• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد پخش جهان:

افزایش قیمت مواد اولیه، غیر قابل تصور است

  • کد خبر : 7320
  • 12 آبان 1400 - 14:29
افزایش قیمت مواد اولیه، غیر قابل تصور است
مدیرعامل شرکت فولاد پخش‌ جهان گفت: نوسان قیمت مواد اولیه، کاملا غیرعادی است و افزایش چند برابری و حتی 100 درصدی قیمت در این زمینه به هیچ وجه به نفع تولیدکنندگان نیست.
مدیرعامل شرکت فولاد پخش‌ جهان گفت: نوسان قیمت مواد اولیه، کاملا غیرعادی است و افزایش چند برابری و حتی ۱۰۰ درصدی قیمت در این زمینه به هیچ وجه به نفع تولیدکنندگان نیست.

عبدالمحمد لیلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت فولاد پخش جهان در سال ۱۳۸۴ و به منظور تولید میلگردهای کروم‌دار و لوازم جانبی جک راه‌اندازی شده است. این شرکت در جاده شهریار قرار دارد و ۱۰ نیروی فعال به صورت تک شیفت در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی در خصوص فرایند تولید محصولات در این شرکت، بیان کرد: میلگرد خام پس از ورود به کارخانه، سنگ‌تراشی و پولیش‌کاری شده و در نهایت آبکاری کروم روی محصول به دست آمده در وان‌های مخصوص صورت می‌پذیرد.

لیلی‌زاده افزود: ظرفیت تولید شرکت در حدود ۱۵۰ تن در سال بوده و عمده محصولات تولیدی، جک‌های هیدرولیک به منظور استفاده در خودروهای سنگین همچون جرثقیل، لودر، لیفتراک، بولدوزر و گریدر است. همچنین جک‌های تولیدی در دستگاه‌های تزریق پلاستیک و فرمان خودروهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی لوازم یدکی این خودروها نظیر پیستون و در جک نیز توسط مجموعه تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد پخش جهان در زمینه تامین مواد اولیه، اذعان کرد: میلگرد به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه از طریق شرکت‌های تولید قطعات فولادی کشور تهیه می‌شود اما تهیه کروم مورد نیاز از طریق واردات از کشور ترکیه و برخی کشورهای آفریقایی صورت می‌پذیرد. برخی از مواد اولیه مورد استفاده نیز به صورت ریختگی هستند و عملیات تراشکاری به وسیله دستگاه CNC در داخل شرکت انجام می‌شود. لازم به ذکر است که گرید میلگرد فولادی مورد استفاده نیز CK45 است.

لیلی‌زاده در ادامه به چالش‌های موجود در زمینه تامین مواد اولیه اشاره کرد و گفت: در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد که هرکدام به نحوی قابل پیگیری و بحث است. برای مثال، تولیدکننده در جهت تامین میلگرد به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه همواره با چالش مواجه است. میلگرد یک روز در بازار موجود بوده و ممکن است روزهای دیگر تهیه آن ممکن نباشد. جالب اینکه در صورت تامین نیز با نوسان قیمت روبه‌رو می‌شویم. این نوسان، کاملا غیرعادی است و گاهی افزایش چند برابری و حتی ۱۰۰ درصدی قیمت در زمینه تامین مواد مواد اولیه رخ می‌دهد که به هیچ وجه به نفع تولیدکنندگان نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه دلیل واردات کروم به کشور چیست، اذعان کرد: کروم ماده اولیه‌ای است که تحت هیچ شرایطی در داخل کشور تولید نمی‌شود و این در حالی است که در ایران معادن کروم بسیاری وجود دارد اما هیچ مجموعه‌ای اقدام به تولید سولفات کروم یا کروم فلزی نکرده است. بنابراین کروم مورد نیاز واحدهای تولیدی از خارج کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولادپخش جهان در پایان ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این شرکت، عنوان کرد: در در نظر داریم تا یک سال آینده، سبد محصولات خود را گسترده‌تر کنیم و بتوانیم لوله‌های سیلندری نیز تولید کنیم. البته این امر بستگی به شرایط موجود در بازار دارد و اگر مشکل خاصی در این زمینه رخ ندهد، تولید این محصول انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7320

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۷۹۲ دلار رسید
04اردیبهشت
صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین
مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» عنوان کرد:

صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین

04اردیبهشت
پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد
با کاهش تولید فولاد در چین،

پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد