• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

برنامه چادرملو برای تحقق رشد تولید در سال جاری

  • کد خبر : 16370
  • 27 فروردین 1402 - 9:08
برنامه چادرملو برای تحقق رشد تولید در سال جاری
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۲ و هدف‌گذاری در جهت افزایش تولید با هدف تامین نیازهای داخلی و کسب درآمد صادراتی از مازاد نیاز مصرف داخل است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۲ و هدف‌گذاری در جهت افزایش تولید با هدف تامین نیازهای داخلی و کسب درآمد صادراتی از مازاد نیاز مصرف داخل است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت چادرملو که سال ۱۴۰۱ را با ثبت رکوردهای چشمگیر و متعدد در تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی به پایان رسانید، در دورنمای توسعه خود بیش از ۲۰ طرح را در دست مطالعه و اجرا دارد. ارزش کل طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در حال حاضر  ۸٫۸ میلیارد یورو است که ۱٫۷ میلیارد یورو از این رقم در حال اجرا است و ۴٫۵ میلیارد یورو نیز در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

این شرکت برنامه افزایش سرمایه از ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۲۸ هزار و ۸۰۰۰ میلیارد تومان را در دست اجرا دارد و حقوق دولتی و حق انتفاع مربوط به سال ۱۴۰۰ به طور کامل تسویه شده و برای سال ۱۴۰۱ نیز پرداختی‌هایی به صورت علی‌‎الحساب انجام شده است.

تولید گندله در نیمه نخست سال گذشته با رشد ۶٫۸ درصدی به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن، آهن اسفنجی با رشد ۱۳٫۳ درصدی به ۹۲۲ هزار تن و شمش فولادی با رشد ۲۹٫۴ درصدی به ۵۹۰ هزار تن رسید. چادرملو همچنین برای تقویت ناوگان حمل ریلی، برنامه خرید ۲۰۰ واگن را اجرایی می‌کند.

سال ۱۴۰۱، چادرملو موفق شد رکوردهای خوبی در تولید از خود برجای بگذارد. در سال گذشته این شرکت تمرکز در تولید در انتهای زنجیره ارزش موجود در شرکت را جهت افزایش سودآوری در دستور کار قرار داد که در نتیجه آن، واحد احیای چادرملو از رشد تولید ۱۰درصدی آهن اسفنجی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار شد؛ به طوری که موفق به تولید بیش از یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن آهن اسفنجی شد.

شرکت چادرملو با سرمایه اسمی ۱۹٫۲ هزار میلیارد تومانی در عملکرد اسفند ماه و مجموع ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۳٫۵ و ۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد.

بر اساس این گزارش، «کچاد» در دوره اسفند ماه ۱۴۰۱، از فروش داخلی عرضه برق تولیدی، آپاتیت، فولاد، گندله، کنسانتره آهن، سود سرمایه‌گذاری‌ها و فروش صادراتی فولاد، بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. این شرکت بورسی در عملکرد ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد.

محاسبه نرخ فروش محصولات بر اساس نرخ سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ شمش (اسلب، بلوم و بلیت داخلی و صادراتی فولاد خوزستان)، ۱۵٫۵ میلیون تومان و محاسبه نرخ فروش محصولات بر اساس نرخ اسفند سال ۱۴۰۰ شمش (اسلب،بلوم وبلیت داخلی و صادراتی فولاد خوزستان)، ۱۴٫۲ میلیون تومان بود.

کسب رکوردهای تولید سالانه در کارخانه احیا و شمش فولادی از ابتدای راه‌اندازی کارخانجات مذکور، عملکردی چشمگیر چادرملو در سال ۱۴۰۱ به ویژه در دو واحد تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی به ثبت رسانید. ثبت این رکورد در حالی انجام شد که این شرکت طی سال گذشته، با کمبودهای تامین برق و گاز از جمله محدودیت ۸۰ روزه مصرف گاز طبیعی مواجه بود اما با همت و تلاش تمامی پرسنل و اقدامات عملیاتی موثر و با کاهش ۴۷ درصدی ساعات توقفات برنامه‌ریزی شده و اضطراری نسبت به سال ۱۴۰۰، به این مهم دست پیدا کرد.

سال گذشته در کارخانه تولید فولاد، بیش از یک میلیون و ۱۸۷ هزار تن شمش فولادی تولید شد که این میزان نسبت به برنامه پیش‌بینی سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۸۷ هزار تن و نسبت به سال پیش از آن، بالغ بر ۱۳۲ هزار تن معادل ۱۲٫۵ درصد رشد داشته است.

به گفته امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، رکوردهای تولید روزانه واحد گندله‌سازی و تولید یک ماهه اسفند ماه ۱۴۰۱، به میزان حدود ۳۷۳ هزار تن بوده که بی‌سابقه محسوب می‌شود و توانست تولید برنامه ابلاغی به میزان سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن را محقق سازد.

«کچاد» قصد دارد تا سال ۱۴۰۲ را با توجه به تحقق شعار سال، در مسیر رشد تولیدقدم بردارد تا از این مهم بتواند با ارزش‌آفرینی در توسعه اقتصاد ملی علاوه بر کسب درآمد بیشتر، مجموعه سهام‌داران را نیز منتفع سازد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16370

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.