• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیر کسب‌وکارهای جدید پویا فناوران کوثر عنوان کرد:

اندازه گیری حجم بار کامیون‌های معدنی از طریق سیستم پردازش تصویر

  • کد خبر : 3949
  • 20 بهمن 1398 - 21:41
اندازه گیری حجم بار کامیون‌های معدنی از طریق سیستم پردازش تصویر
مدیر کسب‌وکارهای جدید پویا فناوران کوثر، ضمن اشاره به اینکه این شرکت تاکنون محصولات مختلفی بر اساس فناوری پردازش تصویر (Image Processing) به خصوص در حوزه ITS تولید نموده است، درباره تسهیل فعالیت‌های معدنی از طریق این روش، گفت: با توجه به سختی کار در بخش معدن و صنایع معدنی، جایگزین کردن پردازش تصویر به جای سیستم سنتی یا همان باسکول، فرآیند کار معدنی را تسهیل می‌کند و هزینه‌های پروژه را کاهش و دقت را افزایش می‌دهد.
مدیر کسب‌وکارهای جدید پویا فناوران کوثر، ضمن اشاره به اینکه این شرکت تاکنون محصولات مختلفی بر اساس فناوری پردازش تصویر (Image Processing) به خصوص در حوزه ITS تولید نموده است، درباره تسهیل فعالیت‌های معدنی از طریق این روش، گفت: با توجه به سختی کار در بخش معدن و صنایع معدنی، جایگزین کردن پردازش تصویر به جای سیستم سنتی یا همان باسکول، فرآیند کار معدنی را تسهیل می‌کند و هزینه‌های پروژه را کاهش و دقت را افزایش می‌دهد.

اسماعیل اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۸۵ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاسیس شد و در حوزه پردازش تصویر از طریق دوربینی با نام «کارابین» فعالیت می‌کند.

وی درباره ویژگی‌های این دوربین مورد استفاده در این شرکت، افزود: دوربین کارابین که حدود یک هزار عدد از آن به ارگا‌ن‌ها و سازمان‌های مختلف فروخته شده است، به دوربین ترافیکی شهرت دارد و مهم‌ترین ویژگی این دوربین، ثبت اندازه‌گیری سرعت، خوانش پلاک و رصد تخلف خودرو در جاده است.

پردازش تصویر به مثابه چشمان انسان

مدیر کسب‌وکارهای جدید پویا فناوران کوثر در ادامه عنوان کرد: پردازش تصویر ابزاری است که در اغلب موارد، فعالیت‌ها را بهینه و نظام‌مند می‌کند؛ به گونه‌ای که همانند چشمان انسان عمل می‌کند و به عنوان جایگزینی برای مباحث ترافیکی مطرح می‌شود.

اسکندری در مورد محصول دیگر این شرکت با نام سورتر اشاره کرد و توضیح داد:. کاربرد اصلی این محصول در زمینه کشاورزی است که به طور دقیق برای طبقه‌‌بندی محصولات کشاورزی در زمینه مباحث صادراتی کار می‌کند.

وی ادامه داد: این نمونه برای انواع محصولات کشاورزی مدل‌سازی شده است که بر اساس پروژه‌های انجام شده در این زمینه می‌توانیم به فرآیند طبقه‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی با کمترین خطا و بالاترین دقت اشاره کرد.

بهینه کردن کارهای معدنی با پردازش تصویر

مدیر کسب‌وکارهای جدید پویا فناوران کوثر با اشاره به به فعالیت‌های این شرکت در زمینه معدنی، اظهار داشت: در زمینه فعالیت‌های معدنی از پردازش تصویر استفاده می‌شود که در این زمینه دوربین‌های مختلفی نصب و به عنوان پردازش‌گر عمل می‌کنند. در این موارد و به طور مشخص سه دوربین وجود دارد که دوربین اول ارتفاع‌سنج و دوربین دوم عمق‌سنج است و در نهایت دوربین سومی وجود دارد که پلاک خودروها را خوانش می‌کند.

اسکندری ادامه داد: دوربین عمق‌سنج همانند چشم انسان دارای دو دوربین همزمان برای پردازش تصاویر و نیز امکان محاسبه اختلاف‌ منظر است. درواقع بدون چشم دوم، امکان بینایی به صورت سه‌بعدی وجود نخواهد داشت؛ فرآیندی که ما به صورت کامل و با دو دوربین، امکان سه بعدی دیدن تصاویر را ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: دوربین اختلاف‌سنج محدوده پایین بار را محاسبه می‌کند که در مجموع دوربین عمق‌سنج و ارتفاع‌سنج (که ذیل پروژه‌های شهرداری تهران انجام دادیم) حجم بار یا نخاله ساختمانی که در محدوده شهری منتقل می‌شود را تا سه رقم اعشار بر حسب متر مکعب اندازه‌گیری می‌کند. لذا از طریق خوانش پلاک خودروهای حمل نخاله توسط دوربین، تمام اطلاعات حجم بار و میزان نخاله ساختمانی که توسط خودروها جابجا می‌شود، به سیستم عامل مجموعه ارسال می‌شود.

مدیر کسب‌وکارهای جدید پویا فناوران کوثر، درباره انجام ایده شناسایی اطلاعات حجم نخاله‌ها در خودروهای شهری برای بخش معدن عنوان کرد: با توجه به سختی کار در بخش معدن و صنایع معدنی، پیشنهاد ما در این زمینه جایگزین کردن پردازش تصویر به جای سیستم سنتی یا همان باسکول است که در این روش، علاوه بر اینکه هزینه‌ها به حداقل ممکن کاهش می‌یابد، دقت کار نیز به سرعت بالا می‌رود و کل پروژه را به لحاظ اقتصادی به صرفه می‌کند.

اسکندری در پایان با اشاره به ثبت ورود و خروج خودروهای حمل باطله مواد معدنی، خاطرنشان کرد: تمامی ورود و خروج باطله‌های معدنی را می‌توان به سیستم پردازش الکترونیکی مجهز کرد. درواقع محل خروج باطله‌ها از سایت معدنی و ورود باطله‌های به محلی که قرار است دپو یا بازفرآوری در آنجا صورت بگیرد، می‌توان هر کدام از محل‌ها را به این دروبین‌ها تجهیز کرد تا خروج و ورود خودروی حمل باطله (شامل حجم بار و پلاک) از محل اول به محل دوم توسط دوربین‌ها ثبت شود. علاوه‌براین دوربین‌ها قدرت تشخیص و ثبت نوع بار خودروها را دارا است. یعنی نوع باطله‌‌ای که توسط خودروها از محلی به محل دیگر منتقل می‌شود، توسط دوربین‌ها ثبت و ضبط می‌شود تا به این‌ وسیله مشکلی در تلورانس (کم و زیاد) بار حمل شده ایجاد نشود.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3949
  • نویسنده : کیارش جوادی

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد