• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

افت و خیز‌های تولید آلومینا و آلومینیوم جهانی

  • کد خبر : 15595
  • 17 فروردین 1402 - 9:33
افت و خیز‌های تولید آلومینا و آلومینیوم جهانی
تولید جهانی آلومینا در ماه فوریه سال جاری میلادی، 10 میلیون و 232 هزار تن اعلام شد که معادل تولید روزانه 365.4 هزار تن است.

تولید جهانی آلومینا در ماه فوریه سال جاری میلادی، ۱۰ میلیون و ۲۳۲ هزار تن اعلام شد که معادل تولید روزانه ۳۶۵٫۴ هزار تن است. برخلاف آلومینا، تولید آلومینیوم در این ماه، پنج میلیون و ۲۷۳ هزار تن معادل تولید روزانه ۱۸۸٫۳ هزار تن اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲٫۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، این رقم نسبت به تولید در سال گذشته تغییر چندانی نداشته است اما تولید روزانه در ماه فوریه نسبت به ماه قبل از آن یعنی ماه ژانویه، کاهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد؛ به‌ طوری‌ که از ۳۶۸٫۴ هزار تن در ماه ژانویه، به ۳۶۵٫۴ هزار تن در ماه فوریه کاهش یافته است.

چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینا در جهان است که در ماه فوریه ۲۰۲۳، پنج میلیون و ۸۴۴ هزار تن آلومینا تولید کرده است؛ در حالی که در ماه ژانویه، تولید آلومینای چین ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تن بوده است.

تولید روزانه آلومینیوم در ماه قبل یعنی ماه ژانویه ۱۸۸٫۳ هزار تن اعلام شد. بیشترین سهم در این رشد جهانی تولید آلومینیوم را چین طی ماه فوریه داشته است؛ به‌ طوری‌ که تولید آن از دو میلیون و ۹۸۰ هزار تن به سه میلیون و ۱۰۷ هزار تن افزایش یافت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15595

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.