• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران پیش‌بینی کرد:

افزایش قیمت شمش آلومینیومی از اواسط هفته

  • کد خبر : 3866
  • 13 مرداد 1398 - 18:36
افزایش قیمت شمش آلومینیومی از اواسط هفته
معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران درخصوص تغییر قیمت شمش آلومینیومی در روزهای آینده، گفت: به علت اینکه میزان شمش آلومینیومی موجود در انبارهای LME در این چند ماه اخیر، چند درصد افزایش یافت، قیمت آلومینیوم در بازار بورس LME روند کاهشی داشته است اما به احتمال زیاد از اواسط هفته، نرخ شمش آلومینیومی افزایش می‌یابد اما این افزایش قیمت، اندک و در حدود 3 درصد خواهد بود.

معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران درخصوص تغییر قیمت شمش آلومینیومی در روزهای آینده، گفت: به علت اینکه میزان شمش آلومینیومی موجود در انبارهای LME  در این چند ماه اخیر، چند درصد افزایش یافت، قیمت آلومینیوم در بازار بورس LME  روند کاهشی داشته است اما به احتمال زیاد از اواسط هفته، نرخ شمش آلومینیومی افزایش می‌یابد اما این افزایش قیمت، اندک و در حدود ۳ درصد خواهد بود.

سیدعلی بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، درخصوص پیش‌بینی آینده بازار شمش آلومینیومی در کشور، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود زمانی که نرخ ارز به یک قیمت ثابتی برسد، میزان تقاضا برای شمش آلومینیومی در کشور همانند گذشته افزایش یابد البته سال گذشته، خریداران شمش از رانت بین بازار بورس و بازار آزاد، سود می‌بردند اما با سامانه بهین‌یاب این مشکل از میان رفت و در حال حاضر، با ثبات نرخ ارز، پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا در روزهای آتی روند افزایشی یابد.

وی با اشاره به افزایش میزان عرضه شرکت آلومینیوم ایران در بورس، اظهار کرد: دلیل اصلی افزایش میزان عرضه شمش شرکت آلومینیوم ایران در زمان‌هایی که تقاضایی وجود ندارد، تهیه و خرید مواد اولیه است. شرکت ایرالکو برای اینکه مواد اولیه ضروری را خریداری کند، باید در بورس عرضه داشته باشد، این عرضه‌ها بیشتر براساس نیاز شرکت به تامین سرمایه درگردش و منابع مالی لازم است و براساس بازار تقاضا وجود ندارد.

معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر قیمت شمش آلومینیومی در بازار بورس کالا، بیان کرد: قیمت‌گذاری محصولات آلومینیومی عموما تحت تاثیر نرخ LME و ارز است و این دو عامل قیمت شمش آلومینیومی را در کشور تعیین می‌کند.

بهشتی با اشاره به کاهش قیمت شمش عرضه شده شرکت آلومینیوم ایران در بورس، توضیح داد: در این روزهای اخیر، به دلیل روند کاهشی که قیمت بورس LME و ارز داشته است، قیمت شمش آلومینیومی ایرالکو در بورس نیز کاهش یافته است و این روند نزولی قیمت تاحدودی قابل پیش‌بینی و منطقی بود.

وی درخصوص کاهش میزان قیمت LME و تاثیر آن بر سود و زیان شرکت آلومینیوم ایران، تصریح کرد: در یک بازده زمانی ممکن است که هزینه‌های تولید از قیمت شمش بیشتر شود و شرکت ضرر کند و در دوره دیگر، ممکن است قیمت شمش نهایی از هزینه‌های تولید پیشی بگیرد و در آن هنگام شرکت سود می‌کند و سود و زیان این دو دوره، همدگیر را همپوشانی می‌کند؛ حتی برای خریداران نیز همین‌گونه است، شاید در یک دوره، شمش را با قیمت بالا خریداری کنند و در دوره دیگر، با قیمت پایین‌تر؛ چون نرخ آلومینیوم تحت تاثیر قیمت‌های جهانی است و تولیدکننده و مصرف‌کننده شمش آلومینیومی ضرر نمی‌کنند.

معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران درخصوص تاثیر کاهش قیمت شمش آلومینیومی بر میزان کاهش تقاضا در بورس کالا، خاطرنشان کرد: از زمانی که نرخ ارز آزاد روند کاهشی پیدا کرد، سطح انتظار کاهش قیمت در خریداران افزایش یافت، این انتظار موجب شده که تقاضای خرید شمش آلومینیومی که برای هفته آتی بود، از میان برود و شرکت‌ها ترجیح دهند که با قیمت روز که روند نزولی دارد، خرید کنند.

بهشتی در ادامه افزود: در حال حاضر تنها شرکت‌هایی که درخواست‌های فوری دارند از بورس کالا خرید می‌کنند و سایر تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی میزان خرید خود را کاهش داده‌اند.

وی درخصوص قیمت آلومینا در روزهای اخیر، گفت: عوامل زیادی بر قیمت شمش آلومینیومی تاثیر می‌گذارد که یکی از این عوامل قیمت  آلومینا است که در حال حاضر، قیمت این ماده اولیه در کمترین حد ممکن خود قرار دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3866

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۸۵ دلار رسید
05اردیبهشت
قیمت مس ۲٫۲ درصد افت پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت فلزات رنگین،

قیمت مس ۲٫۲ درصد افت پیدا کرد

05اردیبهشت
ریزش قیمت روی در بازارهای جهانی
در روز معاملاتی گذشته رقم خورد؛

ریزش قیمت روی در بازارهای جهانی