• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
نماینده فروش مرکز پخش سینا فلز:

استفاده از برنج در تزئینات مراکز تجاری

  • کد خبر : 4947
  • 12 خرداد 1398 - 12:59
استفاده از برنج در تزئینات مراکز تجاری
نماینده فروش سینا فلز، که در بازار مقاطع مسی و برنجی فعالیت می‌کند، گفت: ما در مجموعه هم عمده فروشی داریم و هم خرده فروشی اما بیشتر فروشگاه‌های پامنار خرده فروشی هستند؛ حداقل سفارشی که از کارخانه می‌توان داشت سه تن و 400 کیلو گرم است، کمتر از این تناژ باید از طریق بازار تامین شود. در واقع سه تن و 400 کیلو گرم وزن یک بوته است.
نماینده فروش سینا فلز، که در بازار مقاطع مسی و برنجی فعالیت می‌کند، گفت: ما در مجموعه هم عمده فروشی داریم و هم خرده فروشی اما بیشتر فروشگاه‌های پامنار خرده فروشی هستند؛ حداقل سفارشی که از کارخانه می‌توان داشت سه تن و ۴۰۰ کیلو گرم است، کمتر از این تناژ باید از طریق بازار تامین شود. در واقع سه تن و ۴۰۰ کیلو گرم وزن یک بوته است.

مجتبی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، با بیان اینکه قیمت جهانی مس، افزایش چشم‌گیری داشته که این افزایش قیمت تاثیر زیادی بر قیمت برنج گذاشته است، اظهار داشت: به دلیل گرانی برنج و مس، بیشتر مشتریان به ویژه مصارف تزئینی رو به استفاده از استیل آورده‌اند و از استیل به جای برنج استفاده می‌کنند. مقاطع و لوله برنج را برای ساخت لوستر خریداری می‌کردند که در حال حاضر برای این مصرف نیز از استیل و یا فولاد آب کروم داده شده استفاده می‌شود. جدای از مصارف تزئینی از برنج در صنایع مختلف نیز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مقاطع به صورت شاخه‌ای فروخته می‌شوند، قیمت‌ برنج، متاثر از تغییرات قیمت مس، تغییر می‌کند. برنج موجود در بازار از ۶۵ درصد مس و ۳۵درصد روی تشکیل شده است؛ در اصطلاح به این آلیاژ، برنج «۶۵ بی» می‌گویند.

صفایی گفت: چند سالی است که شرکت شهید باهنر ضایعات ما را می‌گیرد و جای آن، محصول آماده به ما می‌دهد. البته تمامی ضایعات را با پیش‌فرض «۶۵ بی» خریداری می‌کند و بر اساس همین ۶۵ درصد قیمت ضایعات را محاسبه می‌کند.

نماینده فروش مرکز پخش سینا فلز بیان کرد: متاسفانه حدودا از هشت ماه پیش تا امروز وضعیت بازار خراب شده است، قیمت‌ها تا هفته‌های گذشته ۸۵ هزار تومان بود اما این هفته تا۱۱۰ هزار تومان نیز رسیده است. از مقاطع برنجی بیشتر در بحث لوله کشی و دیزاین ساختمان‌ها استفاده می‌شود، پیش از این تولیدکنندگان شیرآلات نیز مقاطع برنج از ما خریداری می‌کردند اما با این افزایش قیمتی که وجود دارد دیگر تولیدکنندگان شیرآلات از ما خرید نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: به نوعی از مقاطع در اصطلاح قوطی می‌گویند و از این قوطی‌ها در تزئین کف ساختمان‌ها استفاده می‌شود، تقریبا ۷۰ درصد مصرف مقاطع برنجی در بحث تزئینات ساختمان است و مابقی نیز در لوله‌کشی ساختمان به کار می‌رود. البته به دلیل گرانی، از برنج در تزئینات منازل کمتر استفاده می‌شود؛ بیشترین مصرف برنج در تزئینات مراکز تجای است. مقاطع برنجی سایزهای مختلفی دارند و بیشترین سایزهایی که در بازار متقاضی دارد، سایزهای ۱۶ و ۱۸ میلی‌متر هستند. متاسفانه دسترسی به برخی از سایزها بسیار دشوار است، از سایز ۱۶ نیز در لوله‌های قلیان نیز استفاده می‌شود؛ این سایز بسیار پرمصرف است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4947
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد