• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

افتتاح دو ابرپروژه زیست محیطی فولاد مبارکه

  • کد خبر : 10597
  • 01 بهمن 1401 - 9:01
افتتاح دو ابرپروژه زیست محیطی فولاد مبارکه
پروژه احداث واحد اسمز معکوس ثانویه فولاد مبارکه با هدف بازیابی پساب و کاهش آب ریجکت اسمز معکوس اولیه «RO1» با سرمایه‌گذاری ۵۵۹ میلیارد تومانی در فولاد مبارکه افتتاح شد.

پروژه تصفیه‌خانه استحصال پساب‌های شهری به همراه سیستم اولترافیلتراسیون با سرمایه گذاری ۷۷۴ میلیارد تومان با هدف تبدیل پساب‌های شهری خریداری شده شهرستان‌های مبارکه و لنجان به آب صنعتی مورد نیاز خطوط تولید و پروژه احداث واحد اسمز معکوس ثانویه فولاد مبارکه با هدف بازیابی پساب و کاهش آب ریجکت اسمز معکوس اولیه «RO1» با سرمایه‌گذاری ۵۵۹ میلیارد تومانی در فولاد مبارکه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت قولاد مبارکه، علی سلاجقه، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور در مراسم افتتاحیه دو پروژه زیست‌محیطی فولاد مبارکه، بیان کرد: بازدید از فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از ابرپروژه‌ها و صنایع مادر کشور باعث افتخار است؛ چراکه اقدامات زیربنایی خوبی در این شرکت انجام و با رویکردهای جدید، در حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو به پروژه‌هایی اختصاص داده شده است که غالبا محیط زیستی هستند و این مهم با تلاش و همت مجموعه مدیریت، کارمندان و کارگران دلسوز و زحمتکش فولاد مبارکه تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: افتتاح این دو پروژه و دستاوردهای زیست‌محیطی فولاد مبارکه که با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت جوان این شرکت به‌دست‌آمده است را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سایر صنایع، فولاد مبارکه را الگوی خود قرار دهند.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم عنوان کرد: فولاد مبارکه بالغ‌ بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو در پروژه‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری انجام داده است. پروژه‌هایی که در جهت کاهش آلاینده‌های هوا، اقتصاد چرخشی، مدیریت پسماند و مدیریت آب برنامه‌ریزی‌شده است.

وی یادآور شد: معتقدیم که صنعت مغایرتی با حفظ محیط‌ زیست ندارد و می‌تواند گردش چرخ اقتصاد، اشتغال و حل مشکلات مردم را به همراه داشته باشد. همچنین صنعت در تعارض با سلامت مردم نیست و در حقیقت می‌تواند معین زندگی مردم باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10597

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

29فروردین
مسیر توسعه و اولویت‌های «کچاد» در حوزه ارتقای عملکرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.