• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

افزایش تولید آلومینیوم کم‌کربن در آلمان

  • کد خبر : 15435
  • 15 فروردین 1402 - 14:43
افزایش تولید آلومینیوم کم‌کربن در آلمان
اسپیرا، بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم آلمان از افزایش دو برابری ظرفیت بازیافت آلومینیوم خبر داد.

اسپیرا، بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم آلمان از افزایش دو برابری ظرفیت بازیافت آلومینیوم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، شرکت اسپیرا آلمان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم اروپا اعلام کرد: ظرفیت بازیافت آلومینیوم را با افزایش بیش از دو برابری به ۶۵۰ هزار تن رسانده‌ است. این افزایش ظرفیت با خرید شرکت «Real Alloy» محقق شده است و بدین ترتیب ظرفیت تولید محصولات آلومینیوم کم‌کربن را افزایش خواهد داد.

بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم نورد متعلق به اسپیرا است و این تولیدکننده به تنهایی قدرت تاثیرگذاری بالایی بر قیمت آلومینیوم دارد. رویترز به نقل از مدیرعامل اسپیرا وعده داد که ظرفیت تولید آلومینیوم طی سه ماه آینده مجدد افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که دو هفته قبل بلومبرگ مدعی شد آمریکا به زودی تعرفه واردات آلومینیوم از روسیه را افزایش می‌دهد و این اتفاق احتمالا منجر به افزایش عرضه آلومینیوم در اروپا خواهد شد تا قیمت آلومینیوم در بازار های جهانی تحت تاثیر قرار بگیرد.

قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی بر خلاف سایر فلزات پایه طی دو سال گذشته به شدت ریزشی بود. زمستان ۲۰۲۲ نرخ آلومینیوم در بازارهای جهانی به بیش از سه هزار و ۸۰۰ دلار رسید اما ۶ ماه بعد در یک ریزش باورنکردنی تا نزدیک دو هزار دلار افت کرد و در هفته‌های گذشته در کانال دو هزار و ۳۰۰ تا دو هزار و ۴۰۰ دلار نوسان داشت.

با اینکه از ابتدای سال ۲۰۲۳ آلومینیوم صعودی شد و در یک قدمی دو هزار و ۶۰۰ دلار قرار داشت اما با اخبار منفی دوباره روندی نزولی در پیش گرفت. به نظر می‌رسد سیاست تولیدکنندگان آلومینیوم همچنان روی افزایش تولید متمرکز است و همین مسئله اجازه صعودی شدن به قیمت آلومینیوم نمی‌دهد. فعالان بازارهای جهانی نیز پیش‌بینی مثبتی نسبت به افزایش قیمت آلومینیوم ارائه نمی‌دهند.

صادرات آلومینیوم و محصولات وابسته آن در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به ۹۳۷ میلیون دلار رسید. در این بازه زمانی صادرات وزنی آلومینیوم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد افزایش پیدا کرد و بیش از ۳۸۲ هزار تن آلومینیوم صادر شد.

اگر قیمت آلومینیوم با ریزش سنگین در بازارهای جهانی همراه نبود، درآمد صادرات آلومینیوم ایران با همین مقدار صادرات بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود. اکنون با اخبار جدید که همگی از افزایش عرضه‌ها در بازارهای جهانی خبر می‌دهد، این احتمال وجود دارد که درآمد صادرات آلومینیوم با کاهش سنگینی مواجه شود.

از طرفی واردات زنجیره آلومینیوم در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۱۲ میلیون دلار بود و کاهش قیمت‌ زنجیره آلومینیوم در بازارهای جهانی مصارف ارزی را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15435

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.