• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیر داخلی شرکت اروم پولادریزان آذربایجان:

امیدوار به کاهش سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تولید هستیم

  • کد خبر : 9440
  • 17 دی 1401 - 5:28
امیدوار به کاهش سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تولید هستیم
مدیر داخلی شرکت اروم پولادریزان آذربایجان، تولیدکننده قطعات چدنی گفت: در حالی عمده مشتریان خارجی خود را طی ماه‌های اخیر از دست داده‌ایم که با عدم ثبات و پایداری اقتصادی در جامعه و به دنبال آن نوسان قیمت مواد اولیه و محصول نهایی مواجه هستیم و در چنین شرایطی انتظار می‌رود دولت حمایت خود را بیش از پیش از تولیدکنندگان افزایش دهد.

مدیر داخلی شرکت اروم پولادریزان آذربایجان، تولیدکننده قطعات چدنی گفت: در حالی عمده مشتریان خارجی خود را طی ماه‌های اخیر از دست داده‌ایم که با عدم ثبات و پایداری اقتصادی در جامعه و به دنبال آن نوسان قیمت مواد اولیه و محصول نهایی مواجه هستیم و در چنین شرایطی انتظار می‌رود دولت حمایت خود را بیش از پیش از تولیدکنندگان افزایش دهد.

سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در بخش تولید، از سازمان‌های دولتی ذی‌ربط نشئت می‌گیرد. صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دست و پاگیر، بروکراسی‌های اداری زمان‌بر و نوسان نرخ ارز، باعث شده است که در تولید و همچنین بازاریابی محصولات خود با مشکل مواجه شویم.

وی در همین راستا افزود: این در حالی است که به دنبال نوسان نرخ ارز، ناچاریم یک محصول را با قیمت‌های مختلف در یک بازه زمانی کوتاه بفروشیم و این مسئله جذب مشتریان جدید را دشوار کرده است. از سوی دیگر، شرایط ناپایدار اقتصادی سبب شده است توان مالی مصرف‌کنندگان نهایی همراه با صنایع مرتبط کاهش پیدا کند و این مسئله بر معضلات مجموعه در گذر زمان افزوده است.

جذب نیروی انسانی دشوار شده است

مدیر داخلی شرکت اروم پولادریزان آذربایجان در ارتباط با اهمیت نیروی انسانی در تولید، بیان کرد: جذب، نگهداشت و استمرار فعالیت نیروی انسانی در شرایط ناپایدار اقتصادی به شدت دشوار شده است و از سوی دیگر، تامین سرمایه برای کارفرمایان نیز به سختی صورت می‌پذیرد. تمامی این موارد، همچون موجی به کشتی تولید ضربه می‌زند که خوشبختانه هنوز به گل ننشسته است و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، بدون شک حرکت آن متوقف خواهد شد. مجموعه اروم پولادریزان آذربایجان نیز در این شرایط، ناچار به کاهش میزان تولید و همچنین تعدیل نیروی انسانی شده است. ما علاوه بر تولید پمپ اسلاری و سرند خشک‌کن، ساخت و صادرات یک سری ماشین‌آلات صنعتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تمامی تلاش خود را جهت حفظ مشتریان خارجی مجموعه به کار گرفته‌ایم.

عباسی ضمن اشاره به افزایش هزینه‌های جاری تولید، تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، تامین سوخت و افزایش قیمت گاز بوده و سوخت مورد نیاز مجموعه از سال ۱۴۰۰ در اختیار ما قرار نگرفته است. همچنین مشکلات نرم‌افزاری در سامانه‌های موجود همچون بهین یاب، بر حجم چالش‌های موجود افزوده است. در حالی که حتی موفق به ثبت متراژ کارخانه در این سامانه نشده‌ایم و مشخص نیست که بر چه اساسی سامانه بهین یاب طراحی شده است.  به نظر می‌رسد اراده‌ای مبنی بر رونق تولید وجود ندارد و لغو برجام و شرایط حاکم در جامعه، بر مشکلات تولیدکنندگان افزوده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۹ هم‌زمان با اخذ پروانه بهره‌برداری، هیچ گاه نسبت به دریافت تسهیلات و کمک‌های دولتی اقدام نکرده‌ایم. سال گذشته به دنبال تامین سوخت لازم برای رفع برخی مشکلات بودیم و زمانی که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادیم، به راحتی با عدم همکاری بخش‌های مرتبط مواجه شدیم. در حالی تا یک ماه گذشته با مشکل تعرفه گاز دست و پنجه نرم می‌کردیم که گاز مصرفی مجموعه نیز در قالب صنعتی به ثبت رسیده بود. در حالی که گاز مصرفی مجموعه ما برای گرمایش محیط اداری در نظر گرفته شده است و سال گذشته، هزینه گاز مصرفی مجموعه طی دو ماه بالغ بر ۷۰ میلیون تومان بود. شرکت اروم پولادریزان آذربایجان در حالی زمینه اشتغال‌زایی ۱۲ نفر را فراهم کرده که متاسفانه هنوز مسیر دسترسی به کارخانه در منطقه صنعتی کریم‌آباد واقع در ارومیه آسفالت نشده است و آب شرب مناسب و درختکاری فضای سبز هم در این منطقه نداریم.

