• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
رئیس هیئت مدیره شرکت برنا پیشداد سپهر آریا مطرح کرد

افزایش تقاضا برای فولادهای زنگ‌نزن ساخت داخل

  • کد خبر : 1379
  • 07 اسفند 1398 - 18:53
افزایش تقاضا برای فولادهای زنگ‌نزن ساخت داخل
رئیس هیئت مدیره شرکت برنا پیشداد سپهر آریا گفت: با توجه به تحریم‌ها و دشواری واردات قطعات و تجهیزات، صنایع به تولیدات داخلی روی آوردند و در این زمینه سفارش محصولات زنگ‌نزن نیز افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت برنا پیشداد سپهر آریا گفت: با توجه به تحریم‌ها و دشواری واردات قطعات و تجهیزات، صنایع به تولیدات داخلی روی آوردند و در این زمینه سفارش محصولات زنگ‌نزن نیز افزایش یافته است.

فرهاد علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت برنا پیشداد سپهر آریا در زمینه ذوب و ریخته‌گری انواع قطعات فولادی و چدن فعالیت می‌کند که بخشی از تولیدات آن به ریخته‌گری قطعات فولادی زنگ‌نزن اختصاص یافته است. شرکت ما می‌تواند طیف نسبتا وسیعی از محصولات زنگ‌نزن مطابق با نیاز مشتریان و سفارش‌های دریافتی را تولید کند.

وی افزود: عمده تولیدات فولاد زنگ‌نزن به گریدهای سری ۳۰۰ و سری ۴۰۰ اختصاص یافته است که در گروه نخست عمدتا گریدهای ۳۰۴ و ۳۱۶ و در سری دوم نیز گرید ۴۲۰ مصرف بیشتری دارد. ضمن اینکه به گریدهای سری ۳۰۰ گروه، «نگیر» اطلاق می‌شود که خاصیت آهنربایی ندارند. در مقابل، گریدهای سری ۴۰۰ به استیل «بگیر» شهرت دارند که دارای خاصیت مغناطیسی هستند. گرید مورد استفاده برای مقاومت در مقابل اسید عموما ۳۱۶ بوده و گرید ۳۰۴ در مقابل آب مقاوم است.

رئیس هیئت مدیره شرکت برنا پیشداد سپهر آریا اضافه کرد: شرکت ما در حال حاضر بیشتر به تولید گریدهای ۳۰۴ و ۳۱۶ فولاد زنگ‌نزن می‌پردازد و در فرآیند تولید از قراضه فولادی به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. در این فرآیند با استفاده از کوره القایی، قراضه ذوب شده و با توجه به سفارش مشتری، فلزات آلیاژی مانند کروم، نیکل، مولیبدن و… به ذوب اضافه شده و قطعه مورد نظر تولید می‌شود. این امر به همراه کنترل آنالیز ترکیب شیمیایی ذوب به صورت لحظه به لحظه اتفاق می‌افتد.

علی‌نژاد با اشاره به محیط‌های مصرف فولاد زنگ‌نزن، بیان کرد: عمده قطعات زنگ‌نزن تولیدی شرکت ما برای کاربرد در محیط‌هایی مانند اسیدی، بازی، دارای گازهای ترش (H2S) و آب دریا (محیطهای کلریدی)، مقاوم به اکسیداسیون داغ و خوردگی دما بالا نوع ۱ و ۲ (بسته به ترکیب شیمیایی و دمای محیط) مناسب هستند. به این ترتیب، فولادهای زنگ‌نزن برای تولید قطعاتی مانند ولو، پمپ، کمپرسور، آب‌شیرین‌کن، مخازن استیل و… به کار می‌روند.

وی در خصوص مصرف‌کنندگان فولادهای زنگ‌نزن، عنوان کرد: تولیدکنندگان مخازن استیل، شرکت‌های پتروشیمی، کمپرسورسازان، پمپ‌سازان و شرکت‌های دیگری که با محیط‌های خورنده سر و کار دارند، مشتریان اصلی فولادهای زنگ‌نزن به شمار می‌روند.

رئیس هیئت مدیره شرکت برنا پیشداد سپهر آریا وضعیت بازار فولادهای زنگ‌نزن را خوب دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت فروش شرکت ما پس از یک دوره رکود و کم بودن میزان سفارش رو به بهبود است. به ویژه آنکه تحریم باعث شده بسیاری از صنایع مصرف‌کننده برای واردات محصولات زنگ‌نزن مورد نیاز خود دچار مشکل شوند. به این ترتیب، شرکت‌ها برای تامین نیازهای خود به تولیدکنندگان داخلی ازجمله شرکت ما مراجعه کردند و توانستیم سفارش‌های متعددی در زمینه فولاد زنگ‌نزن دریافت کنیم.

علی‌نژاد در پایان تصریح کرد: افزایش قیمت ناگهانی مواد اولیه به دلیل رشد نرخ ارز و نیز دشواری واردات مواد اولیه به ویژه فروآلیاژها، مهم‌ترین چالش‌های حال حاضر شرکت برنا پیشداد سپهر آریا به شمار می‌روند؛ چراکه نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی برای تولید داشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1379

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است