• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

برنامه‌ریزی منظم برای پشتیبانی از تولید

  • کد خبر : 9921
  • 21 دی 1401 - 10:05
برنامه‌ریزی منظم برای پشتیبانی از تولید
مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان گفت: برای تولید پایدار در شرکت، برنامه‌ریزی منظمی انجام داده‌ایم و توانستیم نقشی در افزایش تولید و رکوردشکنی‌ها داشته باشیم.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان گفت: برای تولید پایدار در شرکت، برنامه‌ریزی منظمی انجام داده‌ایم و توانستیم نقشی در افزایش تولید و رکوردشکنی‌ها داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مجید ابوعطیوی در خصوص عملکرد واحد خدمات فنی و پشتیبانی این شرکت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، اقدامات متعددی را انجام داده‌ایم و توانستیم به ثبت رکوردهای ماهانه کمک کنیم. از جمله این اقدامات می‌توان به پیاده‌سازی سیستم «RCM» جرثقیل سقفی ۲۴۰ تن واحد فولادسازی، بهینه‌سازی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه «Preventive Maintenance Optimization PMO» در واحدهای ذوب و ریخته‌گری و جرثقیل‌های سقفی واحد فولادسازی و پیاده‌سازی سیستم کنترل موجودی انبارها با در نظر گرفتن مقدار «SAFETY- STOCK» اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات تعریف‌ شده در سال ۱۴۰۱، تدوین مدارک فنی مرتبط با مهندسی مجدد و مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات به تعداد سه هزار مدرک فنی بود که تا پایان آذر ماه، پیش از دو هزار مدرک محقق شده است. همچنین برنامه‌ریزی جهت بومی‌سازی تعداد ۸۰ قطعه و تجهیز مواد کد تا پایان سال ۱۴۰۱ صورت گرفت که تا پایان آذر ماه ۷۵ قطعه محقق شده است.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به دیگر اقدامات این واحد، ابراز کرد: پیاده‌سازی سیستم سطح دو واحد احیا مستقیم، از اقداماتی بود که کمک شایانی به ارتقای سطح کمی و کیفی فرایند تولید احیا دارد. در همین حال سیستم شارژ فروآلیاژ در «LF» نیز هوشمند شد. همچنین آماده‌ به‌‌کاری مکانیسم‌های حمل سرباره کوره‌های قوس الکتریکی افزایش یافت که باعث سرعت بخشیدن به جمع‌آوری سرباره و کاهش توقفات کوره‌ها شده است.

ابوعطیوی تصریح کرد: تامین مکانیسم‌هایی شات‌دان سالیانه ۱۴۰۱ با ۳۲ هزار ساعت کارکرد و ۷۹ هزار نفر ساعت و همچنین بارگیری، حمل و دپوسازی و ساماندهی کلیه ضایعات واحدهای تولیدی به میزان ۲۰۰ هزار تن در راستای افزایش کیفی تولید واحدها در سال جاری انجام شد.

وی ادامه داد: در همین حال جهت افزایش آماده‌‌به‌کاری تجهیزات در نواحی مختلف تولیدی، فعالیت‌های تعمیراتی توسط واحد تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی انجام شده است که از آن میان می‌توان به انجام بیش از ۳۳۹ هزار نفر ساعت و انجام ۱۷۶ هزار مترمکعب فعالیت داربست‌بندی به‌ صورت فعالیت‌های شات‌دان سالیانه و شات‌‌دان‌های هفتگی و غیرشات‌دانی از خرداد ماه تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ و افزایش آماده‌‌به‌کاری و کاهش توقفات اضطراری نوارهای حمل مواد اشاره کرد.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد: انجام بازرسی‌های فنی در شات‌دان‌های هفتگی، سالیانه و فعالیت‌های غیر‌شات‌دانی نیز صورت گرفت که نقش بسزایی در کیفیت و افزایش عمر تجهیزات و در نتیجه افزایش آماده‌ به‌کاری تجهیزات به عهده داشت. در همین راستا، فقط در شات‌دان سالیانه احیا و فولادسازی، فعالیت‌های بازرسی فنی بالغ‌ بر سه هزار نفر ساعت برآورد شد.

ابوعطیوی در خصوص اقدامات آتی این واحد، تاکید کرد: برای سال ۱۴۰۲ به‌ منظور پیاده‌سازی «RCM» دیگر تجهیزات فولادسازی، جهت بهینه‌سازی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه «Preventive Maintenance Optimization PMO» در واحدهای احیا و سیالات و برای در نظر گرفتن موجودی مورد اطمینان علاوه بر موجودی انبار با سیستم کنترل موجودی انبارها با در نظر گرفتن مقدار «SAFETY- STOCK» برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9921

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.