• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افزایش صادرات زغال‌سنگ روسیه به چین

  • کد خبر : 16472
  • 28 فروردین 1402 - 11:43
افزایش صادرات زغال‌سنگ روسیه به چین
مدیرعامل شرکت انرژی زغال‌‌ سنگ سیبری گفت: شرکت انرژی زغال سنگ سیبری «SUEK»، بزرگ‌ترین صادرکننده سوخت فسیلی روسیه، قرار است فروش خود به چین را به میزان قابل توجهی در سال 2023 افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت انرژی زغال‌‌ سنگ سیبری گفت: شرکت انرژی زغال سنگ سیبری «SUEK»، بزرگ‌ترین صادرکننده سوخت فسیلی روسیه، قرار است فروش خود به چین را به میزان قابل توجهی در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از برنا، به گفته ماکسیم باسوف، «SUEK» در نظر دارد عرضه خود به بازار چین را در سال جاری میلادی، بیش از سه برابر افزایش دهد و حجم صادرات را به بیش از ۲۰ میلیون تن برساند.

وی ادامه داد: بازار چین برای ما بسیار مهم است. سال گذشته بازار اصلی بین المللی این شرکت، کره جنوبی و قبل از آن اتحادیه اروپا بود اما امسال چین از کره جنوبی پیشی گرفته است و به بازار اصلی صادرات ما تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت انرژی زغال‌ سنگ سیبری عنوان کرد: در دراز مدت، «SUEK» ممکن است فروش زغال‌سنگ به چین را به ۵۰ میلیون تن در سال افزایش دهد. اگر قیمت‌هایی که چین با آن زغال‌سنگ روسیه را خریداری می‌کند، برای صادرکننده روسی جذاب باشد و اگر تعرفه واردات صفر باقی بماند، این برنامه‌ها محقق خواهد شد.

باسوف تاکید کرد: روسیه در سال گذشته از نظر عرضه در جایگاه دوم قرار گرفت و در بین تمام شرکت‌های روسی، ما بزرگ‌ترین بودیم. چین به واردات حدود ۳۰۰ میلیون تن زغال‌سنگ در سال ادامه خواهد داد و در حال حاضر بزرگ‌ترین تامین‌کننده این کشور، اندونزی است.

وی ادامه داد: در چند ماه آینده، عرضه تجهیزات معدنی ما چندین برابر افزایش می‌یابد. به طور کلی، همکاری ما با چین هم از نظر صادرات و هم از نظر واردات تجهیزات از این کشور قرار است افزایش پیدا کند.

روسیه، صادرات زغال‌سنگ به چین را ۱۱٫۲ درصد افزایش داد و به ۵۹ میلیون ۵۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۲ رساند. این اقدام بخشی از تلاش‌های مسکو برای تغییر جهت تجارت خود پس از ممنوعیت اتحادیه اروپا بر زغال‌سنگ روسیه بود که در بحبوحه تحریم‌های مرتبط با اوکراین در سال گذشته اعمال شد.

بر اساس این گزارش، چین، مصرف زغال‌سنگ و در نتیجه واردات زغال‌سنگ خود را افزایش می‌دهد زیرا فعالیت صنعتی این کشور پس از برداشته شدن محدودیت‌های کووید ۱۹ بهبود یافته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16472

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.