• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات:

با راه‌اندازی زرین‌صبا، معادن کوچک منطقه فعال می‌شوند

  • کد خبر : 6186
  • 10 بهمن 1398 - 10:51
با راه‌اندازی زرین‌صبا، معادن کوچک منطقه فعال می‌شوند
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: راه‌اندازی کارخانه فرآوری سرب و روی و فازهای تکمیلی آن، با کاهش دادن هزینه‌های حمل و نقل، این امکان را به معادن کوچک می‌دهد تا فعال شوند و محصول خود را از طریق فروش یا شراکت، در اختیار کارخانه قرار دهند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: راه‌اندازی کارخانه فرآوری سرب و روی و فازهای تکمیلی آن، با کاهش دادن هزینه‌های حمل و نقل، این امکان را به معادن کوچک می‌دهد تا فعال شوند و محصول خود را از طریق فروش یا شراکت، در اختیار کارخانه قرار دهند.

عزیزاله عصاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، در خصوص ورود این شرکت به حوزه سرب و روی و انجام پروژه احداث کارخانه زرین صبا در کرمان اظهار داشت: صنعت سرب و روی در دنیا به عنوان یکی از صنایع استراتژیک شناخته می‌شود و در عین حال کشور ما با در اختیار داشتن حدود ۹ درصد از منابع این صنعت استراتژیک، در بحث اکتشافات بسیار عقب است. عدم توسعه یافتگی در حوزه سرب و روی، به خصوص بخش اکتشاف، ما را  نیازمند واردات خاک از کشور ترکیه کرده است. این دو موضوع، دلایل اصلی ورود شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به حوزه سرب و روی محسوب می‌شود.

عصاری در خصوص همکاری مشترک هلدینگ توسعه معادن و فلزات با هلدینگ زرین در این پروژه، افزود: طبیعتا برای انجام این کار، نیاز به همکاری با یک گروه باسابقه وجود داشت و به همین دلیل، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم از بخش خصوصی در این زمینه کمک بگیریم که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، شرکت زرین برای این امر، انتخاب شد.

وی در خصوص جانمایی کارخانه این پروژه، بیان کرد: محل احداث این کارخانه در کرمان است و پهنه اکتشاف شده در این منطقه، قابلیت بالایی برای احداث کارخانه فرآوری سرب و روی وجود دارد؛ ضمن اینکه پیش از این، کارخانه فرآوری سرب و روی دیگری در این محدوده وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این مورد اضافه کرد: یکی از مزایای احداث این کارخانه بزرگ فرآوری سرب و روی در منطقه، فعال‌سازی معادن کوچک است که مورد توجه خاص دولت نیز قرار دارد. بدون شک راه‌اندازی این کارخانه و فازهای تکمیلی آن، با توجه به کاهش دادن هزینه‌هایی مثل هزینه‌های حمل و نقل، به معادن کوچک این امکان را خواهد داد تا محصول خود را از طریق فروش یا شراکت، در اختیار کارخانه قرار دهند و صاحبان این معادن قطعا از این امکان استقبال می‌کنند.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه، یادآور شد: طبیعتا میزان سرمایه‌گذاری در هر طرح، با توجه به بازده فرآیندی آن تعیین می‌شود ولی با توجه به پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های انجام شده، سرمایه‌گذاری حدود دوهزارمیلیارد تومانی برای فازهای مختلف این طرح مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین با اشاره به این موضوع که نیمی از سرمایه‌گذاران این طرح بورسی هستند، عنوان کرد: هر مجموعه در کشور برای انجام یک پروژه بزرگ و موفقیت‌آمیزحتما باید نیم‌نگاهی به بورس نیز داشته باشد؛ ما نیز در این پروژه حتما حضور در بورس را مدنظر قرار می‌دهیم تا بتوانیم از کلیه امکانات، ابزارها و مزایای بورس استفاده کنیم ولی برای تحقق این موضوع نیاز به زمان داریم.

عصاری در پایان با ابراز امیدواری برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این حوزه، گفت: قصد داریم با راه‌اندازی این کارخانه و پروژه‌های شبیه به آن و همچنین اکتشافات بیشتر در حوزه سرب و روی، علاوه بر این که از واردات خاک از ترکیه بی‌نیاز می‌شویم، سرمایه‌گذارانی را که در معادن سرب و روی ترکیه فعالیت می‌کنند را نیز به سرمایه‌گذاری داخلی در این حوزه تشویق کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6186
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۸۵ دلار رسید
05اردیبهشت
قیمت مس ۲٫۲ درصد افت پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت فلزات رنگین،

قیمت مس ۲٫۲ درصد افت پیدا کرد