• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

امضای قرارداد و تفاهم‌نامه معدنی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

  • کد خبر : 14118
  • 16 اسفند 1401 - 4:42
امضای قرارداد و تفاهم‌نامه معدنی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران
مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران سه قرارداد در بخش معدن و یک تفاهم‌نامه در بخش نوآوری و فناوری منعقد کرد.

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران سه قرارداد در بخش معدن و یک تفاهم‌نامه در بخش نوآوری و فناوری منعقد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، آیین امضای این قراردادها و تفاهم‌نامه همکاری روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و با حضور مرتضی هاشم‌پور، سرپرست این مرکز و نمایندگان شرکت‌های نامبرده برگزار شد.

موضوع قرارداد مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با شرکت فولاد سنگان در زمینه ارائه خدمات تخصصی و دانش‌بنیان و مشاوره در انجام درخواست‌های کارفرما در خصوص آزمایش‌ها، مطالعات و تحقیقات فرآوری پرعیارسازی مواد معدنی است. همچنین ارزشیابی و اعتبارسنجی گزارش‌های ارائه شده توسط کارفرما، عارضه‌یابی و بهینه‌سازی، پژوهش و توسعه فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی در فولاد سنگان، از دیگر مفاد این قرارداد همکاری است.

انجام مطالعات فرآوری کانسنگ مس طلا معدن مس جانجا با روش لیچینگ و هیپ لیچینگ، موضوع قرارداد همکاری بین مرکز تحقیقات فرآوری با شرکت مس جانجا است. هدف از انجام این آزمایش‌ها، انجام مطالعات امکان‌سنجی فرآوری و همچنین طراحی مدار فرآوری مس و طلا برای نمونه‌های مختلف محدوده جانجا در استان سیستان و بلوچستان است.

از دیگر قراردادهای منعقد شده در این آیین، می‌توان به قرارداد بین مرکز تحقیقات فرآوری و شرکت اکسین سپهران پایا اشاره کرد که موضوع آن انجام تست فرآوری فروکروم به وسیله دستگاه سیلیکون واسطه سنگین سیار مرکز در محل کارخانه فروکروم جغتای و آموزش پرسنل معرفی شده از طرف شرکت مذکور است.

در این مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه نوآوری و فناوری بین مرکز تحقیقات فرآوری و شرکت بین‌المللی توسعه تجارت و الکترونیک امضا شد. ایجاد ارتباط سازمان یافته بین گروه کسب‌و‌کارهای نوین و مرکز تحقیقات فرآوری به منظور هم‌افزایی دستاوردهای دو طرف، تسهیل امور مربوط به نوآوری و فناوری در معدن و صنایع معدنی و حمایت از ایده‌های خلاقانه و تجاری‌سازی طرح‌های ارزش‌آفرین از اهداف این تفاهم‌نامه است.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و توسعه‌ای در این مرکز خبر داد و گفت: مرکز وارد فعالیت‌های توسعه‌ای شده است تا مسائل کلان را شناسایی و عارضه‌یابی کند و به دور از نگاه بنگاهی؛ تحقیق و توسعه در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی را رقم بزند.

مرتضی هاشم‌پور در این مراسم، بیان کرد: توسعه خدمات و همکاری‌ها بین مرکز و شرکت‌های معدن و صنایع معدنی و دانش‌بنیان‌ها آغاز شده است. مرکز تحقیقات به لحاظ نرم‌افزار، سخت‌افزار و نیروی انسانی نخبه در خاورمیانه بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است.

وی افزود: مرکز به دور از نگاه بنگاهی به دنبال پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید است و در این زمینه برنامه‌های عملیاتی تدوین شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در خصوص چشم‌انداز صنعت فولاد کشور و ظرفیت‌های مرکز تحقیقات در تحقق این هدف، عنوان کرد: تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به مواد اولیه و ۶۶ میلیون تن گندله دارد که تامین آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ذخایر قطعی سنگ‌آهن کشور از یک دهه آینده کفاف برنامه تولید فولاد را نمی‌دهد و باید از ظرفیت معادن و ظرفیت‌سازی بهره لازم را برد.

هاشم‌پور مطرح کرد: در ظرفیت‌سازی‌ها استفاده از توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی به ویژه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی باید مورد توجه قرار بگیرد. در این زمینه دو نسخه راهبردی و خدماتی همچون پرعیارسازی کم‌عیارها و عارضه‌یابی و بهینه‌سازی فرایندها در بخش فرآوری مواد معدنی توسط این مرکز قابل ارائه است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات ارائه خدمات فنی، مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و امضای قراردادهای همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اقتصاد ملی گواه این موضوع است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14118

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
ارزش سهام شرکت فولاد اقلید پارس چهار برابر شد
01اردیبهشت
آغاز فعاليت‌هاي معدني شركت توسعه معادن و فلزات ارفع در استان كردستان
عضو هیئت‌ مدیره شرکت توسعه معادن و فلزات ارفع مطرح کرد:

آغاز فعاليت‌هاي معدني شركت توسعه معادن و فلزات ارفع در استان كردستان

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.