• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیرعامل شرکت معادن و منابع معدنی کارند صدر جهان:

برندسازی را به طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم

  • کد خبر : 10215
  • 25 دی 1401 - 8:27
برندسازی را به طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم
مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان گفت: عملکرد برند، در حقیقت شاخصی برای سنجش توانایی آن در اعطای ارزش به مشتریان و کنترل بازار و نیز به عنوان ابزاری برای نفوذ در بازار و تنظیم رفتار مصرف‌کنندگان است.

مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان گفت: عملکرد برند، در حقیقت شاخصی برای سنجش توانایی آن در اعطای ارزش به مشتریان و کنترل بازار و نیز به عنوان ابزاری برای نفوذ در بازار و تنظیم رفتار مصرف‌کنندگان است. شرکت کارند صدر جهان با اعتقاد به این موضوع به برندسازی توجه ویژه داشته و بازتاب آن را نیز در فروش بیشتر محصولات خود دیده است.

داود رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص اهمیت توسعه برند سازمانی و توسعه اقتصادی کشور، بیان کرد: در یک تعريف جامع، برندشدن به معنی تسخیر قلب‌ها و ایجاد جایگاه در ذهن مردم است. به همین دلیل یک برند یا نشان تجاری شناخته‌شده و موفق، در رشد نرخ تولید و نیز بازاریابی و فروش بسیار موثر است. برندینگ اگرچه هزینه‌بر و زمان‌بر است اما زمانی که محقق می‌شود، می‌تواند به رشد اقتصادی کمک شایانی کند. ارتباط زنجیره‌وار رشد اقتصادی، درآمدزایی، اشتغال‌زایی، افزایش ثروت، رشد قدرت خرید، رفاه اجتماعی و صعودی شدن نرخ تولید که منجر به اضافه شدن درآمدهای مالیاتی شده و توسعه اقتصادی و برطرف شدن کسری بودجه را برای دولت به همراه آورد، بر هیچکس پوشیده نیست.

وی در ادامه به فعالیت‌های شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان در زمینه برندسازی اشاره کرد و گفت: شرکت معادن و منابع معدنی کارند صدر جهان در زمینه تولید طلا و استحصال ذخایر این کانی ارزشمند، به تازگی وارد فاز اجرا شده است و از همان بدو فعالیت، موضوع برندینگ را به طور ویژه در دستور کار قرار داده و تا تحقق نهایی نیز پیگیری خواهد کرد. حضور در نمایشگاه‌های تخصصی معادن و پوشش رسانه‌ای تلاش‌ها و انعکاس اقدامات و برنامه‌ها در نشریات و خبرگزاری‌های تخصصی همانند «فلزات آنلاین» که می‌توانند در برندسازی به مجموعه‌ها کمک کنند، از گام‌های موثری است که در این زمینه برداشته‌ایم و نتايج خوب آن را در معرفی این شرکت و محصول ارزنده آن شاهد هستیم.

اهتمام ویژه کارند صدر جهان به برندسازی

مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان در خصوص نقش برندسازی در درآمد و سهم توسعه کارند صدر جهان در بازارهای داخلی، عنوان کرد: عملکرد برند، در حقیقت شاخصی برای سنجش توانایی آن در اعطای ارزش به مشتریان و کنترل بازار و نیز به عنوان ابزاری برای نفوذ در بازار و تنظیم رفتار مصرف‌کنندگان است. شرکت کارند صدر جهان با اعتقاد به این موضوع به برندسازی توجه ویژه داشته و بازتاب آن را نیز در فروش بیشتر محصولات خود دیده است.

رئیسی در ارتباط با چالش‌های موجود در زمینه برندسازی، اذعان کرد: رونق خام‌فروشی مواد معدنی، بی‌ثباتی در بازارهای بین‌المللی، بروکراسی اداری، تاثیر سوء تحریم‌ها در تولید و تامین مواد اولیه و حتی تهیه تجهیزات، از جمله چالش‌های پیش روی شرکت‌های صنعتی و معدنی است که بر تولید آن‌ها تاثیر گذاشته و برندسازی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی در ادامه به راهکارهایی جهت توسعه هرچه بیشتر برند در بازارهای داخلی و صادراتی اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت‌های صنعتی و معدنی باید با توجه به نقش سرعت در ارسال محصولات به مشتریان به منظور ایجاد و توسعه برند جهانی، توسعه حمل‌ونقل (زمینی، هوایی، دریایی و ریلی) را به طور ویژه در دستور کار قرار دهند. مدیریت بهینه هزینه‌ها، کاهش بهای تمام‌‌شده محصولات و  تکمیل زنجیره ارزش با حفظ توازن از طریق فروش محصول، از نکات مهمی است که شرکت‌های صنعتی و معدنی برای ایجاد رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی و به تبع آن ایجاد یک برند بین‌المللی باید به آن توجه داشته باشند.

ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در دل کویر

مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه اهمیت ایفای مسئولیت اجتماعی و سازمانی را در این زمینه چطور ارزیابی می‌کنید و کارند صدر جهان در این زمینه چه تمهیداتی اندیشیده است، گفت: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و سازمانی، بخش کوچکی از حوزه وظایفی است که شرکت‌های صنعتی و معدنی و واحدهای تولیدی باید به طور ویژه به آن توجه کنند. ایجاد راه دسترسی مناسب برای یک روستا، کمک به احداث مدرسه، تامین اقلام معیشتی ویژه اقشار کم درآمد، حمایت و پشتیبانی دانش آموزان ممتاز محروم، تحت پوشش قرار دادن شرکت‌های دانش‌بنیان، مساعدت در اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی شهری و…، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در شهرت و نام‌آوری یک مجموعه موثر باشد و به برندینگ آن بینجامد.

رئیسی در پایان در ارتباط با نقش دولت در توسعه و شناخت هر چه بیشتر برندهای معدنی کشور، یادآور شد: دولت‌ها و مشاغل در کل و واحدهای تولیدی به طور خاص، وابسته به یکدیگر هستند، حمايت‌های دولت، تولید را تسهیل می‌کند و رونق تولید به درآمدزایی و توسعه مراودات بین‌المللی می‌انجامد که نتیجه‌ای جز درآمدزایی دولت و انباشت خزانه نخواهد داشت. بنابراین دولت با تدوین سیاست‌های ویژه باید به فروش بهتر و بیشتر محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی کمک کند. بازاریابی بین‌المللی که تابع سیاست‌های دو کشور دارای مراوده است، به عنوان ابزاری برای رشد و توسعه جهانی عمل می‌کند. این نوع از بازاریابی اساسا یک فعالیت اقتصادی و تجاری سازنده است که برای همه کشورهای شرکت‌کننده مفید و سودمند است. در واقع می‌توان گفت دولت در تسهیل تجارت بین‌الملل نقش موثری دارد و  به جلوگیری از بحران‌های مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی یاری می‌رساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10215

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.