث می‌شود در شرایطی که بازار با رکود همراه است، شرکت تنوع تولید داشته باشد و بتوانیم حضور موفق و تاثیرگذاری در سطح بازار داشته باشیم.

این تولیدکننده مفتول و مقاطع مسی در خصوص ایجاد اشتغال همزمان با اجرای طرح‌های توسعه‌، گفت: با توجه به مدرن بودن تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در خطوط تولید، شرکت حدود ۳۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد اما با اجرای طرح‌های توسعه‌، باعث ایجاد مشاغل جانبی و غیر مستقیم فراوانی خواهد شد.

 عروجی در ارتباط با اهمیت به کارگیری از دانش و متخصصان داخلی در اجرای طرح‌های توسعه‌ این شرکت، اذعان کرد: شرکت گیل راد شمال در تمام مراحل تولید، از نیروی انسانی خبره و متخصص داخلی استفاده می‌کند و حتی برای ساخت پلتفرم‌ها و نصب ماشین‌‎آلات و آموزش نیز به کارگیری از نیروهای داخلی را در دستور کار خود قرار داده است. در این میان، تنها راه‌اندازی ماشین‌آلات و آموزش سطحی برعهده کارشناسان خارجی است. واحد آموزش شرکت گیل راد شمال، توجه ویژه‌ای به استخدام هدفمند دارد و همواره به دنبال جذب نیروهای انسانی جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی در خصوص سیاست‌گذاری کلی شرکت گیل راد شمال در اجرای طرح‌های توسعه‌، اظهار کرد: برنامه‌ریزی مدونی برای تکمیل زنجیره ارزش داشته‌ایم و  واحد تحقیق و توسعه شرکت به خوبی فعال است و در زیر شاخه‌های صنعت مس هرجا کمبود یا نیازی احساس شود،شرکت گیل راد شمال به منظور ایجاد ارزش افزوده ورود خواهد کرد.

مدیر عامل شرگت گیل راد شمال در پایان ضمن اشاره به چالش های موجود در اجرای طرح‌های توسعه، یادآور شد: اجرای طرح‌های توسعه‌ همواره با چالش‌هایی همراه بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به  تامین سرمایه مورد نیاز از طریق بانک ها اشاره کرد. رفع این معضل، مستلزم تلاش و زمان بسیاری خواهد بود اما مسئله ای نیست که مانع تحقق توسعه شود.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8435

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند