• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

افزایش ظرفیت تبدیل لیتیوم و بازیافت باتری‌ها در شرکت «Albemarle»

  • کد خبر : 19382
  • 01 خرداد 1402 - 9:32
افزایش ظرفیت تبدیل لیتیوم و بازیافت باتری‌ها در شرکت «Albemarle»
مقامات شرکت «Albemarle» به طور رسمی در روز چهارم می 2023 اعلام کردند که این تولیدکننده بزرگ لیتیوم مستقر در ایالات متحده آمریکا، به دنبال اجرای اقداماتی جهت توسعه و ارزیابی طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها برای تامین نیازهای مشتریان خود در آینده است.

مقامات شرکت «Albemarle» به طور رسمی در روز چهارم می ۲۰۲۳ اعلام کردند که این تولیدکننده بزرگ لیتیوم مستقر در ایالات متحده آمریکا، به دنبال اجرای اقداماتی جهت توسعه و ارزیابی طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها برای تامین نیازهای مشتریان خود در آینده است.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، این اقدامات شامل اجرای طرح‌هایی به منظور تبدیل لیتیوم و بازیافت باتری در تاسیسات «mega-flex» این شرکت در اروپا و همچنین توسعه تاسیسات «La Negra» این شرکت در شیلی، تاسیسات «Kemerton» در استرالیا، تاسیسات «Silver Peak» در ایالت نوادا ایالات متحده آمریکا و همچنین تاسیسات «Qinzhou» و «Meishan» در چین است.

اسکات توزیر، معاون اجرایی و مدیر مالی شرکت «Albemarle» عنوان کرد: توسعه تاسیسات موجود این شرکت، به تنهایی حجم فروش شرکت «Albemarle» را سه برابر خواهد کرد و ظرفیت تولید این شرکت را به بیش از ۳۰۰ هزار تن کربنات لیتیوم معادل در سال (LCE) تا سال ۲۰۲۷ می‌رساند.

اقدامات توسعه‌ای شرکت «Albemarle» شامل پیشنهاد این شرکت در روز ۲۷ مارس ۲۰۲۳ مبنی بر خرید شرکت «Liontown Resources» نیز هست که دارای دو پروژه فعال تولید لیتیوم در استرالیا، علاوه بر تاسیسات لیتیوم «mega-flex» در اروپا است.

با توجه به گزارش‌های ارائه شده از درآمدهای این شرکت، تاسیسات تبدیل و بازیافت لیتیوم شرکت «Albemarle» در قاره اروپا باعث افزایش کربن دی اکسید تولیدی تاسیسات تحت مدیریت این شرکت در این قاره خواهد شد. لازم به توضیح است که تاسیسات جدید این شرکت به تاسیسات فعلی تولید لیتیوم «Langelsheil» این شرکت در کشور آلمان اضافه خواهد شد.

کنت مسترز، رئیس هیئت مدیره شرکت «Albemarle» مطرح کرد که این شرکت به دنبال خرید تاسیسات تبدیل و بازیافت لیتیوم بیشتری در قاره اروپا است.

جولیا هارتی، تحلیلگر موسسه «Fastmarkets» تصریح کرد: تمایل به خرید چنین تاسیساتی در اروپا، نشان از افزایش علاقه شرکت‌ها در زمینه بازیافت باتری‌ها در این قاره است.

به گفته هارتی، پیوستن تعداد زیادی از بازیافت‌کنندگان به این بازار موجب چالشی چون ایجاد رقابت تنگاتنگ برای تامین مواد اولیه قراضه باتری‌ها شده و باعث می‌شود بازیافت‌کنندگان با ظرفیت تولید کمتری کار کنند که این کار حاشیه سود آن‌ها را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه پیشنهادات و مبلغ مناسب جهت خرید تاسیسات متعلق به بازیافت‌کنندگان در چنین دوران رکود اقتصادی، می‌تواند شرکت‌های خریدار چنین تاسیساتی چون شرکت «Albemarle» زمانی که حجم باتری‌های دورریختنی تا سال ۲۰۳۰ به حجم قابل‌ توجهی برسد را در موقعیت مناسبی قرار دهد. تا آن زمان ممکن است تعداد بازیافت‌کنندگان رشد پیدا کند و نیاز آن‌ها به مواد اولیه نیز به تناسب آن افزایش یابد.

 بازار بازیافت باتری‌ها در اروپا هنوز در ابتدای راه است

بر اساس داده‌های موسسه «Fastmarkets»، در حال حاضر ۶۸ درصد از ظرفیت تولید باتری‌های جهان در قاره آسیا، حدود ۱۸ درصد آن در قاره اروپا و ۱۴ درصد آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. تحلیلگران موسسه «Fastmarkets» پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۳۳، سهم قاره آسیا به ۵۲ درصد، سهم قاره اروپا به ۳۱ درصد و سهم ایالات متحده آمریکا به ۱۷ درصد خواهد رسید.

این تحلیلگران همچنین پیش‌بینی می‌کنند که حداقل مقدار الزامی فلز بازیافتی مورد نیاز در تولید باتری‌های جدید در اروپا در سال ۲۰۳۰، برای لیتیوم و نیکل ۴ درصد و برای فلز کبالت ۱۲ درصد خواهد بود. این میزان در سال ۲۰۲۵ برای لیتیوم به ۱۰ درصد، نیکل به ۱۲ درصد و کبالت به ۲۰ درصد می‌رسد.

هارتی اظهار داشت: شنیده شده است که در کشور کره‌جنوبی، میزان مواد اولیه باتری‌های ثانویه مورد نیاز در تولید باتری‌های جدید به قدری بالا است که فلزات بازیافتی در آن کشور با پریمیوم بالایی معامله می‌شوند. چنین اتفاقی نشان از اهمیت تعیین مقررات در پیشبرد بازار بازیافت باتری‌ها خواهد بود.

در روز پنجم آپریل ۲۰۲۳، موسسه «Fastmarkets» پیشنهادی برای راه‌اندازی ارزیابی هفتگی قیمت برای شاخص سودآوری فلزات قابل بازیافت در باتری‌های دورریختنی با شرط تحویل به کشور کره جنوبی را اعلام کرد.

در همین رابطه، شرکت «Albemarle» در روز ۲۲ مارس ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که وارد تجارت بازیافت باتری‌های لیتیومی با ساخت یک تاسیسات لیتیوم «mega-flex» مشابه در شهر ریچبورگ در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا خواهد شد که حجم متنوعی از لیتیوم از جمله لیتیوم موجود در باتری‌های لیتیوم بازیافتی را فرآوری خواهد کرد.

کنت مسترز، رئیس هیئت مدیره شرکت «Albemarle» بیان کرد که تاسیسات این شرکت در شهر ریچبورگ در جنوب شرقی و در منطقه‌ای که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی  و تولیدکنندگان باتری‌ها واقع شده‌اند، قرار دارد. شرکت «Albemarle» تاکید کرد که ساخت تاسیسات این شرکت در شهر ریچبورگ از اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19382

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.