به دنبال ساخت ماشین‌آلات مدرن هستیم

مدیر داخلی شرکت اروم پولادریزان آذربایجان در خصوص مشتریان این شرکت، تصریح کرد: بازار هدف مستقیم مجموعه، انواع معادن از شن و ماسه تا سنگ‌های قیمتی است و ما تولیدکننده ماشین‌آلات مورد نیاز در این معادن هستیم. ماده اولیه مورد نیاز مجموعه چدن است و ذوب و ریخته‌گری به صورت کامل در داخل خود کارخانه صورت می‌پذیرد. ضمن اینکه موفق به ثبت اختراع نیز شده‌ایم و مشغول ساخت دستگاهی هستیم که نمونه آن در داخل کشور تولید نشده است.

عباسی در ادامه به وضعیت بازار مصرف اشاره کرد و گفت: این مسئله را می‌توان از دو دیدگاه تامین مواد اولیه و فروش بررسی کرد. در حال حاضر متاسفانه در هر دو بخش به مشکل برخورده‌ایم و زمانی که برای مثال نسبت به تولید پمپ آب اقدام می‌کنیم، هم قیمت مواد اولیه و هم قیمت نهایی این محصول تغییر پیدا می‌کند و  به دنبال نوسان نرخ ارز، گاهی اوقات خرید و فروش مواد اولیه تا تعیین تکلیف در بازار به طور کامل متوقف می‌شود. در چنین شرایطی، موفق به تحویل سفارشات قبلی و تولید سفارشات جدید نمی‌شویم و از سوی دیگر، معادن نیز اقدام به بازپرداخت سفارشات خود در قالب چک‌های چندماهه می‌کنند. حقیقت امر اینکه رمقی برای تولیدکنندگان باقی نمانده است و همین که توانسته‌ایم در چنین شرایطی به فعالیت خود ادامه دهیم، چیزی جز عشق و ارادت ما به تولید نیست.

وی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ۱۱ دی ماه، تذکری مبنی بر عدم ثبت معاملات خرید و تولید مجموعه در سامانه از جانب یکی از سازمان‌های ذی‌ربط مطرح شد. در حالی که ضایعات مورد نیاز خود را از اشخاص به صورت فله‌ای تامین می‌کنیم، بنابراین دلیلی مبنی بر ثبت آن در سامانه نداریم. متاسفانه مشتریان خارجی خود را به دنبال شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه از دست داده‌‎ایم و نوسانات نرخ ارز و قیمت نهایی تولیدات داخلی، به هیچ وجه برای آن‌ها قابل پذیرش نیست. از سوی دیگر، جای خالی مدیران دلسوز و متخصص در سازمان‌های مرتبط به شدت احساس می‌شود و امیدواریم در آینده شرایط بهبود پیدا کند.

ضرورت به‌کارگیری مدیران کارشناس و متخصص

مدیر داخلی شرکت اروم پولادریزان آذربایجان در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه راهکار پیشنهادی شما جهت توسعه و پیشرفت تولید چیست، گفت: به‌کارگیری مدیران کاربلد در حوزه‌های تخصصی ضمن طراحی سیستم‌های نوین مدیریت صنعتی با نگاه به آینده، به خوبی می‌تواند منجر به رونق تولید و صنعت در جامعه شود.  خوشبختانه ایران جزو برترین کشورهای جهان از لحاظ انواع منابع نفتی و غیرنفتی است اما به نظر می‌رسد که ما نحوه استفاده صحیح از این منابع را نیاموخته‌ایم و این مسئله حاکی از ضعف مدیریت در جامعه بوده است.

عباسی در پایان یادآور شد: در حالی در یک شیفت کاری مشغول فعالیت هستیم که در پروانه بهره‌برداری مجموعه به اشتباه سه شیفت ثبت شده است و به همین منظور اداره دارایی و مالیات درخواست گزارش منابع مالیاتی دو شیفت دیگر کاری مجموعه را دارد. این مسئله نیز یکی دیگر از مشکلات ماست و امیدواریم بتوانیم با رفع چالش‌های موجود، در مسیر تولید باقی بمانیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9440

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.