• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

افزایش تولید فولاد کم‌کربن در اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 18484
  • 20 اردیبهشت 1402 - 14:16
افزایش تولید فولاد کم‌کربن در اتحادیه اروپا
یکی از مسئولان شرکت «TSR Recycling» در روز جمعه 28 آپریل 2023 به موسسه «Fastmarket» اعلام کرد که این بازیافت‌کننده آلمانی قصد دارد شرایط را برای افزایش قابل‌ توجه مصرف قراضه در اروپا با تولید قراضه با عیار بالا فراهم کند.

یکی از مسئولان شرکت «TSR Recycling» در روز جمعه ۲۸ آپریل ۲۰۲۳ به موسسه «Fastmarket» اعلام کرد که این بازیافت‌کننده آلمانی قصد دارد شرایط را برای افزایش قابل‌ توجه مصرف قراضه در اروپا با تولید قراضه با عیار بالا که در تولید فولاد تخت باکیفیت به منظور استفاده در بخش‌هایی مانند صنعت خودرو طراحی شده است، فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarket»، شرکت «TSR Recycling» فرایند تولید قراضه با عیار بالا در واحد فرآوری جدید خود در شهر دویسبورگ واقع در غرب آلمان که روز پنجشنبه ۲۷ آپریل ۲۰۲۳ افتتاح شد را آغاز کرده است.

به گفته این مقام مسئول، این قراضه خردشده با عیار بالا که شرکت «TSR Recycling» آن را «TSR40» نام‌گذاری کرده است، با استفاده از یک سیستم جداسازی پیشرفته تولید می‌شود که استفاده از ناخالصی‌هایی مانند مس و نیکل در آن محدود شده است. به علاوه این مقام مسئول، کیفیت بالای این قراضه تولیدی که با ترکیب چند عنصر شیمیایی تولید شده است را تضمین می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه به موسسه «Fastmarket» اعلام کرد که به دلیل استفاده از یک ترکیب شیمیایی سخت و محتوای فلزی بالا، قراضه «TSR40» در تولید محصولات تخت با کیفیت بالا استفاده می‌شود و می‌تواند جایگزینی مناسب برای آهن احیای مستقیم (DRI) باشد.

وی افزود: قراضه «TSR40» تولید شده توسط این واحد فرآوری به تکه‌های بسیار کوچک تبدیل می‌شود و می‌توان از آن در فولادسازی به روش اکسیژن قلیایی (BOFs) و کوره‌های قوس الکتریکی (EAFs) استفاده کرد.

در تولید قراضه در این واحد فرآوری، طیف گسترده‌ای از قطعات خودروی اسقاطی و لوازم خانگی دورریختنی و فلزات خردشده استفاده می‌شود. طبق اعلام شرکت «TSR Recycling»، این واحد توانایی فرآوری بیش از ۴۵۰ هزار تن مواد اولیه جهت تولید قراضه در سال را خواهد داشت.

تولید قراضه با کیفیت؛ تکه‌ای از پازل اقتصاد دورانی

تولید قراضه «TSR40» توسط شرکت «TSR Recycling»، به عنوان یک پروژه شاخص در صنایع فولاد و قراضه محسوب می‌شود؛ چراکه قراضه تولید شده با کیفیت بالا به گونه‌ای طراحی شده است که به واحدهای فولادسازی به روش اکسیژن قلیایی در اروپا این امکان را می‌دهد تا قراضه فولاد بیشتری مصرف کنند.

اگرچه این باور در اروپا وجود دارد که استفاده از قراضه به منظور افزایش تولید محصولات زیست‌پایشی در بخش فولاد منطقه و کاهش انتشار دی اکسید کربن تولیدی باید افزایش یابد اما بخش‌های صنایع پایین‌دستی مانند صنعت خودروسازی، خواهان استفاده از باکیفیت‌ترین فولاد در تولید محصولات خود هستند.

