• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس:

افزایش میزان تولید آلومینیوم باید با بهبود کیفیت محصولات همراه شود

  • کد خبر : 6605
  • 17 اسفند 1398 - 17:08
افزایش میزان تولید آلومینیوم باید با بهبود کیفیت محصولات همراه شود
مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس گفت: با توجه به راه‌اندازی و توسعه فعالیت آلومینای ایران (جاجرم) در زمینه تولید آلومینا و شمش آلومینیومی و همچنین راه‌اندازی شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو)، میزان تولیدات شمش بیشتر از میزان تقاضا در کشور خواهد شد، به همین دلیل، باید به دنبال تدابیری باشیم که میزان مصرف این فلز در کشور افزایش یابد و با تولید بیشتر محصولات، به توسعه صنعت آلومینیوم در کشور برسیم.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس گفت: با توجه به راه‌اندازی و توسعه فعالیت آلومینای ایران (جاجرم) در زمینه تولید آلومینا و شمش آلومینیومی و همچنین راه‌اندازی شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو)، میزان تولیدات شمش بیشتر از میزان تقاضا در کشور خواهد شد، به همین دلیل، باید به دنبال تدابیری باشیم که میزان مصرف این فلز در کشور افزایش یابد و با تولید بیشتر محصولات، به توسعه صنعت آلومینیوم در کشور برسیم.

هوشنگ گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف سرانه آلومینیوم در کشور پایین‌تر از میانگین مصرف این فلز در دنیا است، بنابراین باید زمینه‌هایی برای ترغیب مردم به استفاده از محصولات آلومینیومی در کشور فراهم شود تا به این وسیله، این تفاوت میان تولید و تقاضا از بین برود.

وی در مورد میزان تولید آلومینیوم در جهان، بیان کرد: آلومینیوم در دنیا بالاترین میزان تولید را در میان فلزات غیرآهنی دارد، به گونه‌ای که ۶۰ میلیون تن آلومینیوم تولید و مصرف می‌شود.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس با انتقاد از صادرات مواد اولیه، مطرح کرد: صادرات مواد اولیه در هیچ کشوری به اندازه کشور ما مرسوم نیست، به گونه‌ای که چین با وجود اینکه بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در دنیا است اما با این حال، صادرات مواد خام از این کشور ممنوع است.

گودرزی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران وزارت صمت در حوزه تامین مواد اولیه آلومینیومی (آلومینا) هیچگونه برنامه‌ مشخصی ندارند، بنابراین، تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی (شمش)، به دلیل نداشتن مواد اولیه لازم و ضروری، مجبور به صادرات و تهاتر محصول تولیدی می‌شوند.

وی در مورد تهیه و واردات آلومینا، مطرح کرد: با وجود اینکه مدیران و مسئولان به کمبود مواد اولیه (آلومینا) در کشور واقف‌ هستند اما در این مدت ۲۳ سال که معدن گینه را در اختیار داشتیم، هیچ اقدامی در جهت بهره‌برداری و استفاده از این معدن صورت نگرفته است، به همین دلیل، بعد از گذشت ۲۳ سال، به دلیل سهل‌انگاری‌ و بی‌توجهی مدیران در خصوص تامین آلومینا، به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مواد اولیه را باید به قیمت بالا تهیه کنیم.

شرکت آلومینیوم پارس در راه توسعه قرار گرفته است

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس در مورد وضعیت این شرکت، گفت: در حال حاضر، شرکت آلومینیوم پارس از لحاظ کیفیت و کمیت محصولات تولیدی در بهترین وضعیت ممکن از ابتدای تاسیس خود قرار گرفته است و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، روند تولیدات فویل این شرکت، در سال آتی با همین میزان رشد ادامه خواهد داشت.

