• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

افزایش جهانی تولید آلومینیوم در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 15055
  • 27 اسفند 1401 - 8:45
افزایش جهانی تولید آلومینیوم در سال ۲۰۲۲
تولید آلومینیوم جهان طی سال 2022، به 69 میلیون تن افزایش یافت. چین کماکان در صدر جدول تولیدکنندگان این فلز استراتژیک قرار دارد.

تولید آلومینیوم جهان طی سال ۲۰۲۲، به ۶۹ میلیون تن افزایش یافت. چین کماکان در صدر جدول تولیدکنندگان این فلز استراتژیک قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، میزان تولید جهانی آلومینیوم از ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۱، به ۶۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت؛ این در حالی است که میزان ظرفیت تولید این محصول تا پایان سال ۲۰۲۲، به ۷۷ میلیون تن ارتقا پیدا کرد.

چین با تولید ۴۰ میلیون تن آلومینیوم و ظرفیت تولید سالانه ۴۴ میلیون تن از این محصول در سال ۲۰۲۲، توانست همچنان به عنوان صدرنشین بی‌رقیب تولید آلومینیوم جهان باقی بماند. میزان تولید این کشور در سال ۲۰۲۱، ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن و میزان ظرفیت تولید نیز ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام شده بود.

طی مدت یاد شده، هند با تولید چهار میلیون تن و روسیه با تولید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن آلومینیوم، در رتبه‌های دوم و سوم تولید این محصول در جهان قرار گرفتند. این در حالی است که میزان ظرفیت سالانه تولید آلومینیوم این کشورها در سال ۲۰۲۲، به ترتیب چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن و چهار میلیون تن اعلام شده است.

همچنین کانادا و امارات متحده عربی به ترتیب با تولید سه میلیون تن و دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن و نیز ظرفیت تولید سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم، به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم جهان ایستادند.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا میزان ذخایر بوکسیت جهان را حدود ۵۵ تا ۷۵ میلیارد تن ارزیابی می‌کند که این میزان برای پاسخگویی به نیاز آینده صنعت آلومینیوم کافی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15055

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.