• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

افزایش فعالیت در بازار فیزیکی آلومینا در چین

  • کد خبر : 8709
  • 30 آذر 1401 - 19:03
افزایش فعالیت در بازار فیزیکی آلومینا در چین
سهم معاملات در بازار فیزیکی و داخلی آلومینای چین در اواخر ماه نوامبر 2022 افزایش یافت که ناشی از افزایش موجودی انبار ذخایر زمستانی، محدودیت‌های حمل‌ونقل مرتبط با بیماری کرونا و همچنین محدودیت‌های تولید زمستانه بود.
سهم معاملات در بازار فیزیکی و داخلی آلومینای چین در اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۲ افزایش یافت که ناشی از افزایش موجودی انبار ذخایر زمستانی، محدودیت‌های حمل‌ونقل مرتبط با بیماری کرونا و همچنین محدودیت‌های تولید زمستانه بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Platts»، برخی منابع در چین از شدت‌گیری اختلاف قیمت‌ها بین استان‌های مختلف این کشور خبر دادند. به‌ طوری که حتی شرکت‌های یکپارچه، اقدام به فروش و معاوضه آلومینای تولیدی خود کردند و در عوض به‌ دلیل اختلاف قیمت، آلومینا را از عرضه‌کنندگان دیگری برای تامین خوراک واحدهای ذوب خریداری کردند که این امر باعث افزایش فعالیت در بازار فیزیکی شد.

به بیان ساده‌تر، این شرکت‌ها آلومینای درخواست شده را به تاجران در استان هنان به جای استان شانژی می‌فروختند تا به واحدهای ذوب در استان هنان تحویل دهند. هم‌زمان به‌ دنبال خرید آلومینا از بازار فیزیکی استان شانژی برای تحویل به واحدهای ذوب (چه با مالکیت مشترک و چه متعلق به خود) در مناطق شمال غربی استان‌های سین‌کیانگ و مغولستان داخلی بودند.

آلومینای تولیدی در استان‌های شانژی و هنان، هر دو به طور معمول جزو بازار مناطق شمالی چین به‌ شمار می‌آید. با این تفاوت که استان شانژی در نزدیکی واحدهای ذوب در شمال غربی چین است اما استان هنان به دلیل ظرفیت ذوب به نسبت بیشتر در مقایسه با استان شانژی، حجم تقاضای خالص بیشتری برای آلومینا دارد.

محدودیت‌های حمل‌ونقل مرتبط با بیماری کرونا، موجب افزایش اختلاف هزینه حمل بین استان‌های شانژی و هنان و تحویل آلومینا به واحدهای ذوب شمال غربی چین شد که منجر به افزایش اختلاف قیمت خرید و فروش بین دو استان برای عرضه آلومینا شده است. منابع مطلع افزودند که این اتفاق می‌تواند تاثیر قابل ‌توجهی بر حاشیه سود و قیمت‌گذاری به ویژه بر شرکت‌های آلومینیومی یکپارچه داشته باشد.

محاسبات موسسه «Platts» بر اساس اطلاعات مشارکت‌کنندگان در بازار مستقر در چین نشان می‌دهد که تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار تن آلومینای تولید شده در استان شانژی به صورت فیزیکی در بازه زمانی پنجم تا هفتم ماه دسامبر ۲۰۲۲ معامله شده است.

قیمت معاملات بازار فیزیکی بین دو هزار و ۸۸۰ تا دو هزار و ۹۴۰ یوان در هر تن از مبدا استان شانژی در حجم‌های مختلف برای تحویل به مناطق شمال غربی چین بود، این در حالی که است پنج هزار تن آلومینا در استان هنان با قیمت دو هزار و ۹۶۰ یوان در هر تن با شرط تحویل در درب کارخانه تولیدکننده، به یک واحد ذوب در همین استان فروخته شد.

بر اساس داده‌های موسسه «Platts»، ارزیابی روزانه قیمت آلومینا داخلی چین در ۷ دسامبر ۲۰۲۲، مبلغ دو هزار و ۹۰۰ یوان در هر تن (معادل ۴۱۵ دلار در تن) با شرط تحویل درب کارخانه تولیدکننده نشان داد که ۳۰ یوان در هر تن نسبت به روز قبل افزایش را نشان می‌دهد.

قیمت‌های داخلی در استان شانژی با شرط تحویل در درب کارخانه تولیدکننده از سطح دو هزار و ۷۳۰ یوان در هر تن در هفته منتهی به ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ افزایش یافته است. آخرین افزایش قیمت در بازار عرضه این استان، در ماه آگوست ۲۰۲۲ اتفاق افتاده بود که در آن برهه، قیمت هر تن آلومینا با شرط تحویل در درب کارخانه تولیدکننده تا سطح دو هزار و ۹۱۰ یوان افزایش یافته بود. گفتنی است که از آن زمان تا هفته مذکور، قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفتند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8709

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد