• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

بازگشت قدرتمند دلار به بازار‌های جهانی

  • کد خبر : 18865
  • 27 اردیبهشت 1402 - 6:28
بازگشت قدرتمند دلار به بازار‌های جهانی
قیمت طلا امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه، به کمتر از دو هزار دلار رسید زیرا سرمایه‌گذاران از نتیجه مذاکرات محدودیت بدهی ایالات‌ متحده آمریکا نگران بودند و دلار قوی‌تر، قیمت‌ها را کنترل کرد.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، به کمتر از دو هزار دلار رسید زیرا سرمایه‌گذاران از نتیجه مذاکرات محدودیت بدهی ایالات‌ متحده آمریکا نگران بودند و دلار قوی‌تر، قیمت‌ها را کنترل کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۹۹۰ دلار و ۶۰ سنت رسید و طلا در بازار آمریکا یک هزار و ۹۹۱ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در «KCM Trade» بیان کرد: طلا در کاهش قیمت به زیر سطح دو هزار دلار به خوبی حمایت شده است و با وجود سقف بدهی می‌تواند جریان‌های امنی را به طلا وارد کند.

قیمت طلا روز سه‌شنبه پس از اعلام خرده‌فروشی ایالات‌ متحده و اظهارات تند مقامات فدرال رزرو که باعث شد کاهش نرخ بهره به تعویق بیفتد و دلار را بالاتر برد، از سطح دو هزار دلار سقوط کرد.

دلار قوی‌تر بر تقاضای خارج از کشور برای طلا با قیمت دلار تاثیر می‌گذارد؛ در حالی که نرخ‌های بالاتر، جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

واتر تاکید کرد که هرگونه سخنوری در مورد مبارزه با تورم از سوی مقامات فدرال رزرو از هم‌اکنون تا نشست ماه ژوئن، در قیمت طلا تاثیر خواهد داشت و قدرت دلار روند صعودی طلا را محدود کرده است.

همچنین ارزش سهام‌های آسیایی کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران با مذاکرات سقف بدهی ایالات‌ متحده و مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی متفاوت که بر احساسات تاثیر می‌گذاشت، ریسک‌گریز بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۸۰ سنت، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش، به یک هزار و ۶۳ دلار و ۷۹ سنت و پالادیم با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۵۰۳ دلار و ۴۹ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18865

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.