این بخش‌های تولیدی در حالت معمول به دنبال استفاده از فولاد تخت ساخته‌شده با استفاده از روش اکسیژن قلیایی هستند که به شدت به مواد اولیه پرکربن استخراج شده مانند کک و سنگ‌آهن متکی است.

به نظر می‌رسد واحدهای تولیدی در اروپا به طور فزاینده‌ای به راه‌اندازی کوره‌های قوس الکتریکی با استفاده از قراضه یا آهن احیای مستقیم تمایل دارند. اخیرا، شرکت «DRI Italia»، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت دولتی «Invitalia» اعلام کرد که یک واحد تولید آهن احیای مستقیم برای تامین مواد اولیه شرکت تولیدکننده وسایل فولادی «Acciaierie d’Italia» خواهد ساخت.

شرکت فولادسازی «ArcelorMittal» در ماه فوریه ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد سه کوره بلند را با کوره‌های قوس الکتریکی و واحدهای آهن احیای مستقیم به منظور کربن‌زدایی فعالیت واحدهای فولادسازی خود در فرانسه جایگزین کند.

در مقابل این اقدام، استفاده از نوآوری برای شرکت «TSR Recycling» در اقتصاد دورانی اروپا بسیار مهم خواهد بود؛ اگر بتواند زمینه را برای فولادسازان فراهم کند تا از قراضه بیشتری بدون کاهش کیفیت استفاده کنند.

به لطف فرآوری باکیفیت قراضه «TSR40»، در حال حاضر امکان استفاده از یک محصول درجه یک با قابلیت استفاده از آن در روش ذوب کوره‌های بلند برای اولین بار فراهم شده است.

دکتر آرند کوفلر، مدیر ارشد فناوری در شرکت «Thyssenkrupp» بیان کرد که این اقدام مکمل، نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در کاهش انتشار کربن دی اکسید تولیدی است و مشتریان نیز از این تغییر استراتژی تولید سود خواهند برد.

به عنوان مثال، در تغییر استراتژی تولید می‌توان به مواد اولیه مورد استفاده در تولید خودروهای شرکت مرسدس بنز اشاره کرد که باید استانداردهای بالایی را رعایت کنند. این شرکت در حال تحقیق در مورد استفاده از مواد اولیه جدید برای ایجاد پلی میان تولید محصولات زیست‌پایشی و حفظ تجملات محصولات تولیدی خود است.

آقای Jens Rubi، مدیر بخش اقتصاد دورانی شرکت «Mercedes-Benz AG» بیان کرد که در حال حاضر، یک اهرم برتر به نام تولید قراضه با کیفیت در اقتصاد دورانی وجود دارد.

بر اساس گزارش آژانس بازیافت بین‌المللی (BIR)، اتحادیه اروپا (EU) با ۴۳ میلیون و ۸۵۶ هزار تن در نیمه اول سال ۲۰۲۲، دومین مصرف‌کننده قراضه فولاد در جهان بود که سهم آن حدود ۳٫۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشت.

این اقدام نوآورانه شرکت «TSR Recycling» درست در زمانی انجام شد که به نظر می‌رسد محدودیت‌های بیشتر برای صادرات قراضه آهنی اتحادیه اروپا به کشورهای غیر عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعمال شده است. همچنین انتظار می‌رود مصرف قراضه فولاد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل اهداف بلندپروازانه اقتصاد دورانی افزایش یابد.

دنیس رویتر، رئیس هیئت مدیره بخش درآمد‌های داخلی فلزات آهنی و مدیر عملیاتی شرکت «TSR Recycling» در کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه که در شهر دبی در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، به موسسه «Fastmarket» اعلام کرد که این اقدامات منجر به تمرکز فزاینده مراکز اوراق قراضه آهن اتحادیه اروپا بر تولید قراضه فولادی با عیار بالاتر در سال‌های آینده خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18484

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.