• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

اعلام آمادگی وزارت صمت برای بررسی پیشنهادات دانش‌بنیان‌های معدنی

  • کد خبر : 19298
  • 01 خرداد 1402 - 5:31
اعلام آمادگی وزارت صمت برای بررسی پیشنهادات دانش‌بنیان‌های معدنی
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: این معاونت، آماده شنیدن نظرات و بررسی پیشنهادهای شرکت‌های دانش‌بنیان معدنی است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: این معاونت، آماده شنیدن نظرات و بررسی پیشنهادهای شرکت‌های دانش‌بنیان معدنی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، سید رضا محتشمی‌پور در نشست دایان ۶ که در محل ایمیدرو برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: معدن و صنایع معدنی، بخشی از اقتصاد است که در آن سالانه ۱٫۴ میلیارد تن در گستره بزرگی از کشور عملیات خاکی انجام می‌شود؛ هر چند که به دلیل پایین بودن میزان اکتشافات گذشته، هنوز با استانداردهای دنیا فاصله زیادی داریم.

وی افزود: محدودیت‌های تحریمی صورت گرفته طی سال‌های گذشته، مجاب می‌کند تا از ظرفیت های داخلی و ملی بیشتر استفاده کنیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با اشاره به اقدام مناسب ایمیدرو برای ایجاد ایمینو و برگزاری این گردهمایی‌ها، تصریح کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان  در این گردهمایی‌ها را ارج می‌نهیم.

محتشمی‌پور ادامه داد: این گردهمایی‌ها، یک فرصت ملی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است تا خود را بیشتر معرفی کنند و ظرفیت و توانایی آن‌ها در جامعه شناسانده شود.

فناوری؛ گلوگاه بخش معدن

وی با بیان اینکه بخش معدن هیچ گاه نیازمند تامین مالی نبوده و معمولا گلوگاه بخش معدن فناوری است، گفت: ظرفیت توسعه بخش فناوری در قانون وجود دارد و در تبصره‌های مختلف مربوط به حقوق دولتی در قانون معادن، ظرفیت‌های مناسبی برای تامین مالی پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اضافه کرد: باید تمرکز خود را روی رفع یا کاهش این گلوگاه قرار دهیم و نیاز است از این ظرفیت ها به طور متمرکز استفاده کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را داشته باشیم.

محتشمی‌پور با بیان اینکه در این وزارتخانه، آماده شنیدن نظرات فعالان معدنی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه بخش معدن هستیم، اذعان کرد: در صورت نیاز، می‌توانیم نسبت به اعمال پیشنهادهای پیش رو در لایه‌های سیاست‌گذاری یا تنظیم مقررات اقدام کنیم.

وی یادآور شد: در برخی بخش‌ها، شاهد انحراف منابع اختصاص داده شده در تبصره‌های قانون به طرح‌هایی غیر از حوزه فناوری بوده‌ایم؛ در حالی که این تبصره‌ها اساسا برای توسعه فناوری در بخش معدن دیده شده و البته اقداماتی برای جلوگیری از انحرافات بیشتر انجام شده است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت خاطرنشان کرد: اگر فعالان معدنی در شرکت‌های دانش‌بنیان انحرافی در برنامه‌ها می‌بینند و یا پیشنهاداتی برای جلوگیری از انحرافات مذکور دارند، معاونت معدنی وزارتخانه آماده بررسی آن‌هاست.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19298

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.