گودرزی اظهار کرد: در سال جاری، شرکت آلومینیوم پارس از لحاظ افزایش میزان درآمد و فروش محصولات در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، به گونه‌ای توانستیم میزان تولیدات و در نهایت، درآمد حاصله را  افزایش دهیم.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای توسعه و آینده شرکت آلومینیوم پارس، بیان کرد: در حال حاضر، با اینکه، شرکت تحت نظارت امور ورشکستگی قرار دارد اما با این حال، به دلیل برنامه‌ریزی مناسب، تعدیل نیرو نداشته‌ایم و تمام کارکنان مشغول به فعالیت هستند و جزو محدود شرکت‌هایی در کشور به شمار می‌آییم که برنامه‌ توسعه‌ای داریم.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس توضیح داد: اگر قوانین به ما اجازه دهد راهکارهایی  به منظور توسعه و پیشرفت شرکت داریم که در صورت اجرایی شدن آن‌ها، به افزایش چند برابری تولید خواهیم رسید.

گودرزی مطرح کرد: واگذاری شرکت آلومینیوم پارس باید هرچه سریع‌تر انجام شود، البته باید توجه داشت که واگذاری شرکت‌های ورشکسته با واگذاری شرکت‌های دولتی کاملا متفاوت است؛ به این دلیل که شرکت‎های ورشکسته بدهی‌های بانکی زیادی دارند و خریدار حداکثر به مدت سه ماه باید بدهی‌های شرکت را پرداخت کند.

تولید ورق و فویل در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

وی در خصوص شرکت‌های تولیدکننده فویل و ورق در کشور، توضیح داد: حدودا ۶ شرکت فعال در زمینه تولید فویل و ورق در کشور وجود دارد که شامل آلومینیوم پارس، آلومینیوم هزار، رزن صاف، نورد آلومینیوم، پارس آلومان کار و آلومینیوم قزوین می‌شود.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس عنوان کرد: شرکت آلومینیوم پارس ۶۲ درصد فویل مورد نیاز کشور را تولید می‌کند که به همین دلیل، تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در کشور شده‌ایم.

گودرزی افزود: برای بهبود وضعیت تولید محصولات تخت آلومینیومی در کشور نیاز به برنامه‌های توسعه‌ای در جهت  افزایش میزان بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید داریم که یکی از این برنامه‌ها می‌تواند شامل تاسیس کارخانه‌های تولیدی صنایع پایین‌دستی در مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) باشد، در این صورت، علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل، هزینه ذوب مجدد نیز کاهش می‌‌یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که کارخانه‌های تولیدی صنایع پایین‌دستی در یک مجتمع قرار بگیرند، صرفه‌جویی اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت، به این ترتیب که شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه نیازی به قالب‌ریزی و شرکت‌های مصرف‌کننده نیز نیازی به ذوب مجدد ندارند که در نهایت، تلفات کاهش یافته و هزینه انرژی و تولید به صورت چشمگیری کم می‌شود.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس عنوان کرد: با جلوگیری از هدررفت انرژی از طریق انتقال مواد اولیه ذوب شده، هزینه‌های تولید کاهش یافته و قیمت محصول نهایی نیز کمتر می‌شود که در این صورت، امکان صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی نیز میسر خواهد شد.

در زمینه تامین مواد اولیه آلومینیومی بیشترین چالش و کمترین توجه را داریم

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم چندین سال است در زمینه تامین مواد اولیه، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند اما با این حال تصمیم‌گیران به مشکلات و معضلات تولید توجهی نمی‌کنند و به نحوی، صنعت آلومینیوم را همواره نادیده می‌گیرند.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس در مورد خصوصی‌سازی شرکت‌ها، بیان کرد: اکثر شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم در کشور خصوصی‌سازی شده‌اند، زیرا مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که با خصوصی‌سازی شرکت‌ها، میزان سودآوری نیز بیشتر می‌شود.

وی در پایان گفت: شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) تقریبا خصوصی‌سازی شده و از زمانی که خصوصی شده، عملکرد بهتری دارد البته این روند در شرکت المهدی و هرمزال خوب پیش نرفت، به همین منظور باید یک چهارچوب و قوانین مدونی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6605

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد