• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیر عامل شرکت سبا‌سیم:

برای ثبت سفارش دچار مشکل شده‌ایم

  • کد خبر : 2771
  • 04 شهریور 1398 - 12:27
برای ثبت سفارش دچار مشکل شده‌ایم
مدیر عامل شرکت سبا‌سیم، گفت: وجود تحریم برای هر مملکتی سم است اما مشکلات داخلی ایران اثرات منفی بیشتری نسب به تحریم‌ها بر تولیدکننده گذاشته است. در دو سال اخیر برای ثبت سفارشات خود به شدت دچار مشکل شده‌ایم که این موضوع ریشه داخلی دارد؛ ما برای ثبت سفارش باید مراحل طولانی را رد کنیم.

مدیر عامل شرکت سبا‌سیم، گفت: وجود تحریم برای هر مملکتی سم است اما مشکلات داخلی ایران اثرات منفی بیشتری نسب به تحریم‌ها بر تولیدکننده گذاشته است. در دو سال اخیر برای ثبت سفارشات خود به شدت دچار مشکل شده‌ایم که این موضوع ریشه داخلی دارد؛ ما برای ثبت سفارش باید مراحل طولانی را رد کنیم.

علی اجلوئیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در تامین مس به عنوان مواد اولیه چالش خاصی نداریم؛ مواد اولیه مورد نیاز تولید سیم‌لاکی، مس برای قسمت هادی و مواد پلیمری مثل پلی‌استر برای قسمت عایق است. مس را از بورس فلزات تهیه و روکش سیم‌های لاکی را از کشور ایتالیا وارد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اعمال تحریم‌ها تهیه مواد اولیه، واردات و صادرات را با مشکلاتی مواجه کرده است، علاوه بر تحریم‌ها و فشارهای خارجی بیشتر تولیدکنندگان از فشارها و مشکلات داخلی به ستوه آمده‌اند. تولیدکننده به‌سختی می‌تواند ثبت سفارش انجام دهد. برای رفع مشکلات واردات مواد اولیه، داخل کشور چند کارخانه تولید روکش سیم احداث گردید که متاسفانه محصولات آن‌ها علاوه بر اینکه از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبود قیمت بالایی نیز داشتند که خرید از آن‌ها به هیچ وجه منطقی نبود. تحریم و ممنوعیت صادرات مشکل‌آفرین است و ترفندهایی نیز جهت دور زدن تحریم‌ها وجود دارد اما چون بیشتر مشکلات ما ریشه از داخل دارند مجال دور زدن تحریم‌ها به تولیدکننده داده نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت سبا‌سیم خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات ممنوعیت صادرات، نقل‌و‌انتقالات مالی است که این مشکل را می‌توان از طریق برخی از صرافی‌ها و واسطه‌های خارج از کشور حل کرد، مشکل دیگر بحث حمل‌و‌نقل است که باتوجه به شرایط بوجود‌آمده، کشتی‌های کمتری به سمت ایران می‌آیند، مورد بعدی بیمه کالاهای صادراتی است که بیمه بین‌المللی شامل کالاهای ایرانی نمی‌شود؛ اما بطور کلی مشکل عمده تولیدکنندگان، عدم ثبت سفارش کالا است که برای ثبت سفارش باید مراحل متعددی را پشت سر گذاشت که قبلا این مراحل در روند ثبت سفارش تعریف نشده بود، با شروع دو نرخی شدن دلار و کمبود ارز در داخل کشور این مشکلات بوجود آمده است.

وی توضیح داد: عمده صادرات محصولات ما به کشورهای ترکمنستان و افغانستان بود، در حال حاضر به دلیل انتقال ارز و تامین مواد اولیه تولید مجموعه سبا‌سیم دچار مشکل شده و دیگر صادرات نداریم. روکش‌های تولید داخل به‌قدری بی‌کیفیت هستند که میزان ضایعات ما را به سه برابر افزایش داده است، تا دو سال پیش بازار رقیبی برای کشور ترکیه بودیم اما در حال حاضر بازار ایران از دور رقابت‌ها خارج شده است.

اجلوئیان در پایان توضیح داد: بزرگ‌ترین مصرف‌کننده داخلی محصولات ما موتورسازی‌ها و کارخانه‌های ترانس‌سازی هستند که با شرایط بد اقتصادی میزان تولید این کارخانه‌ها کاهش یافت و به مراتب نیاز آن‌ها به سیم‌لاکی نیز کمتر شده است. ما در تلاش هستیم با وجود کاهش میزان تولید، همچنان کیفیت محصولات خود را مانند سابق حفظ کنیم. وجود تحریم برای هر مملکت شاید باعث رشد و توسعه شود اما در ایران به نفع تولیدکننده نیست، برای تولید سیم‌لاکی مرغوب مواد اولیه باکیفیت و ماشین‌آلات به‌روز حرف اول را می‌زنند که با توجه به تحریم‌ها از هر دو مورد محروم هستیم، برای حل این مشکل به تولید مواد اولیه داخلی هم بسنده کردیم اما به دلیل عدم کیفیت لازم به جای رشد و توسعه ضرر بیشتری عاید ما شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2771

نوشته‌های مشابه