• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

افزایش ذخیره قطعی سرب نخلک

  • کد خبر : 15280
  • 14 فروردین 1402 - 6:56
افزایش ذخیره قطعی سرب نخلک
مدیر مجتمع سرب نخلک با بیان اینکه افزایش میزان ذخیره قطعی به برنامه‌ریزی برای تداوم پایدار در منطقه و رشد تولید منجر می‌شود، از تایید ذخیره قطعی سرب این مجتمع در حجم 6 میلیون و 500 هزار تن خبر داد.

مدیر مجتمع سرب نخلک با بیان اینکه افزایش میزان ذخیره قطعی به برنامه‌ریزی برای تداوم پایدار در منطقه و رشد تولید منجر می‌شود، از تایید ذخیره قطعی سرب این مجتمع در حجم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عارف باقری بیان کرد: با اخذ مجوز اکتشاف حین استخراج از ابتدای سال ۱۴۰۰ و پس از پیگیری‌ها و تکمیل روند صدور، این مجتمع موفق به دریافت گواهی کشف با ذخیره قطعی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با عیار میانگین ۱.۷۲ درصد سرب شد.

وی افزود: با توجه به گسترش فعالیت‌های معدنی و عملیات اکتشافی صورت گرفته حین استخراج، ذخایر جدیدی در بخش‌هایی از معدن شناسایی و موجب بازنگری در حجم ذخیره قطعی مجتمع شد؛ از همین رو اکتشافات تکمیلی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مجتمع سرب نخلک عنوان کرد: پیش از این ذخیره قطعی قبلی مجتمع مطابق پروانه سال ۱۳۹۹ به میزان یک میلیون تن بود. همچنین مجموع ذخایر قابل بهره‌برداری پیش از واگذاری مجتمع به راهبر، کمتر از ۱۰۰ هزار تن بود که در حال حاضر به بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

باقری با اشاره به اینکه کشف میزان ذخایر جدید، اصلی‌ترین مولفه تخمین طول عمر مفید و صرفه اقتصادی معدن است، تصریح کرد: سیر صعودی ذخایر جدید منجر به رونق اقتصادی و افزایش درآمد در هر دو بخش سرمایه‌گذاری راهبری و دولتی خواهد شد.

وی ادامه داد: این حجم، میزان ذخیره قطعی و اثبات شده مواد معدنی است و ذخیره احتمالی تخمینی حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن و میزان ذخیره ممکن در مناطق امیدبخش و مستعد موجود، حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده است.

باقری افزود: همچنین عملیات اکتشاف با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال و مدت زمان فرایند اکتشاف کمتر از دو سال، این نتیجه را در پی داشته است.

گفتنی است افزایش میزان ذخیره قطعی به برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری برای تداوم اشتغال پایدار در منطقه و توسعه زیرساخت‌ها متناسب با عمر مفید معدن، کمک چشمگیری خواهد کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15280

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
ابرطرح زمزم ۳ در نیمه بهار به ظرفیت اسمی رسید
نمایش افتخار، اقتدار و ایستادگی؛

ابرطرح زمزم ۳ در نیمه بهار به ظرفیت اسمی رسید

04اردیبهشت
بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی
قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.