• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

افزایش تولید زغال‌سنگ هند در ماه آپریل ۲۰۲۳

  • کد خبر : 18143
  • 17 اردیبهشت 1402 - 10:28
افزایش تولید زغال‌سنگ هند در ماه آپریل ۲۰۲۳
تولید زغال‌سنگ هند طی ماه آپریل 2023 نسبت به مدت مشابه سال پیش، با رشد 8.67 درصدی همراه بوده است.

تولید زغال‌سنگ هند طی ماه آپریل ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال پیش، با رشد ۸٫۶۷ درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، میزان تولید زغال‌سنگ هند طی ماه آپریل ۲۰۲۳، به ۷۳ میلیون و ۲۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (۶۷ میلیون و ۸۰ هزار تن)، رشد ۸٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در این میان، شرکت بزرگ زغال‌سنگ هند ۵۷ میلیون و ۵۷۰ هزار تن زغال‌سنگ طی ماه آپریل سال جاری میلادی تولید کرد که حاکی از افزایش ۷٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است.

این افزایش تولید، حاصل تلاش دولت برای رشد تولید داخلی زغال‌سنگ به منظور تامین نیاز کشور و کاهش وابستگی به وارادات این محصول عنوان شده است.

رشد ۱۲ درصدی ارسال زغال‌سنگ

این در حالی است که میزان ارسال زغال‌سنگ این کشور نیز از ۷۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تن در ماه آپریل ۲۰۲۲، با رشد ۱۱٫۷۶ درصدی به ۸۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تن در ماه آپریل ۲۰۲۳ افزایش یافت.

هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ زغال‌سنگ جهان به شمار می‌رود و رشد تولید زغال‌سنگ در این کشور می‌تواند اثرات مثبتی در بخش انرژی هند داشته باشد. دولت هند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی جهت رشد تولید زغال‌سنگ در کشور انجام داده است که انتظار می‌رود اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

این در حالی است که هم‌زمان با رشد تولید این ماده معدنی، نگرانی‌ها از اثرات زیست‌محیطی و خطرات جانی مرتبط با معدن‌کاری و استفاده از زغال‌سنگ نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین دولت هند اهدافی را برای کاهش اثرات زیست‌محیطی معدن‌کاری زغال‌سنگ تعیین کرده است؛ اگرچه هنوز برای دستیابی به آن‌ها، راهی طولانی را در پیش دارد.

به طور کلی، رکورد تولید زغال‌سنگ هند طی ماه آپریل سال جاری میلادی اگرچه گامی مثبت در توسعه بخش انرژی کشور است اما نیاز به رویکردی مناسب برای تضمین تولید پایدار دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18143

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.