• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

افزایش ۲٫۸ درصدی تولید مس تصفیه‌شده در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 13558
  • 08 اسفند 1401 - 7:22
افزایش ۲٫۸ درصدی تولید مس تصفیه‌شده در سال ۲۰۲۲
تولید جهانی مس تصفیه‌شده معادل ۲۶ میلیون تن در سال 2022، با ۲.۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن معادل ۲۵ میلیون و 300 هزار تن همراه بوده است.

تولید جهانی مس تصفیه‌شده معادل ۲۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۲، با ۲.۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن معادل ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بر اساس داده‌های اولیه منتشر شده توسط سازمان زمین‌شناسی ایالات‌ متحده آمریکا، تخمین زده می‌شود که تولید مس معدنی جهان در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲۲ میلیون تن و ۳.۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ (۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن) رسیده است.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا عنوان کرد که تولید جهانی مس تصفیه‌شده با ۲.۸ درصد افزایش، به ۲۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ در مقابل ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

شیلی با حدود پنج هزار و ۲۰۰ کیلو تن مس استخراج شده در سال ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در سراسر جهان بوده است. پس از آن پرو  با دو هزار و ۲۰۰ کیلو تن و جمهوری دموکراتیک کنگو با دو هزار و ۲۰۰ کیلو تن در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

تحلیلگران کاهش قیمت مس را در درجه اول به انتظارات جهانی برای کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای مس در آینده نزدیک، اقدامات مرتبط با کاهش محدودیت بیماری کووید در چین و افزایش قدرت دلار آمریکا نسبت به سایر ارزها اعلام کردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13558

نوشته‌های مشابه

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.