• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

استخراج کانه‌های فلزی اولویت «ومعادن»

  • کد خبر : 17865
  • 14 اردیبهشت 1402 - 9:09
استخراج کانه‌های فلزی اولویت «ومعادن»
عمده‌ترین سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس که در فروردین ماه امسال انجام داد، متعلق به سرمایه‌گذاری در بخش استخراج کانه‌های فلزی با ۱۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان بوده است.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس که در فروردین ماه امسال انجام داد، متعلق به سرمایه‌گذاری در بخش استخراج کانه‌های فلزی با ۱۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در گزارش فعالیت ماهانه فروردین‌ ماه سال جاری، «ومعادن» توانست مجموع بهای تمام‌ شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌ بر ۲۳ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان شناسایی کند. این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام شکل گرفت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در فروردین‌ ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، بهای تمام‌ شده پرتفوی بورسی «ومعادن» بالغ‌ بر ۱۵ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بود و مجموع بهای تمام‌ شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی برابر با هشت هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان بود.

این شرکت در فروردین‌ ماه در حوزه استخراج کانه‌های فلزی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، استخراج سایر معادن، مواد و محصولات شیمیایی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط، تولید محصولات کامپیوتری الکترونیکی و نوری، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، حمل‌ونقل آبی، سایر تجهیزات حمل‌ونقل، تجارت عمده‌‌‎فروشی به جز وسایل نقلیه موتور، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرد.

بیشترین تمرکز «ومعادن» در اولین ماه از سال ۱۴۰۲، مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌ شده آن بالغ‌ بر ۱۵ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان شناسایی شد. این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته، ۲۱ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس در فروردین ماه، متعلق به سرمایه‌گذاری در بخش استخراج کانه‌های فلزی با ۱۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان بود که همچنان بخش مهم و ویژه «ومعادن» است و تقریبا نیز مانند ماه گذشته بود. استخراج کانه‌های فلزی، سهم ۳۱ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های غیربورسی و سهم ۷۶ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در پرتفوی بورسی را در اختیار گرفته است.

بهای تمام‌ شده‌ای که «ومعادن» جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی پرداخت کرده است، بالغ‌ بر ۱۵ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بود. میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته، حدود ۵۰ میلیارد تومان افزایش داشت و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز حدود دو هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بهای تمام‌ شده‌ای که «ومعادن» جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی پرداخت کرده است، بالغ‌ بر هشت هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان بود. میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته، ۱۱ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های «ومعادن» در بخش شرکت‌های بورسی، مبلغی بالغ‌ بر ۱۸۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به بهای تمام‌ شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد یک هزار و ۹۲ درصدی را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌ شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی «ومعادن»، مربوط به بخش سنگ‌آهن گل‌گهر با چهار هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان بود و پس از آن نیز بیشترین بهای تمام‌ شده مربوط به بخش تجلی توسعه معادن و فلزات با سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود. در این دوره ماهانه، بخش سنگ‌آهن گل‌گهر، تجلی توسعه معادن و فلزات، وثخوز و درین با افزایش و فولاد آلیاژی ایران و همای آگاه با کاهش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌ وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی در اختیار شرکت سنگ‌ آهن گل‌گهر با ۴۶ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان بود. همچنین معدنی و صنعتی چادرملو نیز با ۳۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان، بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان گونه که گفته شد، بهای تمام‌ شده سرمایه‌گذاری «ومعادن» در شرکت‌های غیربورسی برابر با هشت هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان بود. بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته در این دوره، مربوط به سایر شرکت‌های خارج از بورس با سه هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان بود و پس از آن نیز بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته مربوط به بخش توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با یک هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان بود. در این دوره ماهانه، بخش سایر شرکت‌های خارج از بورس، گسترش کاتالیست ایرانیان، صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، کاوند نهان زمین، گسترش صنایع آریا تایر هامون و یاقوت توسعه معادن و فلزات خاورمیانه با افزایش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17865

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی
قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی

04اردیبهشت
استخراج مواد معدنی حیاتی، کلید انتقال به انرژی‌های سبز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.