• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

انتشار شایعاتی مبنی بر کاهش ظرفیت تولید در صنعت باتری‌های لیتیومی

  • کد خبر : 7241
  • 24 آذر 1401 - 11:24
انتشار شایعاتی مبنی بر کاهش ظرفیت تولید در صنعت باتری‌های لیتیومی
موسسه «SMM» معتقد است که شایعاتی پیرامون کاهش تولید باتری لیتیومی ممکن است با کاهش رشد تقاضا در بازار خودروی چین ناشی از عوامل تاثیرگذار متعددی مانند رکود اقتصادی فعلی، قیمت بالای مواد اولیه باتری‌ها و همچنین قطع یارانه وسایل نقلیه با انرژی نو «NEV» بی‌اساس به نظر نرسد.
موسسه «SMM» معتقد است که شایعاتی پیرامون کاهش تولید باتری لیتیومی ممکن است با کاهش رشد تقاضا در بازار خودروی چین ناشی از عوامل تاثیرگذار متعددی مانند رکود اقتصادی فعلی، قیمت بالای مواد اولیه باتری‌ها و همچنین قطع یارانه وسایل نقلیه با انرژی نو «NEV» بی‌اساس به نظر نرسد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات ‌آنلاین» و به ‌نقل از موسسه «SMM»، طی روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در بازار پیرامون کاهش ظرفیت تولید یکی از شرکت‌های جهانی تولیدکننده باتری برای خودروهای الکتریکی مطرح شده است.

بر اساس آمار به دست آمده، ۴۴۶ هزار دستگاه خودروی سواری با انرژی نو در ماه اکتبر ۲۰۲۲ بیمه شدند که نسبت به ۲۹۱ هزار دستگاه بیمه شده در مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد اما نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۱، حدود ۱۷ درصد کاهش را تجربه کرد. شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی مانند شرکت‌های «GAC»، «Geely» و «NIO» همگی افت شدید در فروش را گزارش کردند و حتی شرکت خودروسازی «BYD» که چندین بار رکود اقتصادی را پشت سر گذاشت نیز اولین کاهش در میزان فروش ماهیانه خود را در بیش از ۶ ماه گذشته تجربه کرد.

سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، آخرین فصلی خواهد بود که یارانه به وسایل نقلیه با انرژی نو پرداخت خواهد شد. با افزایش حجم تولید به روش سنتی در اواخر سال ۲۰۲۲ و همچنین به‌کارگیری روش‌های پیشرفته و اتوماتیک تولید به منظور تامین حجم مورد تقاضا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، روند تقاضا باید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ احیا می‌شد. با این حال، به نظر می‌رسد فروش وسایل نقلیه با انرژی نو بر اساس داده‌های تاریخی با تنگناهایی مواجه شده است و به سختی می‌تواند از مرز تولید ۵۰۰ هزار دستگاه عبور کند. همچنین حجم فروش در فصل اوج خرید و فروش هم نتوانست به حد مورد انتظار دست پیدا کند.

از آنجایی که صنعت نسبت به بازار وسایل نقلیه با انرژی نو بسیار خوش‌بین است، شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی و برخی از شرکت‌های تولیدکننده سلول باتری‌ها در بخش پایین‌دستی در پی انتظار افزایش تقاضا در فصل اوج فروش، انبارهای خود از مواد اولیه را پر ساخته‌اند. با این حال، با بروز نشانه‌هایی از روند نزولی تقاضا، برخی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی پس از تحویل سفارش‌های معوقه خود به سختی سفارش جدیدی را حتی از برندهای مشهوری از جمله شرکت‌های تسلا و «XPeng» دریافت می‌کنند. بنابراین، شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی و شرکت‌های تولیدکننده باتری، به منظور کاهش این چالش‌ها تصمیم گرفتند که خرید مواد اولیه را کاهش دهند و ابتدا ذخایر مواد اولیه موجود در شرکت‌های خود را مصرف کنند.

برخی از شرکت‌های تولیدکننده باتری‌های خودروهای الکتریکی برای حدود چهار ماه ذخیره مواد اولیه برای تولید سلول باتری‌ها دارند. بر اساس برخی گزارش‌های اعلام شده، تعدادی از شرکت‌های مطرح در تولید سلول‌ باتری‌ها، تمایل خود را برای کاهش بیش از ۲۰ درصدی خرید مواد فعال کاتدی و الکترولیت اعلام کردند. علاوه‌براین، خریدهای بعدی نیز به جز خریدهای با حجم بسیار بالا، در سطح پایینی باقی خواهد ماند؛ چراکه شرکت‌های تولیدکننده باتری دارای موجودی انبار ذخایر فراوانی هستند.

در حال حاضر، اکثر شرکت‌های پیشرو در تولید مواد اولیه و پیش‌ماده‌های مورد نیاز برای تولید باتری‌های سه‌تایی و باتری‌های لیتیوم آهن فسفات «LFP» نسبت به چشم‌انداز حجم تقاضا پس از ماه نوامبر ۲۰۲۲ بدبین هستند و ابهامات در رابطه با تهیه، تولید و فروش این مواد به شدت افزایش یافته است. به علاوه، برخی تولیدکنندگان این مواد نیز در مورد دپوی کالاهای ساخته شده و خرید مواد اولیه محتاط هستند. با در نظر گرفتن وضعیت فعلی و اوضاع آینده، ممکن است به زودی صنعت باتری‌های لیتیومی با کاهش در ظرفیت تولید مواجه شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7241

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد